I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gatuslang Avsnitt 29 – Matias Vangsnes/Två Blåbär

Svensk Hiphop - Allmänt

Skribent

2013-03-24 17:13

Gatuslang Avsnitt 29 – Matias Vangsnes/Två Blåbär

Det finns mycket mytbildningar om den svenska gruppen Två Blåbär som dök upp i mitten av 90-talet och försvann lika snabbt. 16 år senare gör Matias Vangsnes från gruppen sin första intervju för att berätta om sin uppväxt, sin musikaliska bakgrund och sin grupp Två Blåbär som var det första bandet att släppa musik på den idag legendariska labeln Redline Records. Trevlig lyssning!

På bloggen/hemsidan finns lite exklusiva bilder och filmmaterial.

Blogginlägg: http://gatuslang.se/2013/03/avsnitt-29-matias-vangsnestva-blabar/

Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang
Producent

2013-03-25 07:32
Jättebra avsnitt, kan ha varit den roligaste personen som har varit med i gatuslang. Tror aldrig jag har hört någon vara så punk som han.

-När kommer nästa skiva?
-Är det här någon jävla fabrik eller..
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-03-26 16:48
Helt fantastiskt på alla sätt, väldigt detaljerat och bra.
Producent

2013-03-26 17:50
Var tvungen att lyssna en gång till igår, så kul när han berättar om den andra killen i 2 Blåbär (Micke?). Han är så intresserad av svamp, allt han tänker på är svamp, han har i princip blivit en svamp. Men han äter inte svamp, han är ingen galning som är inspärrad utan det är hans jobb.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-03-26 23:30
Fett, riktig konstnärssjäl som mkt intressant att säga... Kan relatera till hur han ser på artisteri och uttryck... Har dock aldrig diggat två blåbär, men han lyckas fan övertyga en om att det är hela grejen haha.

Skönt med nån som är totalt distanserad till hiphop också...på gott och ont, känns som att man går miste om en del om man blir för anti.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skribent

2013-04-01 09:49
Kul att läsa era reflektioner kring programmet. Skönt med artister som är konsekventa. Chuck D-mode.
Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang