I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alexis Weak 2013

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2013-04-04 02:58

Alexis Weak 2013

Jag bor i USA (Florida) för tillfället och för varje månad som jag är här så blir jag mer och mer lokalpatriotisk (hela Sverige är min lokal!) över svensk hip hop.

När jag vill visa youtube videos och pumpa svensk vpn spotify till folk här så är det ju enkelt att blasta t ex. looptroop (kanske inte rockers), prop dylan, henok och choords men jag vill ff. själv lyssna på svensk hip hop.

Jag är alldeles för gammal (33) och har lyssnat på hip hop (ordentligt) sen jag var 16 så har varit med på det mesta inom svenska scenen och/men jag blir ff. golvad över Alexis Weak. Jag lyssnade senast idag både på EP:n och plattan (har lyssnat på dom sjukt många gånger) och tycker lyrikalist att han är briljant. I min mening är han fortfarande bäst i Sverige! (jag är medveten att han inte släppt nåt nytt på ett tag).

Eftersom jag inte är i Sverige så har jag inte så bra koll på scenen förutom forum och nån random tråd jag läste för ett tag sen här vart han skulle lägga av men jag fick höra att han var med i nån konsert i sthlm i mars av polare i sthlm.

Har nån koll på vad han håller på med nu? Nåt nytt på g? Jag vill höra mer!
Några förslag på svensk hip hop som är nån slags andlig kusin till alexis weak (har lyssnat en hel del på NYA Lorentz & Sakarias nya som jag gillar)?