I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gatuslang Avsnitt 34 – Timbuktu/Jason Diakité – Del 1

Svensk Hiphop - Allmänt

Skribent

2013-04-29 08:20

Gatuslang Avsnitt 34 – Timbuktu/Jason Diakité – Del 1

Oerhört få artister är så erkända och folkkära som Timbuktu. Men det tog lång tid innan han gick hem hos alla medelålders mammor i de svenska landsorterna. För det krävdes nästan 20 års förarbete med allt från stenhård boom-bap till smöriga sångrefränger innan han hittade sig själv genom sina soloskivor på sin egna label Juju Records. Idag är Timbuktu en av de absolut bästa och folkäraste artisterna vi har i landet. Gatuslang presenterar stolt avsnitt 34 Del 1 med, enligt honom själv, Lunds första rappare. Trevlig lyssning!

www.gatuslang.se

Du hittar Gatuslang på följande platser:

Facebook: Gatuslang
Flattr: Gatuslang
Instagram: Gatuslang
iTunes
Soundcloud: Soundcloud
Spotify: Gatuslang
Twitter: Gatuslang
Whoa: Gatuslang

Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang

2013-04-29 10:07
Vi får hoppas att fler människor upptäcker podcasten iom denna gäst, som ändå är välkänd utanför hiphopkretsar.

Glöm inte heller att man kan skänka pengar till Gatuslang (och andra kreatörer) via Flattr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2013-05-01 21:29

2013-05-01 22:46
Det går även att läsa om Timbuktus album Get Fizzy på http://www.gatuslang.se där det även går att läsa om släpp av DJ Embee & Rusty James. Och fler kommer komma upp varje onsdag som planerna ser ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-05-02 00:59
Bra skit, del 2 va intressantast
Skivsamlare

2013-05-02 09:23
Big ups till Pontus och Ernst, Lyssnade på del 1 igårkväll och ikväll blir det med all säkerhet del 2. Pontus, skulle va intressant om alla artister fick berätta lite om deras respektive skivsamlingar (om dom har sådana)

Skulle va sjukt kul med ett Phonetik avsnitt?!

Keep up the good work!

Admin

2013-05-02 09:42
Gremlin: Det vore det! Timbuk pratade faktiskt lite om sin som han sålt av till stora delar. Men den delen redigerade jag tyvärr bort. Vi pratar också om Phonetik i del 2 lustigt nog.

Men skivsamlingar känns ju intressantast att prata med DJs om. Det lär du få höra i Gatuslang avsnitt 35 med DJ Krazy :)

2013-05-02 10:07
Gremlin:
Tack.

Vill bara klargöra att jag (Ernst) inte alls är inblandad i podcasten, det är Pontus som gör det fantastiska jobbet helt på egen hand.
Jag bidrar enbart med delen "Ernst nördar till det" på hemsidan (www.gatuslang.se)

Så inga missförstånd uppstår.

Ps. Glöm inte att ni kan stödja Mr Gatuslang med mikrodonationer via Flattr
Skivsamlare

2013-05-02 12:46
Fiyah, ja jo det visste jag.. Men jag läser ju Ernst Nördar Till Det och tycker det är ett skitbra inslag i Gatuslang. Som ni bägge vet är jag ju också en nörd när det gäller hiphop och uppskattar sådana inslag som fan. Hade jag haft någon som helst kunskap om mitt DJ Embee tape: The Originals så hade jag hookat dej med det Fiyah, tror det tapet skulle passa perfekt till ENTD.

2013-05-02 15:05
Gremlin:

Ge mig tapet så skall jag allt kunna skriva ett inlägg om det ;)

Kul med lite feedback från en läsare, är bara du och tre till (mr gartuslang inräknat) som sagt något om det. Så kul att veta att det uppskattas.

Klargörningen var mest så att folk som läser tråden här inte skulle få för sig att jag var inblandad i podcastdelen.
Admin

2013-05-02 22:28
Fiyah är on fire! Det är en fantastisk sektion Ernst ansvarar för på Gatuslang. Ska bli spännande att se vad som kan dyka upp där.

Mr. Gatuslang får ta och göra en webbaserad intervju med Ernst himself.

2013-05-04 10:36
Vi får hoppas p3 hiphop grejen genomförs.
Producent

2013-05-04 12:03
Eller hur gärna Gatuslang hiphop & Amato måste vara med också!
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-05-05 12:42
Hörde att ni prata om ayo och att hans barn släppt en låt. Vore kul att höra den, vart kan man hitta den?

2013-05-05 13:37
http://m.sverigesradio.se/artikel/5475672?programId=2842

Här kan man höra Ayos son rappa med sin grupp svart & Vitt.

2013-05-09 16:34
Det MÅSTE väl ändå kunna gå på nåt sätt att lyssna på gamla avsnitt av P3 Hiphop? :/
Admin

2013-05-09 19:25
jaojao_: Tyvärr finns inte P3 Hiphop uppe. Man kunde ju hoppas att SR gör någon liknande arkiv som SVT inom det närmsta.

2013-05-11 01:38
Mjo jag vet, men jag tycker någon både ha i alla fall några avsnitt inspelat på någon brusig kasett :)
Admin

2013-05-11 11:03
jaojao_: Jag ska ha en hel hög tapes och MDs i min mammas källare. Måste dit och kolla snart ändå för har massa annat godis där också.