I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyrikförståelsen i allmänheten?

Svensk Hiphop - Allmänt

2013-05-22 16:48
Sen tycker jag att Eld och djupa vatten är rätt snyggt allegorisk men tror Ken själv sa i nån intervju att han inte menade nått speciellt med låten hahaha, Ken får gärna rätta mig om jag ljuger.

Den tidigare länkade "Rättvisan" ska dock handla om hans musikkarriär om jag inte missminner mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-05-22 17:18
Tror Ken har sagt att "Eld och djupa vatten" det är den i princip sämsta låten han har gjort haha

2013-05-22 17:22
paranoia

Haha här:

http://www.kingsizemagazine.se/intervjuer/intervju-ken-ring/

Finns det någon eller några låtar som du själv INTE gillar?

- Absolut. ”Eld och djupa vatten” till exempel.

Jaså? Det är ändå en av dina absolut kändaste låtar?

- Ja. Det är också kanske den absolut sämsta låten jag någonsin gjort i alla kategorier, enligt mig själv. Vad är det för text liksom? Jag säger ju ingenting. Vi hittade en refräng som lät väldigt kommersiell och sen skrev jag texter som inte handlade om någonting. Typ: ”jag hittade en ö, men fan vad den brann”, haha.

Ska skriva en djup analys av låten och skicka till ken så han har nått att garva åt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-05-22 20:23

Så jäävla skön rad alltså:

"Har aldrig fattat varför brudar inte gillar oss, är det bara för att vi blir sjuka när vi dricker grogg?"

Självinsikt hade han redan som ung haha...
Producent

2013-05-22 21:09
Om det är definitionen på självinsikt så vill jag inte leva mer.

2013-05-22 21:52
Haha den är tung

Jag hittade en ö, men fan, den brann

Redaktionen

2013-05-22 22:31
fula rim kan vara så jävla bra ibland

vaknar upp, kollar ut över järnvägen, korsningen
solsken idag o det är varmt som i bosnien

Spoilerlol

låten

/reklam
namaste