I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gatuslang Avsnitt 38 – Fredric Öris/T.R

Svensk Hiphop - Allmänt

Skribent

2013-06-02 13:04

Gatuslang Avsnitt 38 – Fredric Öris/T.R

Öris började rappa under första halvan av 90-talet tillsammans med sin vän Marcus Saxell. Grupperna Mean Concept och Nite Crusadaz utvecklades till Live N’ Direct i slutet av 90-talet då även gruppen Down South Ballers skapades. På den tiden rappade Öris på engelska men övergick i början av 00-talet till att köra uteslutande på svenska och släppte sin första 12a. Då hade han också hunnit släppa ett tape tillsammans med Organism 12 under namnet Ungdumshälsan. Efter det rullade det på med debutalbumet Plattan och flertalet mixtapes. Idag är Öris signad till Ledighetsmaskinen och är aktuell med två singlar och en solo-EP. Gatuslang är glad att presentera Öris. Trevlig lyssning!

http://www.gatuslang.se

Du hittar Gatuslang på följande platser:

Facebook: Gatuslang
Flattr: Gatuslang
Instagram: Gatuslang
iTunes
Soundcloud: Soundcloud
Spotify: Gatuslang
Twitter: Gatuslang
Whoa: Gatuslang

Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang

2013-06-02 16:26
Ni smuggla in Ice Cube skivor i tårtor och grejor?

Hahaha.

2013-06-04 15:04
Fett! Öris jobbar med att spela tv-spel på ett kontor...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-05 15:35
Haha fan va coolt att streama Tim Westwood tidigt 90-tal :D Mycket bra avsnitt, förmodligen min favorit (har lyssnat på alla utom 2)

2013-06-06 23:20
Mycket bra avsnitt.

Bra jobbat som altid.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-07 23:38
Fett jävla bra!!
There ain't no dick like the one I've got
Skribent

2013-06-11 18:43
Grymt kul att så många gillar avsnittet!
Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang
Producent

2013-06-11 19:11
Ellerhur, skön lyssning
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Graffare

2013-06-19 15:25
Big up! Mycket bra avsnitt.
Http://Instagram.com/Silverstrahle
Konst och ingen skit.
Poet

2013-07-11 15:59
Alltid tyckt att Öris kan droppa dom mest sjuka jävla raderna, den här intervjun är så jävla fantastisk.

Min respekt för han har bara ökat nu, sjuk rolig och jävligt givande intervju.

När han sitter och garvar åt delen när han fått chords att snacka om att spöa flickvänner på refrängen kunde jag fan inte undvika att skratta högt.

Galet bra. Har du nån organismen intervju på g? eller har jag bara missat den på sidan
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Skribent

2013-07-12 20:37
Doggsonlol: Oerhört kul att höra. Tack. Ingen Organismen-intervju på G tyvärr.
Groupie

2013-08-01 13:28
Fantastiskt avsnitt! Har lyssnat på de flesta och älskar verkligen vad du gör. Sluta aldrig!

Skribent

2013-08-01 18:17
riot_starter: Bless! <3

2013-08-12 21:13
Yup, "streaming" av Westwood via parabol-inspelat på vhs var realness!
Samplingen på Trash Covered är när jag ringer in till Westwood och han frågar mig hur hip hop scenen i Sverige är... Det var dagarna!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.