I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gatuslang Avsnitt 40 - ADL/Adam Baptiste

Svensk Hiphop - Allmänt

Skribent

2013-08-04 17:56

Gatuslang Avsnitt 40 - ADL/Adam Baptiste

Adam Baptiste eller ADL är en av de absolut mest betydelsefulla profilerna i den svenska hiphop-historien. Född i Varberg men uppväxt i Malmö hittade han i tidig ålder hiphopen och möjligheten att ta sig till Köpenhamn där han redan 1989 fick chansen att rappa ihop med Solid Posse och MC B-True på låten Unity Rap. Under 90-talet befann sig Adam i både Göteborg tillsammans med Vladi C och Stonefunkers men också med Timebomb- och Breakin’ Bread-kollektiven i Stockholm. Under de senare åren har Adam ägnat allt mer tid åt sin tro men arbetar samtidigt som låtskrivare åt stora internationella och nationella artister. Gatuslang ger er över två timmar med en livs levande legend. Trevlig lyssning!

http://gatuslang.se/2013/08/avsnitt-40-adladam-baptiste

Du hittar Gatuslang på följande platser:

Facebook: Gatuslang
Flattr: Gatuslang
Instagram: Gatuslang
iTunes
Soundcloud: Soundcloud
Spotify: Gatuslang
Twitter: Gatuslang
Whoa: Gatuslang

Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang
Skivsamlare

2013-08-04 19:33
fy fan vad najs, detta ska lyssnas på ikväll

2013-08-04 22:22
Så jäääääääävla nice att du är tillbaka! Och det är ingen liten bomb du börjar med :) Ska lyssna strax, fö. borde inte dessa trådar ligga i Audio?
Redaktionschef

2013-08-04 22:30
nope, audio & video är för musik.

Lyssnade just klart på programmet. Många sköna historier han har Adam. Måste lyssna igenom det igen sen mer koncentrerat.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skivsamlare

2013-08-05 09:24
Håller på att lyssna nu, kul som fan att Lightskinny kom på tal, då jag är polare med hans lille-brorsa så har jag alltid lyssnat på och diggat honom

Skribent

2013-08-11 17:23
Gremlin: Kul att höra!
Gatuslang - Svenska hiphopprofiler i djupintervjuer. Instagram: Gatuslang, Twitter: Gatuslang, Facebook: Gatuslang
Producent

2013-08-11 17:58
Fet lyssning som alltid. ADL är förmodligen Sveriges bästa rappare, i alla fall på engelska. Skulle vara kul om han kunde skriva några riktigt bra raplåtar som han själv skulle framföra. Bra rappare och sångare + bra låtskrivare, borde vara en bra kombination.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2013-08-17 20:18
Bra intevjuer, upplägg och val av akter. MEN tänk på att prata vanligt, sluta vara jobbig och överuttala ord och prata i snigeltakt vissa stunder... you never gonna be mats nileskär. Fortsätt vara dig själv, inga konstigheter
Q.
Skribent

2013-08-19 13:55
quacki: Tack. Jag har dock aldrig försökt vara någon annan än mig själv och jag pratar som jag brukar. Om än något anpassat efter pod/radioformat i bland. Har heller aldrig hävdat att jag skulle vara Mats Nileskär. Tack för att du lyssnar!