I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nöjesguiden on Ken

Svensk Hiphop - Allmänt

2013-11-06 12:21

Nöjesguiden on Ken

http://nojesguiden.se/blogg/soraya-hashim/hur-fan-kan-man-bli-kar-i-ett-annat-arsle

Ken är väl egentligen inte i mer blåsväder än vad han alltid har varit. Här tycker jag dock att det känns lite konstigt att han "plötsligt" ska stå till svars för homofobi (vilket inte är att "vara rädd för bögar" vilket han kanske är, utan att hata dom).

Ken har aldrig profilerat sig som en reko kille som säger "rätt" saker, tvärtom häver han ur sig det ena och det andra bäst han känner och jag tycker det är befriande, även om jag inte "håller med". Kungahus, invandring, bögar, knark... Ärligt, tror folk att Ken representerar nån sorts politisk röst? Skulle aldrig ge honom epitet "politisk rappare".

Och ja, det finns många sidor av hiphopens utryck som bör ifrågasättas men att få Ken till detta utrycks flaggskepp är lite som att bjuda in Dogge till att debattera Castroregimen.

Han är ingen politiker, han är en musiker, förstår man vad han säger kan man läsa mellan raderna. Om varje hiphopartist som kommer någonstans ska ha munkorg på sig kommer skiten inte vara hiphop längre.

Hoppas Agnes gör en version av denna:

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2013-11-06 13:02
Vill se Jill Lindfors göra cover på Grabbarna från förorten

2013-11-06 18:30
ännu ett märkvärdigt helgon på internet som snabbt ska börja knäppa andra på näsan med sin pekpinne och döma ut folk höger och vänster med ett poänglöst svammel.

ganska ironisk att det var just ken som var först ut att berätta i radio att en känd profil inom svensk hiphop skulle komma ut som gay, det var dj taro som har varit hans egna DJ.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2013-11-06 18:54
Ja, precis`action speaks louder than words´.
Jag är helt för homosexuellas rättigheter och jag är emot diskriminering.

Ni måste få honom att snacka om det så att VI ALLA kan snacka om det igen och igen tills alla är med på tåget att alla himla människor ska vara lika mycket värda och bli behandlade och pratade om utifrån det synsättet.

Varför det?
Är det inte bättre att Ken pratar om musik, då han är artist?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.