I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ametist gör uppslagsverk om svensk hiphop

Svensk Hiphop - Allmänt

Redaktionen

2013-11-11 21:33

Ametist gör uppslagsverk om svensk hiphop

Läs hela inlägget i Whoa-bloggen: http://blog.whoa.nu/2013/11/11/ametist-gor-uppslagsverk-om-svensk-hiphop/

Svensk hiphop ska kartläggas, en gång för alla! Musikjournalisten och En kärleksattack på svensk hiphop-programledaren Ametist Azordegan ska skriva boken Svensk Hiphop, som kommer bli ett slags A till Ö inom svensk hiphop. Alla som varit med och satt avtryck i musikhistorien ska vara med i uppslagsverket. Artister, producenter och DJs.

Läs hela inlägget i Whoa-bloggen: http://blog.whoa.nu/2013/11/11/ametist-gor-uppslagsverk-om-svensk-hiphop/

Vem eller vilka får inte glömmas i boken enligt Whoas läsare? Diskutera!

Redaktionschef

2013-11-12 22:46
Bra initiativ och så klart viktigt med uppslagsverket.

En självklar fråga är om Ametist är rätt eller fel person skriva boken/böckerna. Min åsikt där är att Ametist har tillräckligt med kött på benen efter sina senaste års nära arbete med svensk hiphop. I och med att hon dessutom kommer ta hjälp av många andra på vägen så känns det som att det omöjligt kan bli galet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2013-11-13 12:43
Tror det kan bli nice!!!
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2013-11-14 00:58
klart ametist ska vara kapten för uppslagsverket!!!
en egen sida om whoa är givet i uppslagsboken. likt henne själv har whoa haft stor betydelse för hiphopen.
det där fixar hon!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2013-11-14 16:43
Hela boken borde handla om Organismen, på så sätt kan man beta av dom bästa av dom bästa eftersom dom vid någon tidpunkt gjort musik ihop med han.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-11-14 17:16
Penga Per måste va med!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-11-15 09:27
Vilka mer tror att detta kommer vara till 95% Stockholmsrelaterat?

2% Skåne (varav 1,8% skåningar som numera bor i Stockholm)
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2013-11-15 10:21
finns det en värld utanför stockholm? ...berätta om den!

...om någon skulle känna till den så är det Ametist
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Producent

2013-11-15 10:48
Klart skåne får vara med, det kommer vara ett helt kapitel om Don Diego.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-11-16 00:25
Kaggen vs. Astma beefen, ledt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-11-16 09:53
Vilka mer tror att detta kommer vara till 95% Stockholmsrelaterat?

2% Skåne (varav 1,8% skåningar som numera bor i Stockholm)

Du har dock en stor poäng. Som föredetta 08:a men sedan ett tag boendes i 040, så inser man att alla har influerat alla i denna lilla by som vi kallar för Sverige. Givetvis har mycket influenser kommit från hufvudstaden också, men jag är redo att säga att allt utanför Stockholm har direkt eller indirekt påverkat Stockholm som i sin tur påverkat resten av landet. Väldigt organiskt hehe.

Nu tar jag inget ifrån alla andra städer, men jag hoppas Skåne får det förtjänta utrymmet det ska ha.

Mats Nileskär, baby!
At the gates of Eternity...

2013-11-17 17:31
Jag känner att min korta och mediokra karriär i whoas lyricismforum borde ge mig en plats i boken och en del av vinsten!

2013-11-27 22:37
Det skall ju vara text om alla som haft inflytande på svenska hiphopscenen. Så är ju en hel del icke sthlmare som måste få plats i det hela. Tex kan man ju inte bortse från MBMAs betydlese för scenen.
Även Gubb/Brigade/3 Ess, Fat Milk gänget, Looptroop, Öris, mfl som inte kommer från STHLM är ju ett måste att ha med.
Vi får hoppas att det hela blir bra.

Jag ser fram emot denna bok iaf.