Redaktionschef
2006-11-16 05:51
Aktuell MP3: Houman Sebghati - Undra Om
Ny svensk hiphop upplagd på startsidan, för gratis nerladdning precis som vanligt. Hoppas ni diggar! _______________________________________________Houman Sebghati - Undra Om Houman Sebghati har funnits med länge på den svenska hiphopscenen. Vissa av er kanske känner igen honom från medverkandet på "Mitt Sjätte Sinne" , andra från tiden med Ken m.fl. i Studio 165 . Just nu är veteranen högaktuell med albumet "Reptilernas Planet" , och vad passar då inte bättre än ett smakprov från skivan? Låten, "Undra Om" , är producerad av EKP .
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Fan vad najz med ny Houman låt kl 06.40 på morronen när man inte har ett skvatt för sig (arbetslös) haha.
www.infernoproductions.se
vilken svensk låt är refrängen samplad ifrån?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skön låt! Bra beat, och nice rapp med bra delivery och tema.. Gött götti gött gött
feat beat som fan, fett av houman, som fan! måste verkligen haffa skivan så fort som möjligt pzz
tyckte inte att detta var mycket att hänga i granen. beatet var ok men houman var ingevidare... =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har aldrig gillar houmna... nu vet jag varför.
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
Graffare
2006-11-16 10:40
schööön!
http://metafourhiphop.com/
jag la ju upp lyricsen för två dagar sen....check it out EKP production e så feeeeet asså
http://teachmesoul.blogspot.com
Vad kan man säga Houman är Houman och ingen gör det som han. Personligen så tycker jag att han är en av Sveriges bättre textförfattare, plus väldigt tydlig vid orden. Har lyssnat på Skivan och tycker att alla folk ska hålla öronen uppe för låten Mitt folk, SÅÅÅÅÅÅ TUNG............... FRIDENS::::::::::::::::::::
vi e inte nr 1 men det skiter vi i..
Mmm, den var ganska nice...
Otroligt grym låt.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
han är offbeat hela låten?
PAOW!
Grymt shit! Ska lätt haffa skivan grym produktion av EKP också.. En av sveriges bästa hiphop producenter med en av Sveriges bästa textförfattare.. Grymt!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
Riktig haleluja moment HOUMAN! haha.. Det är är fan svensk hiphop i sin finaste form! TUNG TEXT, TUNGT BEAT, TUNGT FLOW, TUNGT FRAMFÖRANDE.. Jag får tårrar..
Om du ser upp till mig..ser jag ner på dig *logiskt*
Chile har dock inga regnskogar.. Men vi säger att du menar brasilien :)
Om du ser upp till mig..ser jag ner på dig *logiskt*
Antar att de på whoa inte ville gå två veckor utan en "veckans mp3a", det är enda anledningen jag kan se till att den här lades upp. Fyfan vad amatörmässig text, det är sämre än majoriteten av det som läggs upp på lyricismforumet, och det säger en hel del. Arbetarklasen/expressen, ska detta kallas rim? Tro nu inte att jag är någon form av "rimbög", visst, man behöver inte rimma för att en låt ska bli bra. Men då ska man inte heller försöka med det som den här herren uppenbarligen gör, och misslyckas så grovt med. Eller vad sägs om Annat land/ Thailand. Grymt beat dock
Always look on the bright side of life
Jag förväntat mig mycket bättre än det här, nu blir jag lite ledsen faktiskt. Beatet är ju skitgrymt, inget snack om saken! Men flytet tycker jag inte är speciellt exklusivt, känns nästan som att det är off-beat ibland. Texten var inte lika gripande som Houmans andra brukar (kanske brukade nu mera) vara. Jag blev besviken, jag tycker det som släppte för några år sen var bättre. Det är ett väldigt bra och hett tema, men det känns som att Houman kan göra det väldigt mycket faktiskt.
Yeah, you know..
soft låt!
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
riktit najs...Big up Houman!.......när den går igång känns den ok o sen blir man bara mer o mer medryckt i låten...soft med svenska rappare som har nått o säg...tungt gjort!
Skivsamlare
2006-11-16 16:39
EKP håller hög klass som vanligt. Grymt beat! Jag får nästan lite Daniel Boyaciglou-vibbar av själva flowet, på det bra sättet. Jag gillar det, skön låt.
Skivan är så sjukt tung !
Skööööööönt. Denna var tung! Riktigt skönt beat också!
riktigt fett! kul att se musiken i den här inavlade jävla branchen kan låta lite annorlunda o vara riktigt bra! tungt beat EKP! feta texter av houman, alltid bra tryck. ä
ä
Härligt! Diggade stilen...annorlunda som fan. Sen var beatet über! Lycka till med albumet
Anfall är bästa försvar
Ja, först så är det ite en mp3 på en vecka, så man väntar med spänning på att det ska komma en. När den väl kommer så är det en låt som man dessutom köpt. Sjysst låt, men kanske inte den bästa på skivan.
http://www.innuce.nu
Grym låt.
Schysst beat av EKP, han är tung. Känns som houman rimmar off-beat ibland.
Ord.
Houman har jävligt mycket känsla i sin rap, men hur är det med takten?? Vet inte om snabba beats är hans grej... men beatet i sig är jävligt fett.
LÅten e tung.. Men tycker oxå han e lite offbeat :S
Highfive anyone, anyone?
DaNiLo P20 självklart har chile regnskog
http://www.femdefence.info
http://www.femdefence.info
Nice, tungt beat och Houman levererar som alltid. Kul med ett lite annorlunda flow.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
den är sjukt tung. ni som snackar om att han rappar offbeat måste lyssna med ändtarmen.
Bra låt! Houman flowar annorlunda utan att det blir osvängigt. Låter lite spoken word. Texten känns!
www.mofetajerre.se
Fet
Stealing From Thieves/Thieves In Da Night
fett han kör alltid sin egen stil jag diggar den
David VS Goliath
Producent
2006-11-17 12:21
fattar inte heller vad som är bra med denna låt , Keff!
HANZO THE BEATMAKER
tung. blev överaskad som fan. flowet känns ibland lite off men texten e ju fett skön. bra beat
Tööööng!
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Självklart är beatet fett. EKP är tung. Jävligt skönt flow och texten var bra. Diggas. Mer EKP!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
grym...!
hade inte hög förväntningar på denna...men shit va fet!....att han är offbeat är ju bara bull....han har ju för avancerat flow för whoa...
"han har ju för avancerat flow för whoa..." Haha, alltså, han ligger inte offbeat, men, han flowar på ett sjukt fult och störande sätt!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
plattan kan köpas av mig och i diverse affärer i gbg from nästa vecka
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
japp houman som sagt.. Texten överasskade mig jätte mycket, helt otrolig bra budskap, Mycket bra jobbat emd texten,Beaten var kanon bra Utan tvekan.. mycket känsla i den.. fantastisk låt helt enkelt.. bless up
de här va ganska fett .. beate va tok soft
jakk er än kåwl killäh :) *FnIzZzZaH*