Najs video, bra gjord osv! själv gillar jag låten och beatet med, man får en skön känsla
fet video och ja e fan impad ja brukar inte klara av mange men de här gjorde han bra
Smart och snygg video, men det mest töntiga lär ju vara när Ken och Kaliffa (right?) ser han när han kliver av bussen.. haha.. "Glöm det motherfucker, det här är ett Rusiak beat", hahha ok? aja.. videon lyfter låten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok så nu har ken gjort ännu ett samarete med denna clown av svensk hiphop. Den första känslan är avsmak, men jag ska inte säga särskilt mkt innan jag sett/hört låten. Vilket jag gör efter mitt jobb ^^, Men om man tänker på allt mange har gjort förut har jag inte direkt några som helst förväntningar på en bra låt.
Diagnosen av svensk mentalitet är lika positiv som en aidssjuk analfabet
Nej fan, Clownen förblir Markoolio, Mange är tung! Schysst throwback till Kens egna "Jagad", det var den första låten jag tänkte på när jag hörde låten!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
töng låt som ett as! rusiak och ken är grymma och mange körde typ seriöst för en gångs skull, riktigt tungt!
Den va soft ju, bra beat. fan va alla hatar mange schmidt för sakens skull, han gör en del softa saker. Framförallt gör han SIN grej, vilket är mer än man kan säga om många andra.
Heeeelt ok
Beatet är bra, Mange´s rap är fortfarande värdelös.. Videon är riktigt snygg.
Låten är bra, men videon är sjukt fet!!
videon höjer upp låten. det känns som att de har tänkt på själva videon och handlingen innan texten, vilket gör det lite filmaktigt. riktigt bra =)
vad är det för fel på folk? säg vad det är mange gör bra i låten? det enda som är bra är videon och beatet? mange är sämst..min gammelmormor rappar bättre känns det som seriöst XD
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
det e helt ok!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
"Jagad" har jag fel eller hörde man lite av den i låten i den här ?
det är skämmigt att ken gör låt med honom
Kontrafakt IBM; !
riktigt tung låt och video är ritkgt impad på mange har aldrig gillat han och ken gör detta också bra...
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Texten är helt meningslös.. Hans texter handlar ju inte om någonting. Beatet var riktigt skönt, det enda som gjorde att jag fortsatte lyssna. Ken skiter i vem han gör en låt/video med nuförtiden eftersom allt handlar om pengar för honom. P.S Aggro, Markoolio är en skön kille helt enkelt, han har haft en ironisk underton i alla låtar han släppt vare sig det varit mellanstadiedisco eller "rap". Han har aldrig tagit sig själv eller någon annan på särskilt stort allvar och ironiskt nog gör det honom mer "äkta" än Mange Schmidt som på fullt allvar tror han är en tung rappare. Bara min åsikt !
"Glöm det, Motherfucker, det här är ett Rusiak beat, det här är mitt shit säger jag och sticker sen...." hahahah Schmitd är en äkta G. och tack vare ken är går låten iaf att lyssna på
hur kan man säga att denna låt inte har någon handling? .. Jag diggar denna låt riktigt bra, det är just för storyn jag lyssnar på låten .. Svensk hiphop är grymt när det finns såna här storys inte när det kommer meningslösa "ta av dig din trucker keps" eller "Vem fan vill till himmelen" låtar. Vem bryr sig om det handlar om att vara "jagad" i storyn eller att inte någon får ta någons "Beat" ifrån en .. så länge man har en skön story i låten att följa med i .. och sen beaten till själva storyn gör det inte heller fel utan mystiskt och nice.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
den här låten e sjukt jävla bra! mange schmidt e tung på storytelling asså. damn
alltså videon var ju rätt fet :) manges rap kan man ju diskutera.. en stund.. men den har ju sin charm
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
såna som säger "mange är sjukt tung DAMN lallala" förstår jag mig inte riktigt på, men smaken är ju som baken :)
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
Den här låten får mig att minnas hur mycket jag älskar vissas knarkmonopol... Om man legaliserade droger skulle vi se betydligt fler gängmedlemmar på arbetsförmedlingen :P
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Hans texter handlar ju inte om någonting. Hahaha, är du efterbliven? Angående låten och videon: Den var väl helt okej, underhållande iom berättelsen.. kunde vart en vers längre enligt mig,.. men iaf, låten lär inte bli någon klassiker direkt, eller en sommardänga för den delen. det sistnämnda behöver dock inte vara något negativt.
what u know´bout me
Vet itne fall det är beatet som gör det.. men för engångs skull låter inte mange uttråkad när han rappar.. lite mer kännsla.. Detta va tungt,
Saken är ju att Mange inte låter som en rappare. Låter som när kompisar som aldrig rappat är med och spelar in på fyllan, flowmässigt. Sen har jag inte mycket över för beatet heller. Dock är videon snygg!
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Okej.. just to make myself clear.... menade absolut inte att jag tycker att mange är en Gangster utan det var sarkasm och ironi på hög nivå..
haha, jag diggar fan manges flow lite. men texterna är ofta keffa som fan, och låtarna kan bli jobbiga för öronen.. skön video dock
hets, stress, fest!
Riktigt bra video, men DAMN va Mange Schmidt suger kuk! Största skämtet i vår tids historia! Han är en av sveriges sämsta mc:s utan tvivel!
Pinsamt dåligt enligt mig. Hatar inte för sakens skull, men ni kan ju jämföra Schmidt med vilken average Joe som helst i audioforumet.
Stain sa det. Mange Schmidt måste nog vara sämre än Markoolio
Ramira the one & only
Hur kan ni säga att Mange gör SIN grej? han kan ju inte rappa, det är det som är HANS grej.
Ramira the one & only
Jag hatar Mange Schmidt som rappare men denna dög faktist. But then again, texten sviktade verkligen åt det dåliga ibland. Specielt det med Rusiakbeatet*. Men Ken Ring hade härlig mixning: P Ingen superlåt förutom beatet. Han skulle låtit Ken få köra en vers, han kan skriva lite storytelling(T.ex. Rättvisan, Änglar, Låter För Barnen osv.) Videon dög för att vara en svensk video, beatet=asfett, Mange=Duglig, Ken=Skön, men körde för lite. *Ey där e han, du har det som vi vill ha/ Ey len, det du har ska vi ta/ Inget tjafs eller skit, kompis ge hit/ Glöm det motherfucker, det här är ett rusiak beat/
Ramira du både frågade och svarade i ett inlägg.. starkt!
AIK
Magnuss: Seriöst, du var en av dom som köpte Markoolios skivor på tiden innan han blev tagen för narkotikainnehav, eller? XD
tycker faktiskt inte alls det var bra. mange låter så fjollig så det finns inte.
illmaticly ill (www.tonkonst.net)
"Glöm det maddefacker det här är ett rusiak-beat" Undrar när han egentligen blev jagad sisst.. Men jag tror äppel-pallning va inblandat
Tror mange att han har blivit så stor att han måste gömma sig av alla fans som förföljer han? Mange är så sjukt dålig, ingen alls känsla i rösten och rapen är helt värdelös och Ken ring gör bort sig totalt. Låten sög förövrigt
Alltså, Mange schmidt feat Ken...kan ju inte BLI bättre...eller?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Har aldrig gillar schmidt men ken i brevlådan är fett värt hähähä
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Den enda tracken med mange schmidt som fått mej att gunga med faktiskt.. Tycker videon var hyffsat bra också..
Fucka ur!
mange schmidt har slick ricks flow. sluta hata på eran pappa!
http://www.kalvinhiphop.com
Riktigt skön låt o ännu fetare video..
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Reffen var skön.. Beatet var grymt.. Videon var frsäsh.. Rappen gick o lyssna på.. Storytelling? Skojjar ni? Han ba babblar utan att få något sagt... Texten är meningslös..
Highfive anyone, anyone?
folk som dom flesta här e skämmiga ärligt fattar ni inte att d handlar om biz på den nivån dom gör inte låt ihop för att d e så jävla kul utan för o tjäna cash, o folk köper d, för d e ju fett.. sen att d just e mange feat ken, ska folk ha så jävla stort problem me, "han skulle låtit ken köra en vers" fuck you, ärligt d hade inte lyft låten över huvudtaget utan fackat känslan, ken är ju emot honom och jagar honom om han sen ska hoppa in o kicka en vers så förstör d allt ju, o mange TROR inte att han e värsta G bara för att han spelar den rollen i denna låt, han gör d som vilkne annan artist eller skådespelare gör i sina videos/filmer, gott folk, han underhåller. försök o få in i era whoa-skadade hjärnor att detta e biz, inte audioforum collabs.
james bong
förhelvete Sen ereju så att det här är ett diskussionsforum däe folk diskuterar varom tycker om musik. Ska man låta saker passera för det har syfte att va sellout? Är det ditt argument?