I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bobby Sandz @ The Spot (Vibes46.com) med DJ Silence 20/2

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2008-02-17 23:47

Bobby Sandz @ The Spot (Vibes46.com) med DJ Silence 20/2

Den 22-23 februari anordnar musikföreningen upSweden Sveriges största inomhusfestival, Digital Tone Festival, för elektronisk och urban musik på Uppsala Konsert och Kongress. Under festivalen kommer Bobby Sandz & jag (DJ Silence) värma upp publiken inför ingen mindre än Jeru The Damaja.

Efter en fullspäckad fredag med fokus på klubbmusik, electropop och elektronika, kommer en lördag som inte får missas för den hiphopintresserade. Lördagen den 23/2 är nämligen dagen för hiphop, soul och sound system, med bland annat liveset från amerikanske hiphoplegenden Jeru The Damaja och Uppsalas egen Bobby Sandz.
Den senare kommer även att vara värd för ett hiphopjam där vem som helst kan visa sina talanger. Dessutom gästas Uppsalas Meditative Sounds av Iration Steppas, som är ett av Europas främsta sound system.

Nu på Onsdag kommer Bobby Sandz besöka radiokanalen Vibes46 och mitt program "The Spot" där vi bland annat kommer att spela upp låtar från hans senaste mixtape tillsammans med ett par helt nya och fräscha spår. Han har även lovat att köra att par låtar live i studion, men föutom detta så kommer jag självklart även att bjuda på en Jeru The Damaja-special där jag kommer att köra en session med mina egna favoriter som han har släppt genom åren.

djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //