I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Maskinen,, segertåaget - portugiska

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-07-05 22:47

Maskinen,, segertåaget - portugiska

"o beijo na boca é coisa do passado, amor quero ver e namorar pelado."

"the kiss on the mouth is a thing from the past, I wanna see love, and love wormly"

"kyssen på munnen är något från det förflutna. Jag vill se kärlek och älska hett"

läst i ett anbbat forum, stämmer deta?

Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-07-06 00:08
vad ere du e ute efter?

2008-07-06 00:30
förmodligen om översättningen från den portugisiska raden är korrekt, kan fråga en polare imorn som är från Portugal om det stämmer. Om det nu var det du var ute efter
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-07-06 12:10
Ja, det var det jag var ute efter.

Fin stavning av mig såg jag också, ska inte sitta full och skriva på en laptop...
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-07-06 12:29
står samma översättning på youtube så tror att det är rätt,men väntar fortfarande på min portugisisk talande vän ska bli ol så jag kan fråga
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
Manager

2008-07-06 12:57
Direkt taget från en Baile-funk låt som jag inte minns namnet på.
Redline!

2008-07-06 13:36
Tja

Tycker det är en tämligen bra översättning faktiskt. Själv skulle jag nog översätta såhär:

"Att pussas på munnen är något som tillhör det förflutna. Jag vill se kärlek och älska intimt"

pelado är väl det ord som inte går att direktöversätta då det bär betydelsen, skalad/avskalad/rakad/ osv. Sen har det givetvis många andra betydelser peroende på kontextet. Så att översätta det som "hett" är inte direkt fel. Här skulle jag dock säga att det används i betydelsen, avklätt, men skulle jag skriva "älska naket" blir det lätt missförstånd, så översättningen blir "intimt" "nära" eller "varmt" i detta fall.
Främja fantasin

2008-07-06 20:29
skum jävla rad o säga i en låt iaf.
om dom hade vart portugiser själva hade dom kunnat skriva nått eget....
o eftersom dom inte e det kan dom låta bli..det låter inte bra.

2008-07-06 22:03
Portugisiska våldtäktsmän...

Det var taget från en annan låt, som Doc Ock säger. Farsan är ihop med en brasilianare och hon blev paff när hon hörde "Segertåget" som brorsan spelade där hemma.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.