Redaktionschef
2008-07-31 01:33
Veckans MP3: Choys feat. E.T & Eugenius
Natten mot torsdag och i vanlig ordning har vi lagt upp ny svensk hiphop på startsidan för gratis nedladdning! Tanka gärna hem, släng in i ipoden eller bara tyck till! _______________________________________________________________________________
Choys tillhör den nya generationen svenska, engelskspråkiga rappare som utmärker sig med ett rikt ordförråd och ovanligt välputsat delivery. Sedan tiden i den idag upplösta gruppen Galen Rekvisita (Mad Props) och 2005 års solodemo No Choice (laddas hem gratis på Frizon) har 22-åringen nu börjat göra allt mer väsen kring sig, vilket förhoppningsvis skvallrar om någonting gott. Ett nytt projekt är i rullning, men det är alltjämnt för tidigt att gå in på några närmare detaljer. Tillsammans med bland annat Tay Tay Dat Dude, XO, Crome, Mizta Rodga och Vito Eme gästar artisten Royalstreets Entertainments skiva Enter The Kingdom, som släpps den 14/8. Plattan, som helt och hållet har producerats av bolagets ägare och producent Incite, är först ut av ett flertal releaser som dyker upp i år från detta håll. Veckans mp3, This & That, är tagen från just detta album, där Choys i dubbel bemärkelse visar att den förra exklusiva Whoa-mp3n inte var någon engångsföreteelse. Med sig på låten har han även skånepolarna E.T och Eugenius. Direktlänk för download Blogginlägget
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
diggar eugenius som fan! Mad propps!
http://biggedy-b.blogspot.com
Riktigt fet låt Choys! Skönt att Hiphopen från Lund visar framfötterna, Big up! la-la-la-la :D
Riktigt fet rappare! Fet låt, som de andra man hört. Får rysningar av hans rapp!
fett!!! rapsen va nice på alla 3 verser och diggar viben. Beatet var schysst men lite tråkiga trummor bara
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Nice raps av allihopa men beatet va lite tråkigt! 2012
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Choys är bra,jag tänker Masta Ace då jag hör honom vilket inte är en dålig grejj.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker mer han känns som en svensk motsvarighet till Common/Mos Def/Talib Kweli vilket inte är en dålig grej heller :D
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Bra låt and I should know, har suttit med den ett antal gånger och mastrat lite på den, hehe.. Hur som helst, i mitt tycke den bästa låten för skivan. Bra produktion av my man Royal, bra verser av alla rappare. Skön feeling överhuvudtaget.
Glöm inte att kolla resten av skivan när den kommer. Ett hyfsat lågt pris och många duktiga rappare på Royalstreets beats. Omslaget är också nice, tänker dock inte spoila ngt men det är fresh, ;)
Hemsida Myspace //Peace and love
Producent
2008-07-31 21:05
Mad props!!!
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
det är ingen överraskning att sverige inte kan göra rap musik. men kul att ni håller på, om inte annat så har ni något att kämpa för och jag något att skratta åt.
Vila I Frid Tony Snow
Kul att det finns folk som skapar glädje för dig men om du tycker allt i Sverige suger, varför gör du inget åt det? Alltid lika lustigt med folk som klagar på allt och alla.. QD3 är för övrigt svensk.
Producent
2008-08-01 04:10
Grabben gjorde just den har gulliga traden i utlandsk hip hop som forklarar en del haha..hallå.. vilka här inne är ens villiga att diskutera bra rap /cry jag e trött på allt snack om termanology, reks , lil wayne, överhuvudtaget östkust rap var e alla ni som pumpar gammal S.u.c, spc, rap a lot, hcp, down south georgia boyz jag kan inte ens minnas sist jag såg en tråd som intresserade mig.. kom igen alla ni gammla rävar, detta är sista ropet på "hjälp" , sen e jag ute ur spelet.. finito.. ajö,, I vilket fall sa kan Choys, om nagon, gora rapmusik. Levererar feta lines som vanligt!
förvandla inte tråden till massa tjaffs med nissen som sneade ur nu.. ne tillbaks till ämnet, FET jävla låt.... ibland vill jag köpa han en flygbiljett och slänga in han i jävla brooklyn, ställa han på gatan och tvinga den jävlen att spotta ut lite av sina grejer.... next to masta ace... keep it comin
House is hiphop on fast forward ..
Producent
2008-08-01 12:41
Choys är så fet. Rösten är riktigt skönt, dom resterande på låten var riktigt sköna också :) en av dom bättre "veckans mp3a"
Grym låt, bra rappers...big up Royalstreets! Lycka till med skivan!
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
Jag brukar vara väldigt skeptisk till mycket här, men detta är riktigt bra! RIKTIGT BRA!
http://www.fromdust.se
Big up Eugenius, en av mina bästa polare. Killen är förövrigt rigtigt tight och har ett brett vukabulär samt djupa texter. Om ni är interesserad av fler låtar med honom så pm'a mig. Ska ba slå han en pling och höra så det är ok först. Saarvi
''What's the point of living if you cant feel alive''
http://www.myspace.com/choysmusic
Bra där Choyse, slapp jag länka till euge. Rigtigt tung låt fan, lyssnat igenom den ett flertal gånger nu. Och måste säga att jag älskar låten, bland det tyngre ny lundagrabbar producerat. Euges sista line. "I climbe the pyramid and stab the all seeing eye" Mad stuff fan....
''What's the point of living if you cant feel alive''
damn, damn damn....trippelt. detta var riktigt tungt...feta verser av alla men just e.t's och eugenes verser var fetast tyckte jag...refrängen var lätt och bra också...så i mina ögon e detta en sjukt bra låt! fucking aye.cheers
FORMSIGNATUR på din moder...moder fukker www.myspace.com/lycouz www.secureme.se/retardedpoets
feede sköön!
fet collablåt dudes, grymma verser, alla 3 kommer med sin egna stil å lägger tighta grejer. blev MYCKET positivt överraskad av Eugene i denna, visste att han va grym men inte så här bra.. mina hundar ET å choys levererar som vanligt, its what I expect ;) lund i huset för fan, hur många veckans har vi haft de senaste månaderna? :) kul som fan å se, jag har mycket hopp och förtroende för vår generation rappare å proddare från lund, ska bli jävligt intressant å se va som händer! blessings
nomadrap.com - twitter.com/nomadrap
fett tunga grejer! mad props!
from sunrise to sunset...