I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Netplay: noname - En Del Av Allt

Svensk Hiphop - Audio & Video

Webmaster

2008-09-04 16:55

Netplay: noname - En Del Av Allt

Det har äntligen blivit dags för en ny netplay på Whoa, och inte vilken samling låtar som helst. I drygt två veckor framöver sätter vi nu full fokus på Malmöbaserade nonames debutalbum En Del Av Allt, som bidrar med en hel del originalitet och eftertanke till den svenska hiphopscenen.

För den som inte är bekant med noname sedan tidigare kan det berättas att gruppen påbörjade sin resa i Stockholm år 2000, i samband med att rapparna Poe, Moos och Johannes Döparen slog sig ihop under gemensam flagg. Skivan Dölja Hälften EP släpptes, men efter drygt två år splittrades trion och medlemmarna valde att gå åt separata håll. Namnet noname var dock långt ifrån ett avslutat kapitel. Inom kort hade projektet nämligen startats upp igen, om än med delvis nytt manskap. Gruppen utgjordes nu av ursprungsmedlemmen Poe samt hans lillebror Sadge, som både rappade och producerade.

Sedan noname ombildades till en duo har inte särskilt mycket konkret material nått ut till lyssnarna. 2003 kom visserligen den engelskspråkiga In Motion EP, men sedan dess har man enbart släppt ett fåtal mp3or på Internet. Hugga I Sten och Ingen Som Hör Dig har ni redan tagit del av tidigare här på Whoa. Andra kanske känner igen Du Möter Du från Frizon eller titelspåret En Del Av Allt från myspace. Tror man att man redan har hört hela plattan tror man emellertid fel, då fullängdaren bjuder på ytterligare 11 exklusiva spår.

Mer info finns på bloggen: Netplay: noname - En Del Av Allt

alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2008-09-04 18:18
Länken verkar inte fungera, inte för åtminstonde :/

Redaktionschef

2008-09-04 18:39
Nä har märkt det också, Stuck fixar det under kvällen!

Men varje låt för sig fungerar utmärkt. Så ladda på det viset tills vidare :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-09-04 18:44
Grymt bra !
soundcloud.com/jerrones

2008-09-04 18:51
Nice, då blir det old fashion som gäller då :)

2008-09-04 18:56
Najs, ska lyssna!
Webmaster

2008-09-04 19:06
Nu ska det funka!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2008-09-04 19:35
"Själslaveri" prod: Kam
"Visan" prod: Flinta
"En Del Av Allt" prod: Memo
"Stress" prod: Damesaik

Finally! ..hehe =)
noname - "Runt solen" ute snart!
Rappare

2008-09-04 19:38
tänkte senast imorse fan när kommer d nå nytt me noname då? o så såg jag nu en hel skiva fy fan va fett asså!! blir o sitta o nöta nu =) pz!
http://mrhagman.blogg.se/ <----download me there!

2008-09-04 20:25
schyssta beats, och dem är duktiga på att skriva. men jag vet inte, gillar inte rappen så mkt fan.
hets, stress, fest!

2008-09-04 21:09
riktigt bra lagd refräng av poe i "sårad flamma".. - imponerad

"du möter du" - en favorit sen länge..

helhets bedömning: Ni är utan tvekan två av sveriges bästa lyricister

Grymt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-05 01:36
som deh-soul sa...riktigt grymma textförfattare, props till noname no doubt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-05 01:36
btw...fett att ni tog med visan, den låten blev ändå fet yo hehe

2008-09-05 11:36
bra jobbat, skön musik med budskap. / Dame

2008-09-05 14:14
Fan vad fett!
ska lyssna när jag kommer hem, längtar

2008-09-05 14:21
AHHH FAN HELT SJUKT BRA

2008-09-05 15:33
underbart. har väntat i evigheter på detta. så sjuka quotables i era texter så det finns inte.. berör enormt faktiskt.

tack för denna! :)

2008-09-05 15:50
Jag skulle vilja ha texterna till era låtar, men finns inte på hiphoptexter.se :(

2008-09-05 18:34
har ju redan hört mycket av det vilket gjorde det lite trist...but uhm... alla dessa spår ska va ihop ändå haha och det e verkligen kvalité på allt. textmässigt e det toppklass, sköna beats och flowa kan ni ju också... så... jag har inget att klaga på. definitivt bland dom bättre svenska plattorna. one!

2008-09-06 18:59
bra jobbat grabbar!
www.parhamvic.com

2008-09-07 00:52
Tack allihop! =)

Ska försöka fixa ihop texterna!

/Sadge

2008-09-07 14:09
Albumet uppskattas, finns flera guldkorn på det for sure!!!
Bra produktion, texterna on point (har fortf inte lyssnat på albumet jätte ordentligt än),
min åsikt, min smak är att det borde finnas annat som varierar på det hela oxå, det är mest poesi rap, då jag tycker ni är bland de mest skillade, och har en jävla massa o berätta tycker jag att d borde finnas flera låtar där ni är lixom rak på sak, storytellings e aldrig fel, och nåt där ni rappar som ni pratar, för Sadge går inte runt och pratar poesi hela tiden (dock blir killen bananas o freestylar poesi när han e full), d vore bra om man fan fick lära känna era "alldagliga" personligheter via musiken oxå...

ändå kan ja inte förneka att ja ryser när poe inleder sin vers på "pennan";
"I mörkret kan jag bara lysa när jag brinner..."

eller när Sadge kommer in på "visan"...
http://www.myspace.com/deadlykanha

2008-09-07 14:11
ni är skyldiga folket ett till album/mixtape.. och vi hoppas ni har det ute senast våren 2009 :@

2008-09-07 14:31
Fett!
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-09-09 10:19
video på G.... !!!!

2008-09-09 12:00
En riktigt bra netplay, riktigt jävla bra!
Fanns hur mycket godbitar som helst!

Mer sånt här !

BLESS
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!

2008-09-10 00:44
Fan va kul att se lite svensk hiphop med riktigt bra texter! Gillar känslan ni förmedlar med låtarna, möjligtvis att jag håller med Same-old om att den skulle kunna vara en aning mer variationsrik, men fortfarande riktigt, riktigt hett!
Fortsätt gör er grej!
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2008-09-10 17:06
Fett.. Fanns ett par bra låtar som ligger på mp3n nu (:
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-09-11 17:56
Hur fett som helst.
mama said knock you out

2008-09-11 19:11
lite tråkigt och repetitivt när folk skriver "fett grymt" eller "riktigt bra" hela tiden.. orkar inte folk skriva in 4-5 rader av lite åsikter, konstruktiv kritik o sånt längre?

=)

2008-09-11 21:56
Jag är ledsen men jag har inte något att kritisera, rappen sitter som en jävla räkmacka, produktionerna är apfeta, texterna är hur bra som helst.

I love it!
mama said knock you out

2008-09-12 11:34
det va riktigt bra sjukt feta beats hela vägen, och jag tycker det är soft som fan att se att det verkligen finns sjukt grymma lyricister som kan blanda riktigt bra rader med sjukt feta rim.
Geni

2008-09-13 22:32
Same-old
Så länge folk bara tankar så är det nice =)

Tack för kommentarerna!

2008-09-14 04:53
Så säger folk som säljer snabbmat!

men något som är påarbetat, som krävt tid, kocken som gjort det vill oftast höra lite mer än bara "braa (y)" ;)

2008-09-14 21:27
Ok ok svårt att ge kritik på texten den är så sjukt fin. Därför ska jag inte yttra mig på den fronten.
Rappen dock ibland känns det som om det saknas lite inlevelse eller hur man nu ska försöka förklara det. Men det är riktigt tight rap aswell så svårt att ge kritik som ni kanske förstår!

2008-09-15 16:47
varenda låt är fett tung,bra texter å känsla rakt igenom,har höra vissa av låtarna förut....Jag å min lillebror gör musik ihop å hette ett tag NoNamez utan att veta om att de redan fanns noname haha nån skum likhet de där haha..peace

2008-09-15 17:40
Galet tape ..kör er grej...
W E S T - C O A ST - F A M I L Y

2008-09-16 18:57
Bra skiva!

/VERGENHANS

2008-09-20 12:09
oink oink

2008-09-20 18:35
Sjukt fet skiva! Rappen är klockren, den poetiska rappen är underbar, och någon mycket annorlunda. Produktionerna var fantastiska, men det kanske skulle finnas lite mer variation på beats, och lite mera konkreta texter, så skulle det vara perfektare än vad det är nu.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-09-21 14:23
Tack allihop..gött att folk diggar!

2008-10-16 13:07
efter ett gäng genomlyssningar är det fortfarande jävligt tungt, finns ingen som gör det här annars och det ska ni ha propps för. dock kan ni bli lite tjatiga i era formuleringar och rim vissa gånger. vet inte hur många gånger ni rimmar som följer: "du springer och springer med tårar på kinden, fråga mej inte men lågan den brinner i en allt svårare vinter som plågar mitt sinne, vågar väl inte lova dig mindre än att..." blablabla.

alltså inget direkt citat utan mer att den typen av rimmande kan bli lite väl monotont, så att skära ner lite på såna långa haranger av rim tycker jag ni borde fundera på. samtidigt ska ni ha beröm för många tänkvärda och poetiska stycken, så det är lite blandade känslor. peace!
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2008-10-17 20:31
När jag tänker efter så saknar jag lite engelska från er faktiskt, lixom A porttrait.. troligen den tyngsta låten jag vet..

2008-10-18 00:17
ranch_cuckamonga - Jag kan hålla med dig om att vissa grejer låter upprepade, mennär man rimmar långt och mkt på olika sätt och samtidigt får nåt sagt så är det fan så bra det kan bli.

Tycker Noname gör det jävligt fett hela plattan igenom! Mkt tanke bakom typ varje rad. Riktigt fett! Aldrig hört dom förut faktiskt. Vet inte om det är fler än jag som upptäckte grejerna via "Ingen som hör dig" med Promoe.

Hursomhelst, jävligt fett! Den här och Chords platta är lätt det bästa i år!

2008-10-19 00:52
Begge P18

samma här, saknar noname på engelska!

2008-10-19 20:50
ranch_cuckamonga P17

Hahaha, du har rätt! Jag har själv reflekterat över det och håller med om att det kan bli tjatigt ibland. Men jag kan garantera dig att det är något vi har tänkt att ändra på genom att krydda rimmen med lite freshness och finesser ;).

Begge & Same-old

Anledningen till att det inte har blivit så mycket på engelska på senaste beror helt enkelt för att vi inte kännt för det, men det utesluter inte låtar eller skivor på engelska i framtiden.

Tack för kommentarerna// PZ

Poe
Nameless

2008-11-14 14:20
Måste meddela att detta är en grymt, riktigt grymt skön Netplay, riktigt bra jobbat och Du Möter Du har spelats cirka 90% av min 7 timmars skoldag idag :) Riktigt bra, vill ha mer!

peace!
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2008-12-17 21:33
Kan man få tag i texterna i låtarna någonstanns?!
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//