I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Audio] Alex - Den Tickande Krokodilen (Låtsasplattan) - Gratis mixtape!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-09-05 11:40

[Audio] Alex - Den Tickande Krokodilen (Låtsasplattan) - Gratis mixtape!

Nu är det dags.
Jag står för text, produktion, halvdan mixning och framförande på samtliga låtar.

Hela skivan via direktlänk
alex-den_tickande_krokodilen-2008.zip
Tack till marc för serverplats! www.marcstromberg.se www.tarelugnt.se

Hela skivan via uploadhosts
http://sharebee.com/dd95d108

Låtarna var för sig

Omslag.jpg
01-Intromoogsion.mp3
02-Den_Tickande_Krokodilen.mp3
03-Skymningszonen.mp3
04-Hogkultur.mp3
05-Flummade_Ut.mp3
06-Nastan_Magiskt_feat_En_Annan_Femma.mp3
07-Stjarnfall.mp3
08-Tiderna_Forandras.mp3
09-I_Baghdad_Drommer_Om_Cairo.mp3
10-Stjarnstoft.mp3
11-Stil.mp3
12-Lycklig_Idiot_feat_En_Annan_Femma.mp3
13-Den_Flygande_Vaderkvarnen.mp3
14-Molnpalatset.mp3

Trainspotters - Rewind & Kap EP (vinyl och iTunes) släpps 15 september. Två spår producerade av mig. Missa inte! www.myspace.com/trainspotters

/ Academics
www.myspace.com/thosedamnaacademics

Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2008-09-05 15:48
Riktigt bra akademikerna! Den flygande väderkvarnen är en av favoriterna tror jag! Skickligt komponerad och framförd musik hörredu. Imo är skivan verkligen värd att ladda hem :)

2008-09-05 23:15
GIMPLADESH DIGGARE

stora upp!
kasim upp i mixen hur gåre

2008-09-06 12:36
tungt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-06 13:02
This the shit right here!!
hur fet som helst bro!! lovin it

nästan magiskt är såå fet
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2008-09-06 19:12
tack för att ni tagit er tid och lyssnat! Det värmer :)
Väntar fortfarande på erat mixtape antoonee my man!
Bring it on!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-08 12:58
Mycket bra grejer! Keep it up.

2008-09-08 16:22
soft. Tack för bra gratis musik!
Det var inte jag, det var han som sprang!
Producent

2008-09-08 22:37
Maste erkanna att jag inte ar nat stort fan av rap pa svenska men det har diggar jag som fan! Bra texter, flow och delivery och flera av beatsen ar asfeta.. Molnpalatset t ex wooooo!!! Folk sov inte nar gratis ar sa har gott!

2008-09-08 23:25
Vad ska man säga!
Beatsen är magiska.
Pojken bakom micken spottar det på ett sett som, iallafall inte jag hört maken till förut.
Välgjort, snyggt mixat och mycket skickligt komponerat.

Ser fram i mot massa nya låtar från dig!
Älskar "nästan magiskt".
Rådiggar "Högkultur".
och chillar till "Stjärnfall".

Vacker skivan!

Keep it up!

Fridens-
/ Matte

2008-09-09 22:35
Tack så mycket, kul att läsa att ni gillar! Blir väldigt glad. Och som maximillion säger, gratis är gott!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-10 22:27
Fet platta! Ståtlig rap på sköna beats.

2008-09-12 15:36
tack mcMatix! Var inte rädd för att kommentera allesammans!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-15 13:11
en liten upp
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-15 21:41
Första gången jag hör talas om Alex, väldig positivt överraskad.
Ruskigt skön musik, beatsen var nog det bästa jag hört sedan Masse, sköna norrlandsvibes! Rapen och texterna är över all kritik. Synn att den inte är släppt som konkret skiva.

Favoritlåten är helt klart Skymningszonen, fetare beat får man leta länge efter!

5 av 5 toasts!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-16 13:09
Tack så väldigt mycket lööv! Masse är grym, att ens jämföras med honom är en ära.
Men vet du vad? Den är faktiskt släppt som konkret skiva, 50 ex och har några stycken kvar. Om du eller någon annan är intresserad så är det bara att skicka ett pm till mig så kan jag sända iväg ett ex!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
Graffare

2008-09-22 00:31

Cop this shit!

2008-09-24 00:42
Vi borde vara fler som tackar för detta.

Jag har haft "Nästan magiskt" i telefonen rätt länge nu, lyssnat på den rätt mycket också.
Jag hade hoppats på två, kanske tre, låtar av samma kaliber på låtsasplattan, men istället fick jag 11, åtminstone.

Skymningszonen, Stjärnstoft, Den flygande väderkvarnen, Molnpalatset.. alla top notch, med riktigt textförfattande och väl valda (och apfeta) beats.

Muy props-o!

2008-09-24 18:11
Big up, fixa myspace länken också, står aacademics atm

2008-09-25 00:12
ouff, råskön stil!

2008-09-26 09:34
Tack så mycket Butternuts! Wee! Kul att fler lyssnar hela tiden, det här ser riktigt bra ut!
Jag ska ta det här tillfället i akt och komma med lite nyheter. Jag håller på att jobba på en EP, som kommer att gå under namnet "Berättelsen om vännen och sommarvinden", där de x antal låtarna som är med vävs samman till en och samma fängslande berättelse som garanterat kommer att lämna er lamlösa. Ni kan lyssna på titelspåret på Länk till http://www.myspace.com/thosedamnacademics
Med EPn så lovar jag er en helt ny hiphopgenre, men även klassiska beats med trummor som gör allt för att förstöra dina av Rage Against the Machine härdade trummhinnor. Till skillnad från den tickande krokodilen så kommer skivan att ha med en handfull mycket skickliga gästartister. Najs va?

För övrigt så kan jag vid det här laget konstatera att "Den tickande Krokodilen" har varit en enorm succé. Den enda negativa kritiken jag fått ta emot är att jag är ful på omslaget haha, och den kritiken håller jag verkligen med om. MEN TRO MIG TJEJER JAG ÄR SNYGG PÅ RIKTIGT. haha. However så vore det kul om någon av er hade något negativt att säga. Jag hör hundra fel.

Är enormt tacksam till er alla som har laddat ner och köpt plattan, och jag hoppas att whoa fortsätter att stödja denna förvirrade lyricist!

Tack / MVH Alex
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-26 09:48
Tackar Klingan :D chea
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-26 13:41
"Berättelsen om..." finns inte uppe längre, fick en helsoft idé som jag ska köra istället på den. Så, nu har jag skrivit för mycket här. Peace haha
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-09-26 15:27
äckligt förvånande bra, och då hade jag redan läst alla kommentarer
http://www.goteborg.se

2008-09-27 00:28
Tung skit. Spelat den rätt flitigt i min iPod.

Bless.
Bitches Ain't Shit

2008-09-27 21:48
molnpalatset. så jävla fet.

2008-09-28 22:08
awsome peeps! Tackar hmr! Fan vad kul att du låtit thosedamnacademics inkräkta din ipod damien :D
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-10-03 03:41
doooope!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-10-03 11:01
ingen gör det som inspektörer. håll utkik efter UMEYO.

2008-10-07 18:51
YES Gimper!! Tack isofu :)
Berättelsen om vännen och sommarvinden är uppe på Länk till http://www.myspace.com/thosedamnacademics

Lyssna och lägg en kommentar vänner!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-10-19 04:13
Rykten säger att funken lever i UmeYo! Återigen, bigups.

2008-10-19 11:24
Fet!

2008-10-19 18:08
Funken lever onekligen i Umeyo! Tack resk, kul att du tagit dig tid att lyssna!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-10-20 01:57
Det här var ju så jävla bra. Helt sinnesjukt. Underbart!

2008-10-20 02:04
Sen älskade jag titelspåret på din myspace också. Du är sinnesjukt bra.

2008-10-20 03:14
Tack subdominant! Jag är mållös! Du är ju fet själv också, du hade några väldigt välskrivna låtar uppe på myspace, superkul.
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-10-20 18:27
Överdrivet fet musik, sjukt bra beats!

2008-10-20 21:31
Man får tacka!

Men som sagt. Jävligt bra skit detta!

2008-10-22 11:50
Jag får väl vara den första som säger något negativt då.. Tycker personligen att du låter som en sämre version av "Populärmusik".. Du är även lite ojämn tekniskt sett. Ibland är raderna jävligt tighta och ibland känns det som att de är där mest som utfyllnad. Tycker inte riktigt om du uttal på ord som t ex "Stjärnfall" heller, men de kan man inte göra så mkt åt. Slutligen ligger låtarna på en ganska ojämn nivå ljudmässigt. Ena låten är hög och den andra skittyst, vilket är lite jobbigt när man lyssnar i lurarna.

Men det är självklart inte bara skit! Diggar att du har en jävligt egen stil och kör din grej. Sen att du bryter mönstret och går ifrån all jävla skrytrap som finns idag är ju bara en skön grej! Du verkar ju även vara relativt ung, och med det i åtanke räknar jag lätt med att du kommer utvecklas och bli riktigt jävla tung! Nu är det tyvärr endast strax över medel (dock bättre än de flesta på Whoa)..

3/5 är mitt betyg.

BIG UP!

2008-10-22 12:39
jag tycker du gör grymma beats som fan. men sättet du flowar på är som snook, mofeta jerre, ismen och alla andra whoare.. det e lite tjatigt. det skulle kunna va så mycket bättre om du gjorde nåt eget. diggar dialekten

2008-10-22 15:27
Big ups från MBeats... tung skit asså gilla viben rakt genom skivan....

2008-10-23 12:00
Den Flygande Väderkvarnen är för övrigt det fetaste spåret på plattan!

2008-10-26 10:42
Tack för lite utförlig kritik Rabbla! Jag håller i stort sett med om det mesta du säger, då låtarna är otroligt ojämna, spretar åt alla möjliga håll, ljudkvaliteten varierar, och jag först under inspelningen av tejpet började lära mig rappa. Jag kan medge att några få rader kan gå under kategorin "utfyllnad", men jag vill som textförfattare påstå att dom är ytterst få, och jag kan säkert räkna dom på två händer. De flesta låtarna, även om jag idag avskyr både dom och deras innehåll, är skrivna med enorm ärlighet och en strävan efter perfektion. Jag vill dock passa på att säga att textinnehållet ibland fått kompromissa för ett kompromisslöst matematiskt rimschema (lyssna på Nästan Magiskt, ingen annan gör det så), vilket ibland inneburit att formuleringar kommit i andra hand, bortprioriterade för att ge ryggradsrysningarna åt mig och alla andra riminspektörer som finns här i landet (shout out till Simon Gimper från Kasim Gump!)

Jag är en bättre rappare idag, och jag tror mig ha jobbat bort den osäkerhet i rösten som ibland framträder på Den Tickande krokodilen. Tack för lite utförlig kritik, alltid kul att läsa! Peace

Jadå, jag är relativt liten. Jag är bara 19 men min mitt inre är så gammalt att det hunnit ruttna, bli omhändertagen av jordens på flera sätt respektlösa men häpnadsveckande förmultningsprocesser, och än en gång stigit ovan jord i form av en blomma under en nektergals lätta kroppsvikt.

Tack alla! / Alex
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-10-26 21:30
Då får jag ta å lyssna extra noga på den.. Är själv ett fan av sånt, men är tyvärr dålig på att lägga märke till sånt då de flesta inte kör sånt.. :) Sugen på lite nytt matierial efter ditt inlägg!

2008-10-27 00:57
Jo precis, det tar ibland ett tag att hitta myrorna i stigen så att säga! Vad glad jag blir, och tack än en gång för ett konstruktivt inlägg! Mer musik kommer, sitter med en mängd intressanta projekt, håll öronen på glänt broder
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-10-27 17:49
Det ska jag göra! Du får hålla utkik efter mitt kommande tape "I Huvudet På En Hattman" som släpps i början på nästa år. Ett smakprov finns på http://www.myspace.com/tobbeakahattman!

2008-10-30 10:37
Det ska jag göra, låter intressant. Diggar titeln.
Nu finns det två beats utan vocals uppladdade på myspace (se länk). Exklusivt för alla er funksnubbar! Peace
Länk till http://www.myspace.com/thosedamnacademics
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-11-03 23:45
Jag tror att det blir så att jorden går under en dag men att funken blir kvar.

2008-11-07 13:20
Funk is the message!

2008-11-09 15:51
You know it man! Lägger upp länk till lite rymdfunk nu! Kolla närliggande trådar folk!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2008-11-13 14:54
Det här är grymt. Jävligt kul att höra att det svänger i umeå. Äntligen någon som både kan det där med flödan och rimmen. Har lyssnat igenom tapet några gånger och gillar det skarpt.
Vore kul att se det live.