|
|
|
Redaktionschef
2008-09-18 07:05
|
Veckans MP3: Krylon feat. Masta Ace, Kashal-Tee & Anam Owili-Eger
Idag är det torsdag, vilket innebär att vi har lagt upp ny svensk hiphop på Whoas startsida. Ladda gärna hem, lyssna, tyck till och diskutera!
Denna vecka bjuder vi på den första singeln från Stockholmsproducenten The Misanthropists debutalbum Stocklyn Retrospective som släpps inom en snar framtid. Albumet, som vi berättat om tidigare i bloggen, gästas av bland annat Royce da 5'9, Termanology, Trife da God, Tame One, Prop Dylan, Trainspotters, Pure P och Lyrical High.
Veckans mp3, Losing My Mind, är ett samarbete med Lyrical High-medlemmen Krylon och gästas av Masta Ace, Kashal-Tee och Anam Owili-Eger, där The Misanthropist i vanlig ordning står för ljudlandskapet.
På låten visar samtliga rappare upp en personlig sida över ett mjukt men smutsigt beat, när de berättar varsin historia om en tjej som fått dem att tappa fattningen. Grabbarna har dessutom nyligen kommit hem från Berlin där de spelat in en musikvideo till låten, vilken klipps i nuläget och har sin release nära i tiden.
The Misanthropist jobbar även på ett projekt med en amerikansk rappare som förhoppningsvis kommer att släppas innan årsskiftet. Krylon är aktuell med EPn Don’t Do Drugs, Do Us med sin grupp Lyrical High samt solo-EPn Among Friends And Legends där Losing My Mind även kommer att återfinnas. Ladda ned låten via whoa-bloggen
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt | Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
tööööng!
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records
|
|
|
och ja som trodde Stockholmsnatt skulle va veckans mp3 vafan Oracle nu blev jag besviken låten va trots allt fet endå.
Prince P
|
Skivsamlare
2008-09-18 07:55
|
vad stor kashal har blitt :P skön låt ^^
|
|
|
Fränt framfört av alla akterna, men beatet var ju förjäkla tjatigt och enformigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Vet inte hur många gånger som jag har lyssnat på den här det senaste halvåret men den är fortfarande lika tung. Big up Blackie!
http://www.twitter.com/michaelcrackson
|
|
|
AAAh Fett beat!! Feta verser!!
|
|
|
dizzis what sweden needs, raw beats, masta ace as guest app and kashal tee's tight lyrics.. pz
FAU
|
|
|
tight!
hets, stress, fest!
|
|
|
Fett! Refrängen växer som fan ju mer man lyssnar.
www.blackbeltgraphics.com
|
|
|
Håller med phille, gillar också att beatet är så där smutsigt "omixat" blir mer tryck i det då, passar låten!
|
|
|
Yes en oerhört grym låt och håll ögonen öppna för mer grejer från Kashal-Tee...! :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
|
|
|
gillade den som fan..large up
i remember when originality was the key!!
|
|
|
Mad Props!!!
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
|
|
|
riktigt jävla fett med Masta Ace!!!... men beatet var kasst, verkligen basic och omusikaliskt i min mening.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
|
|
|
GAAAAAAAAAAAAH! Underbart!!
Västkust Rockerz
|
|
|
Gillar låten i helhet. Nice rap och nice beat, botsett från trummorna, fy fan vad tama.
|
|
|
ganska repetativ tråkig beat... men kul för producenten som fått me finfina namn på plattan! big up till det iaf.
/Cash Hunter aka DJ Rufus
|
|
|
FYfan vad lack jag blir. Beatet är inte ens i klass med vad jag pular ihop i FL på mitt pojkrum och han får med masta ace på det. FUCK!
Wordlife no doubt baby
|
|
|
synd att d bra skit på keff beat...
familia
|
|
|
Avundsjuka like Whoa
Hela låten e jäkligt grym, kvalite på hög nivå.
|
|
|
Ogillar mixingen väldigt mycket, gitarren är alldeles för distraherande och slukar rapen. Och jag kunde varit utan refrängen.
Men jag gillar resten. Lyckas man få Kashal-Tee att skriva en vers ska man ha props =) (speciellt när Ace är med på låten). En hel del tighta artister på det där albumet, får spana in det när det släpps.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
|
|
|
"Avundsjuka like Whoa"
öh.. man måste digga allt nuförtiden.. annars e man hatare o bär på avund...
familia
|
|
|
haha fet låt,fan vad gött att kash verkar komma igång igen
|
|
|
men håller med om att beatet var ganska enformigt
|
|
|
tack till dom som lyssnat och kommenterat. video till låten dyker upp inom kort. tills dess, glöm inte att checka snippets från skivan på www.myspace.com/themisanthropist08
www.myspace.com/themisanthropist08<br><br>Stocklyn Retrospective ute nu!
|
|
|
beatet är härligt, trummorna gör sig rätt bra trots de svaga första intrycket
Street savvy
|
|
|
nja. helt enkelt.
www.discotheque.se
|
|
|
Ser fram emot videon, tolvan och CDn. Let's do this!!
|
|
|
riktigt tråkig låt, fett tråkigt beat o fett tråkigt tema. Jag är ingen hater men ledsen...detta är vad jag tyckte!
|
|
|
fan vad man tröttnade på reffen efter några lyssningar
|
|
|
vart fan laddar men ner den här låten? det står direktlänk till nerladdning men den funklar ju inte.
|
Redaktionschef
2009-11-27 19:33
|
Gå in på bloggen och ladda den. Vi tvingades göra om vårt länk-system pga ekonomiska problem så man måste befinna sig på just bloggen för att kunna ladda.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt | Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
|