I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Veckans MP3: Kingsize feat. ADL - Den Jag E

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2008-10-02 03:25

Veckans MP3: Kingsize feat. ADL - Den Jag E

Natten mot torsdag, vilket innebär att vi lagt upp ny svensk hiphop på startsidan. Gratis att ladda hem, som vanligt. Enjoy!

Kingsize är en trio från Malmö som består av rapparna Vigge, Maki & Richie Adams. I juni släppte vi ett imponerande samarbete mellan dem och Juan Havana, Lilleman, Jaqe, Allyawan, Sam-E & Ken Ring, och nu har det blivit dags för ännu en tung collabo från skånegruppen.

Denna gång gästas man av ingen mindre än Adam Baptiste aka ADL, en av svensk hiphops största pionjärer. “Adam den lille” - som han ofta kallas - dök upp i musikgemet redan i slutet av 80-talet och har sedan dess rönt framgångar med bland annat Stonefunkers och Blacknuss.

Låten, Den Jag E, är producerad av Dison The Dice för Underground beats och är tagen från Kingsize kommande debutalbum. Skivan, som även kommer att gästas av namn som Ison, Chords, Paragon och Stor, dyker med största sannolikhet upp mot slutet av året.




Direktlänk för download

Blogginlägget

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!