Redaktionschef
2008-11-27 07:03
Veckans MP3: Ortho Acusto - Tenafly Viper
Nu finns en ny veckans mp3 upplagd på Whoa! Ladda hem, lyssna och tycka gärna till i tråden om den :)
Ortho Acusto är en nystartad grupp bestående av göteborgsrapparen Prosperous, franska beatmakern och doldisen Pelpa Karnaval samt DJ Porter. De har tillsammans under 2008 spelat in albumet Only Vultures Are Able To Eat Dead Food. En skiva som snart släpps gratis på nätet av Los Angeles-baserade bolaget B.E.A.R Records tack vare rapparen Subtitle. Prosperous har inte släppt ett album sedan Solar Residue 2006 då han också medverkade på 247´s Tropiczone Swaps-skivor. Efter en tids pappa-paus är Pros nu alltså tillbaka. Pelpa har tidigare jobbat med beats i skymundan och gjort artworks för akter som Orko Eloheim och Thavius Beck med flera. Samarbetet med Pelpa Karnaval tog form genom en msn-kontakt i form av utbyten av snarlika idéer som snabbt resulterade i produktion av ett helt album. Skivan gästas av ett fåtal artister som Gel Roc från Shapeshifters, kvinnliga poeten Kayla Lahmar och gamle Plant of Trails liraren Fabsoul. Ortho Acusto är något unikt för svensk hiphop och Prosperous hoppas bana vägen för andra experimentella akter i Sverige genom sin musik. Direktlänk för nedladdning Blogginlägget
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
låter det bara grötigt hos mej? :S
http://soundsof051.com/
Nått känns helt galet med rippen på låten. Den mp3n jag har med denna låten sedan tidigare låter inte alls såhär. Dock en sick låt från en grym rappare och grymma producenter!
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
somsagt nått är galet med den streamade versionen för mig...men den nerladdade låter inte lika knastrig.
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Ja nåt är fuckat med ljudet.
http://www.fromdust.se
Webmaster
2008-11-27 09:02
Jag har laddat upp en ny fil nu. Verkar dock som spelaren har cachat det jag lyssna på sist så man måste nog rensa cache och sånt för att få det att funka ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
ruggigt bra !!! sverige behöver mer sånt här !!!! love it !!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2008-11-27 11:33
Nedladdade versionen låter som den ska alla fall. Vi får ta bort mediaspelaren så länge i väntan på att vi kan få loss en annan rip av killarna :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
tycker den var oerhört jobbig. beatet låter som en misshandlad kossa
Hehe! Att folk tycker ljudet låter så fuckat att det skulle skett nåt fel, kan bara tas som en härlig komplimang. Det är ju uppenbart meningen att beatet å rappen ska vara grötig, eller tillåmed jobbig, det är ju experimentell hiphop, å inte ett försök till slät skön hit haha! Skivan i helhet med 18 spår innehåller dock olika sorters låtar, och där finns nästan något för alla
Oj inte hört streamen dock, vet iaf att mp3´n som ligger uppe denna veckan inte är den klara mastrade verisionen, det fanns alltså inget heltklart material ännu, men Porter tar tag i det i veckan. Någon gång under december kan man alltså ladda hela skivan som den ska låta!
Detta var asfett, mer sånthär. Jag längtar tills man kan ladda ner hela skivan! Fat shit
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!
Fet låt! Längrar som fan efter albumet!!!
i ordning: ORTHO ACUSTO A PROSPEROUS HALF GEL ROC PORTER FABSOUL
fan en av sveriges bästa rappare, prosperous alltså .... denna vill man ha nu !! hur kommer den släppas fysiskt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den kommer inte släppas fysiskt ännu iaf. Prosperous ville släppa materialet medans det fortfarande är färskt, därav blir det nätsläpp. Tror dock att ett gäng cd-r skivor kommer tryckas upp eftersom många vill ha en fysisk skiva åxå, en del av dem kommer att gå att köpa på www.accesshiphop.com i san diego, en mycket grym skivaffär om man gillar cali scenen bla, snabb leverans med!
katastrof i mina öron, totalt kaos.. tror ja e för nykter för detta
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Grym låt som jag redan har lyssnat sönder med 2 av de absolut trevligaste artisterna jag vet, dvs. Pros o Pelpa . Blir även glad att se att Kayla o Gel Roc ska vara med. Men att säga att Gel Roc är från Shapeshifters är ju inte helt rätt direkt... Ex2 är mer korrekt
Redaktionschef
2008-11-27 23:41
Nu fungerar det att streama låten igen :)
smea: min skiva finns för övrigt på accesshiphop .... fan bästa online skivbutiken no doubt !! de har jävligt snabb leverens på cds ja... vinyl tar lite längre tid .. vilket e skumt ! haha
I Like big times! Skönt med lite alternativa vibbar i tider som dessa.
http://www.fromdust.se
Gött mannen! Fortsätt så
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Ser fram emot skivan. Lär vara mycket galna beats!
Det går inte att ladda ner låten, felmeddelande: "<Error> <Code>NoSuchKey</Code> <Message>The specified key does not exist.</Message> <Key>ortho_acusto-tenafly_viper-whoa.se.mp3</Key> <RequestId>ED83C5F4A5DAB958</RequestId> - <HostId> IAhcdS58C9BjI0rRfr6B3T++WMGVEAWJ8DApbYlUfZNokEZEHkN1VHCUpCN62tAb </HostId> </Error>"
Webmaster
2008-11-30 17:22
Ska vara fixat nu!
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
fett att bear recordings släpper den förövrigt
trodde sånt här dog ut med alla andra pretto rymdrappare för 4-5 år sedan..
mama said knock you out
Hade det vatt pretto rymdrap hade väl texterna gått mer -Hey I´m a toxic chemical labwaste supersonic adromeda galaxy robo being blabla. Hehe sen är det väl så att ingenting dör, bara att det inte är inne hela tiden, finns massa spacerappare kvar å lyssnar man på orko eloheim tex ( som alltid får den stämpeln), så märker man att den rappen utvecklats stort på sista åren, även om färre gör den. Kolla även in nya gruppen formula abstract från san diego, de är åxå åt det hållet, kanske mer intressant än flertalet av dagens rappare som bara pratar om bilar å tjejjer å hur dope de är, utan att ens visa det skill-mässigt haha!