I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Audio) Nomad - I Väntan På Patent EP (Gratis nedladdning, nya låtar!)

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-12-31 16:34

(Audio) Nomad - I Väntan På Patent EP (Gratis nedladdning, nya låtar!)

Jag har idag, på årets sista dag, lagt upp en gratis 6-spårs EP med helt nya svenska låtar!

Klicka på lænken nedan før att ladda ner!!

Länk till http://www.sendspace.com/file/2drkz7

Låtlista:

1. Så Fräsch, Så Kliin (prod. Jolle)
2. Pepp (prod. Emster af Rubix Funktion & Nomad)
3. Uppsägning (prod. Ez-Fx af Rubix Funktion)
4. N.O.M.A.D. (live acapella)
5. (En) Historia (prod. E.T. the 23rd)
6. (Bonuslåt) Sanningen

Tack før att ni checkar gott folk, om ni uppskattar musiken så sprid den vidare!

Gløm inte checka myspacen dær ni hittar andra låtar, videos, mm:

Länk till http://www.myspace.com/nomadsweden

Gott nytt år och på återhørande!

/Nomaden

nomadrap.com - twitter.com/nomadrap

2008-12-31 18:16
först! ska lyssna ;)

2009-01-01 20:17
blev bara länkad till nån dataspels sida när jag klickat på epns namn, nåt jag gör fel?
"Det är önskan om att inte stå bredvid som driver folk till nästan vad som helst, snart behöver dom manus för att vara sig själv"Timbuk

2009-01-01 20:22
lr nu funkar d,å tankas...
"Det är önskan om att inte stå bredvid som driver folk till nästan vad som helst, snart behöver dom manus för att vara sig själv"Timbuk
Producent

2009-01-02 00:12
Fixa ny länk, den där sidan var knasig!

2009-01-02 00:52
yo peeps!

konstigt om det inte funkat, det ska inte va nårra problem. ja checka länken nyss å det verkar gå, kan nog komma ett popupfönster i vägen när man klickar, men förutom det borde det gå smooth.

testa igen om det inte funkar :)
Redaktionschef

2009-01-02 00:53
Jag lyckades då tanka det utan problem förr idag? :)

Återkommer med feedback.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-01-02 22:57
tycker den e fet som fan,har svårt för första låten som om dina färdigheter inte riktigt kommer fram men vet inte om d bara handlar om min personliga smak, hade vatt fett å höra acapellan på bars . både originellt å väälgjort med Historia,inspirerad av commons i used to love her?
keep up! vill höra mer

2009-01-05 00:18
oracle: det var betryggande å höra :)

nodden: synd at du inte gilla första den e absolut ganska annorlunda från de andra. hmmm.. inte direkt inspirerad av den låten, men jag älskar den så det e mkt möjligt att det e en omedveten inspirationskälla! tack för props, å mer kommer kompis, lita på d!

2009-01-18 19:25
Skit fett dude!
Jag fortsätter lyssna som vanligt o försöker se upp efter nya grejer du släpper.
När du kommer hem får vi kicka nått igen o så.
Hörde du fått fett jobb i Norge dock så blir väl en tid tills dess. Lycka till nu iaf o gött att du släppte, nu har jag mer öron godis att absorbera!
www.myspace.com/chrissie-p
Redaktionschef

2009-02-02 22:40
Lovade att återkomma med feedback så här kommer det.

Jag blev besviken på EPn. Vad jag kan minnas har jag gillat allt jag hört av dig på engelska, och det är väldigt sällan som jag blir negativ när en rappare kör på svenska (då jag tycker att rap på svenska är mycket mer spännande) men i det här fallet så tycker jag inte att dina färdigheter på micken kommer fram tillräckligt. Du är ju en duktig rappare, men ändå tycker jag inte att låtarna gör sig något särskilt. Det kan gå en minut utan att jag tänker på vad du rappat och det är inget bra tecken ... sen borde du se över beats och refränger.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-02-07 23:06
RP: tack man, det e najs att du alltid checkar grejerna :) yeah, vi ses nästa gång ja kommer hem!

oracle: synd att du inte gilla den men tack för den konstruktiva kritiken, alltid bra å höra. förhoppningsvis kan nästa grej jag gör imponera mer!

2009-02-09 00:01
Shit Noah detta var tungt, bulla engelskan jag gillade detta mer. Propps till produktionerna dom va feta.

2009-02-13 10:55
Historia är en sinnesjukt bra text. Det är så jävla roligt att någon är komplex. Finns så få i sverige som utmanar öronen på ett sätt som du gör. Zickzackhoppande rimscheman på värsta elzhimanér, bra metaforer och ett starkt självsäkert framförande gör att lyssnandet blir något helt utöver det vanliga. EPn är stark, men den faller på beatsen. Med rätt beats hade du mycket möjligt kunna göra sveriges, i alla fall ur mina öron hört, intressantaste hiphop. Du förtjänar en mer episk och förtrollad ljudbild. Tack för gratissläppet, hoppas man får höra mer!

mvh alex
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com

2009-02-21 21:17
sanojjonas: tack man, men engelskan stannar :) kan inte släppa det!

academics: damn man, tack för de orden, jag är överväldigad... det kommer absolut mer min vän!