Har lyssnat igenom hela nu! Otroligt välproducerat album med varierande beats, känns fräscht och nyskapande - albumet har något för alla! Innehåller några bangers också, låtar som Pusher är feta! Den enda invändningen jag har mot albumet är faktiskt Henok själv... Dont get me wrong, hans flyt och engelska är top notch, det är texterna som brister. Allt för många gånger känns det som han famlar i mörkret med sina lines och skriver om det första som ploppar upp i huvudet. Han kommer undan med det men låter dt nästan som en supergrym freestyle mer än en sammanhängande text. Han har dock några riktigt sköna lines, den när han räknar upp alla sina kvalitéer som familjemedlemmar tex! Det är på tok för få teman på albumet, man kan inte endast rappa om hur grym man är på 90% av sina låtar, speciellt om ens punchlines inte riiiktigt håller måttet. Skulle funka om man vill släppa varje låt som singel, men inte på ett album. Call me old fashioned men ett album vill jag ska ha substans och vara mer tematiskt än detta. Jag väntar mig att många kommer tycka jag är hård och det är jag. Men det är MIN åsikt och jag anser att om detta album ska slå internationellt på det sättet det har hypats till att kunna göra så hade det behövts mer av Henok. Tyvärr. Sammanfattningsvis ett bra album som känns fräscht och nyskapande på många sätt med otroligt bra produktioner. Har säkert potential att slå på hemmaplan men internationellt sätt kan man säga att det har beatsen men saknar innehållet. En stark 6a av 10 möjliga.