[Video] Världspremiär: Critical - Min egen väg med Dj Akilles
Från Whoa-bloggen Critical kanske inte räknas som gammal i gamet än, men han har varit igång och släppt skiva efter skiva och ett gäng videos de senaste åren. Nu senast var det “En Varning” på både CD och vinyl (med titelspåret som veckans mp3:a här på Whoa). Skivan innan dess hette “Min Egen Väg” och det är från den skivan den här videon är tagen från. Det är Professor P och DJ Akilles som står för produktionen och Dj Akilles för cutsen. Regisören Dennis Näversköld har även gjort musikvideon till “Lets Get It On” med DJ Static från skivan med samma namn.Gå till Whoa-Bloggen för att titta på videon
jagvillocksåhaenblog.com
Riktigt tråkigt. Bra prodd och inget fel på flowet, men helheten är ännu ett sömnpiller från den svenska hiphop-scenen. Han bär kepsen snyggt också.
rätt nice video lillkisen aka vandrande tältet
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
för tåkig låt... helt ok text o så.. men deliveryn e som att jag måste hålla mina ögon öppna.. o beatet e så montomt som d kan bli.. "refrängen" låter som jag vet inte vad.. utmärker sig inte så mkt förutom cutsen... 1 av 5 typ
älskar flowet , riktigt bra tkr jag iaf
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Producent
2009-04-10 15:35
skön video, snubben är kreativ , kul att se
Videon laggar ju som bara den ju!!
Låt kärleken slå rot..
låt den ladda lite innan du trycker på play Baze, bra grejer för övrigt
http://www.aktivdemokrati.se/
Redaktionschef
2009-04-10 23:07
Baze > flyter på jättebra här. Se över din uppkoppling eller gör som RenegadeHard tipsade om :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
de va fett asså
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fet video, wack rappare. Ibland undrar man.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
tråkigt som bara den. hörde inte en enda rad som på något sätt imponerade. ganska ful dialekt dessutom. nej tack!
s-oteric: du behöver inte undra, jag kan svara. vissa jobbar och sliter för att få ut sin musik, andra förväntar sig att få saker serverade på guldfat.
Okej, men vore det inte bra att ha nån slags talang till att börja med?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
ricktigt jävla snygg video.... fan de finns mycke potetial i critical. å fetaste låten på plattan, coolt med tom p i videon ochså
Videon Är sjukt fet, texten e sjukt grym, beatet blir inte alls så bra som de kunnat pågrund av den tråkiga deliveryn. Hade velat höra samma hunger eller vafan man vill kalla det som man hörde på "Lets get it on". Critical en av sveriges mest intressanta rappare, alltid feta texter & beat. Jobbar alltid för sin sak och förtjänar den hype han har. Men jag önskar han ansträngt sig lika mycket inne i båset som han gör på sin grind. Denna låten blir så JÄVLA bull enbart på grund av att det låter som en dag på jobbet när han rappar. Man hör inte kärleken till rappen som man gör i ett perfekt exempel "Lets get it on"
Tycker verkligen att han har tji känsla.. Riktigt tråkig verkligen. och sen att flowet sitter som en smäck och att proddsen är asnicea spiller ingen rill i detta fall.. = (
Blunted in stockholm
Graffare
2009-04-12 07:55
Wäck, wäck, wäck.... Hata.... Hata.... hata....
är det världspremier på en video till en låt från förra skivan?? känns lite weird... men ändå fet låt och video
http://www.myspace.com/akinonline
socials P26 Hehe, skit i honom..Mouldy_mushroom P24 Förstår vad du menar, helt klart. Även om jag tycker du överdriver lite så håller jag delvis med, det är faktiskt något jag haft haft "in mind" när jag jobbat på de nya grejorna.Akin_O-Y P21 Den har inte visats innan så nog är det premiär. Även om tanken var att videon skulle kommit i samband med "min egen väg" skivan och "the real thing" videon...dock hände det lite saker på vägen och vi valde att släppa den nu.
gillar inte detta alls, kass text, allmänt tråkig video. det enda jag gilla med videon var kvalitén, måste vatt en fet kamera. (Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-04-13 22:19:42)
jeba jeba !
uhm, håller med som någon ovanstående skrev., att du skulle haft lite mer av aggresiteten som du har på "lets get it on" men jag vet själv att ibland e det gött och gå in i studion och bara flowa lugnt och chilla sten hårt =P hahah, nuttin but love for your shit anyways critical -> ONE!
http://soundcloud.com/ey-rainy-dayz/
snygg gjord video men föör enformigt , texten va nice o scratchen på reffen oxo, resten va sådär peace
Ibancito <-- | where. Rythm Is Life, And Life Is Rythm ! checka dom senaste låtarna --> www.myspace.com/ibancito
allså dom som snackar om utseende, man ska va lite ful fan, dom flesta grymma mc´s är det.
Redaktionschef
2009-04-13 22:19
Låt oss fokusera på musiken och inte rapparens utseende eller annan offtopic i fortsättningen, tack. /admin
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Moderator
2009-04-14 01:30
inge vidare delivery i låten asså, lät tråkigt om man frågar mig. o texten va vell inget som stack ut heller. men videon va snygg!
//TW
bra skit
http://soundsof051.com/
Producent
2009-04-29 22:30
Tack! Börjar rulla på ZTV fredag.
tycker videon va sjukt jävla apnice! låten är helt okej, lite seg bara, finns andra låtar på nya plattan som ä kickass feta! upp till critical!
kicka det som RPP
Critical Då förstår jag, men lite oväntat är det, med tanke på att du just släppt en fulländare... Tycker dock att allt i låten sitter som det ska, det här är inte Lets get it on och jag tycker inte du ska framföra den som Lets get it on.. det här är skitfett
http://www.myspace.com/akinonline
Haha, hade du haft röd keps i scenen med Akilles så hade du kunnat sålt videon som reklam för bostongurka ;) Men skämt åsido, det här är nog den fetaste låten jag hört med dig förutom kanske En varning.
Redline!
mm sisådär in i röven alltså.lite mer substans skulle inte sada.väntar på video till en varning med högsta spänning
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE