Svennebannan suger skivan är fet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fet skiva, favoriten är Mammas Gata hittils
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Shiiiiet va feeet !!!
www.myspace.com/SlobbanMusik www.badaboomstudios.blogg.se
Plattan känns jävligt mainstream. Märks verkligen att det är filthy som proddat.
bra jobbat, riktigt riktigt bra(vem hade trott något annat)blev dock lite orolig efter bananlåten
http://www.myspace.com/noodlestyle
upp till förväntningarna? ABSOLUT! det är det fetaste svenska hiphop albumet genom tiderna.. än så länge ;) lett att man inhandlar det... peeace out
testa så får vi se...
Fet skiva. Mammas gata är så skööön.
Genomarbetat och blytungt. Mammas gata var riktigt grym. Saknade dock en vers från Afasi på "inflation" :/
Det bästa släppet i svensk hiohop historia sen "Petar på döda saker med pinnar". Men fattar inte varför alla klagar på Svennebanan, den låten är genial!
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high
promoe ska rappa på swedish lättish!
Att inte Afasi fick en vers var dåligt, var inte Promoe med på reffrängen också?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
gillade pst´s insats på Ondskan. lite annorlunda flow fett! dom flesta låtarna på skivan e bra.
Skulle inte albumet vara släppt nu?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Kråksången, Mammas gata och Imperiet var feta. Annars låter det mest som all annan svensk hiphop idag, beatmässigt. Har iofs aldrig varit något stort Promoe fan.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Mammas Gata är så fet
Mammas Gata e sanslöst fet!
fan va less jag blir, de var promoe som fick mig att inte börja lyssna på sådan här hiphop
asså jag tycker promoe har gjort dåliga saker också, men detta här på svenska gillar jag, inte gnäll-politik-låtarna då bara!
och sen jag såg loop troop på svenska på hip-hop-festivalen 98 i lund så var dom på den tiden asfeta på sen.
oj promoe har gjort en emo-platta för regniga söndagar. sjukt trist, hade förväntat mig något lite mer spännande. När ska Astma sluta tråka ut den svenska hiphop-scenen? Fan jag som hade tänkt köpa den men nu skiter jag nog i det.
Grymt bra platta! Lite tråkigt bara att han släpper den på myspace en vecka innan man får hem skivan så att man måste lyssna sönder skivan framför datorn..
Tycker Astma Rocwell gör grymt bra beats... Promoe är en jvligt duktig rappare men jag tycker aldrig det känns hundra procent ärligt då hans delivery aldrig är som han skulle prata normalt... Missförstå mig rätt
Asså det måste inte låta så här. Jag vet inte vad Promoe sysslar med, ena stunden ska han vara revolutionären och andra stunden låter musiken skrämmande marknadsbaserad. Hela skivan är en enda stor mix av klyschor, pop, tråkiga beats, tondövhet, glaserad av ett cleant flow som ska rättfärdiga ihåligheten på nåt sätt? Nej, detta är inte den Promoe jag vill ha, varsågoda alla trendbögar, ni får honom..
"Det måste finnas något under ytan!"
lyssna på fuck a record deal då!
vart köper jag online som .mp3 ?
Producent
2009-04-27 16:18
Ouf. Har väntat länge på denna
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
fan va less jag blir, de var promoe som fick mig att inte börja lyssna på sådan här hiphop WORD!
Riktigt tråkig skiva, inte dålig, bara jefligt tråkig. Men Det har iofs allt Looptroop material varit sedan The Strugge Continues, med undantaget Embee's solo. Fast den tröttade man på snabbt oxå iofs
mammasgata imperiet problem detta har hänt grymma låtar.
Promoe signar skivor på Bengans i Stockholm idag. Jag vet att jag glider förbi och plockar upp ett ex iallafall, holla!
Promoe lägger en fet vers på Stors nya mixtape.....laddar ner här på whoa!
ya hörd mä!
Insider info, haha. Nästa singel blir "Mammas gata", video till den kommer också!
De som kallar det mainstream bara för att Fithy proddat bör ta och fundera lite. Det handlar ju nämligen, i dessa fall, om geniala texter gömda i Filthys beats. Syftet med musiken är alltså att utttrycka sig och sprida sitt message och väldigt långt ifrån mainstreamartisters syfte. Som väl ska underhålla, eller vad det nu är?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
btw. Var i skivaffären idag, verkar som att skivan blir en kioskvältare. Hoppas många exemplar finns pressade.
shit jag har tryckt förbi fett mkt låtar asså överlag är det bra mern vissa beats är bra men slätstrukna/tråkiga sen pallar jag inte med att det är sång på nästan varje refräng. Finns väl lite guldkorn dock...promoe vill slå in sig i svenska folkhemmet som timbuktu mfl...får se hur det går....maxxa cashflowet!!!
Vi snackade om det igår när vi lyssnade igenom skivan...tror ni att Promoe "medvetet" (självklart är det medvetet) valt dessa beats för att han vill paketera sina åsikter i dom beatsen/stilen som ligger mest i tiden o därför valde endel riktiga plastiga o slätstrukna låtar? Jag respekterar att man vill tjäna pengar o grejer men det känns inte så jävla promoe och om det är den nye promoe så är hans mainstream o förmodligen rätt kapitalistisk!
den e bra, några låtar va riktigt bra!
ähh spela roll om han är kapitalistisk eller inte. musiken han gör är fet hursomhelst, jag tror inte att han valde att göra skivan för att nå ut till de stora massorna, jag tror han gjorde det han tyckte var kul och hade inspiration för.
Producent
2009-04-29 23:21
Ja.. Promoe är säkert kapitalist rakt igenom.. Logiskt tänkt av någon där uppe... Men visst. Sure he is..
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
tycker det att det är ologiskt att dra den slutsatsen när han valt dom beatsen han valt, dom refrängerna han valt samt första singeln....känns som ett rätt medvetet mål mot att nå ut till massorna=tjäna pengar! (Inlägget ändrat av Oracle pga personangrepp 2009-05-02 20:43:30)
Helvete vilken deprimerande skiva. Men det blir lätt så då texterna speglar samhället som det är, och Promoe gör det jävligt bra. Men beatsen är sjukt trötta.. ja menar, du kan ju droppa samhällskritik på nothing but a g thang och det hela blir mycket starkare effekt eftersom det positiva övervinner det negativa. Känner bara bitter eftersmak efter detta. Men jag hoppas folk lyssnar på texterna och får sig en tankeställare.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
TUNG!
Promoe ft. Afasi - Inflation riktigt bra låt
det jobbiga e att han använder typ 90 tonlägen på samma gång när han sjunger.. vissa ltåar är fan sköna. blev impad av låten med vincent. kungerssnubben gör det bra också. men skivan har verkligen noll personlighet. dessa pk-texter känns så himla urvattnat. skaffa en personlighet, det här fick mig att tröttna på svenska akademien när jag gick i gymnasiet. men jag kanske är fel målgrupp också.
Har faktiskt också börjat hoppa över Svennebanan, känns helt enkelt inte så spännande. I övrigt tycker jag det finns många spännande spår. Helt klart bättre än han tidigare solo-plattor, som jag alla tyckt varit bra, men saknat det där lilla extra. Vad PstQ än gör på fritiden så måste jag säga att förändringen är till det sämmre. HAn har helt enkelt kallnat. MRSalesman: Jag tror han valt beatsen för han, liksom jag, tycker de är feta.
easyskanking satte huvudet på samma spik som jag skulle satt det... Dirty dave had een poäng också...