Redaktionschef
2009-05-14 08:56
[Veckans MP3/Video] Dison The Dice - Problem
Idag är det torsdag vilket innebär att vi i vanlig ordning lagt upp ny svensk hiphop på Whoa ... kolla in detta! Denna gång dessutom en specialare med både mp3 och video i ett :)Från Whoa-bloggen
Den norrländske rapparen/producenten Dison The Dice är tillbaks med sin nya singel Problem och vi är givetvis stolta över att både kunna presentera låten för nedladdning samt köra premiären av den tillhörande videon. Ringer inte namnet några klockor? Se i så fall till att även kolla in januari månads Brand New Flavour, mars månads exklusiva whoa-mp3 Do It samt Majisterns debutalbum Parabolparadiset (från 2008), som till stor del producerades av just Dison i hans, Majisterns och Esteban Globe’s gemensamma Studio Classix. Precis som de flesta andra började Dison The Dice att experimentera med skivspelare, mikrofoner och kassettbandspelare för att göra drömmen verklig. Det hela skulle dock ta en vändning år 2002 i samband med att han och Majistern hade arbetspraktik samtidigt på Snabelhuset i Boden (en kulturellt inriktad samlingsplats för ungdomar med fokus på musikaktiviteter) och då fick möjlighet att låna arbetsplatsens replokaler och professionella inspelningsstudio med MPC 60. Trots att de två ungdomarna egentligen var där för att måla om fasaden på huset öppnades inte en enda färgburk. Fokus lades istället på att göra beats och sedan den dagen har killarna fortsatt att slipa på sina färdigheter. 2003 fick Dison full tillgång till Snabelhusets studio, vilket resulterade i en demo som gavs ut i 300 exemplar. Nu, år 2009, jobbar 24-åringen på att åter öppna en studio, och lovar därtill att “denna gången blir det på allvar”. Den nya singeln, Problem, skvallrar en hel del om detta samt Dison The Dice talang, då han själv - utan någon som helst budget - står för all musikproduktion, inspelning, mastring, scratching, videoproduktion, videoredigering osv. Vi kan utan tvekan vänta oss mer utav denna vara inom den närmaste framtiden. Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-Bloggen (klicka här)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Tyckte det var klockrent! fet rap, fett beat o fet video. Kommer mos def checka mer av den här snubben.
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
Så jävla fresh shit!
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
Förvånansvärt bra. Dedikerad text och riktigt klassiskt sound. Härligt att sånt här görs i Sverige. Videon var clean men ganska standard inom genren. Men totalt sett riktigt nice!
BENNY DA MUGHFUCKIN BEEE!!! mad love straight outta LK! you did it again!! feeet som fan
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic
fetaste på whoa just nu...inge snack om saken
oi oi
Ohhhhh, där kom den! hehe, fet!!
riktigt nice, kör på dison! beatet var superfett!
www.mofetajerre.se
Producent
2009-05-14 12:11
det här är vad jag kallar hiphop. as fet låt, snygg video och beatet var snyggt.
Så jävla fett, ända sedan man hörde brand new flavour har man varit hooked på raggarbenny från boden;) Helt sanslöst bra!
Producent
2009-05-14 12:42
det funka. tycker han gjort bättre rapmässigt förut.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
bra!
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Inte hört mer än ett par låtar med snubben innan, liksom dom låtarna, var det här riktigt fett!
Beatet var nice som fan men rapmässigt var det sådär.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
bra låt, aldrig hört snubben innan men måste definitivt checka mer grejer!
www.twitter.com/mzamora036
digga beatet o videon men nt låten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vilken jävla talang snubben har! big up!Spoiler Eller de är ju klart han är ju från norrland:P
fet skit ! bra dice ! boodn !
WWW.ISMEN.NU
Moderator
2009-05-14 16:41
Han är så sjuuukt jävla fet asså!! Helvete vad bra!!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
nice låt grym video
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Producent
2009-05-14 18:08
Riktigt bra mannen skönt att du har kommit igång med rappandet! Takin' ova baby
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jävligt fett Dice, cleant som fan mannen och respect för allt jobb du lagt ner, hoppas det räntar. Kepp it coming!
Sjukt fet låt videon va också tung!
Gillade beatet och reffen, resten va ganska kasst tycker jag
diggar videon å låten....
Norrland börjar steppa upp.. Stolt är nog ordet!
soundcloud.com/brormusk/sets
riktigt gott! mer sånt här! värme.
Producent
2009-05-14 20:57
Säger det alltså, there is hope for hip hop!
Yeah, you know..
Säger som ALI G "Reeespect"
www.Halfwaycrookz.blogspot.com - Hiphop Blogg - www.twitter.com/izton - Follow me -
Tungt! Fett att han har gort allt sj ocksa
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
grymt tungt!
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Riktigt bra jobbar Rickard! Kul att se
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
jobbat* såklart..
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen
Jag måste vara ensam om å inte digga den. tyckte beatet va av kroken iaf.
Beatet var helt slick! Men utan att vara alltför kritisk tycker jag inte Dison förvaltar sin chans att få lite hype här. Att lyssna på skrytrap utan vare sig glimten i ögat eller större inslag av humor är helt enkelt ett ödslande av tid. Kika in Lord Finesse och Big L för att beskåda ett vinnande koncept. Skillsen och viljan finns ju där, nu är det bara att steppa upp och ta det till nästa nivå så att det blir intressant att lyssna på också. Ciao!
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
Hört att de kommer smälla ordentligt i sommar från norr! watch out folks.
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
...ska tilläggas att överlag är detta bra, sällan man hör så här bra engelskspråkig rap från Sverige.
- I'm from the place where hardcore is beautiful (G-Boro)
vette fan. dock jävligt utvecklad sen senast ja hörde han. får en termanology (Spelling?) känsla över det hela. inte uniqt precis men inte dåligt heller. 2.5/5.
människorna i min tillvaro är som glasdörrar antingen ser jag igenom dem eller så öppnar jag dem och går igenom
btw. namnet e fett lol xD HAHAHAH
människorna i min tillvaro är som glasdörrar antingen ser jag igenom dem eller så öppnar jag dem och går igenom
DAMN så tung !.
www.Myspace.com/Danilbeats
överskattad
Rock the beat Ent
rappen då...men han har flavour och fett video o beats....
Rock the beat Ent
jaja alltså mer hype kanske han borde få, men det e svårt att förklara, jag hör grejjer på rappen som jag vet kan bli bättre....
Rock the beat Ent
låter helt okej, men otroligt tråkig video..
har han filmat videon med en mobilkamera eller hahaha
FUCK A BLOG DAWG CAUSE ONE DAY WE GON MEET
Fet. props
http://www.myspace.com/twoismagic zuzpeqt.narkotikaroteln.org
fett
Pandilla AOTS www.soundcloud.com/akopalips www.sideeffectzmusic.com