I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Chorizo Records - Dom Tiderna

Svensk Hiphop - Audio & Video

Admin

2009-05-17 23:08

[Video] Chorizo Records - Dom Tiderna

Från Whoa-bloggen:

Chorizo Records består av Realistico, Dandon, Andyboii och Chrille från Stockholms västra förorter. Sången står Adrian Gonzalo för. Tidigare i år släppte de något ojämna men lovande debuten, mixtapet Äkta känsla. Dom tiderna är en tapets bättre låtar och videon är egenproducerad och inspelad runt om i Stockholms förorter. Senare i år släpps mixtape nummer två till vilket femte medlemmen Roro ansluter. Dessutom arbetar de med ytterligare två mixtapes på spanska som också beräknas släppas i år.

Måste säga att jag gillar de här grabbarna. Bra låt som är skön att bara ta det lugnt till, snygg video. Nytt tape ska komma senare i år, hoppas de slipat på detaljerna från förra.

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Redaktionschef

2009-05-17 23:14
Skön gitarr och feeling i låten. Rappen helt okej. Hade velat ha lite mer tryck i refrängen dock ... känns lite för försiktig. Gillar videon.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-05-17 23:49
Tycker dem är feta.

2009-05-18 10:38
sista gubbe diggar jag fan
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2009-05-18 11:21
feeet skitt grabbar.
gonzzaloos vers dödar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-18 11:59
och prendels låtar hamnar inte under svensk hiphop, Whoa får fan skärpa sig lite nu....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-18 12:27
Beatet utklassar rappen och det är alltid trist att lyssna på dagisrim.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-05-18 13:58
(ber om ursäkt för OT)
Ackeboy

Samtidigt så har ju prendel sina fans i vår hiphop audio-forumet och är en av få som håller sig mer än en dag på första sidan utan att göra en disslåt. Jag tyckte det här lät bra, däremot är inte följande youtube länkar något som jag skulle lyssna på, inget ont om artisterna men det låter liksom likadant i mina öron, delivery rhymes etc, men det är väl en smaksak:

2009-05-18 15:34
helt okej låt,rapen kunde slipas på men funkar,beatet är fett soft,reffen är soft åxå........................peace

2009-05-18 17:02
ackeboy: c mooon inget illa mot prendel. snubben e rolig o så,bigup for that men tyvärr klassar ja inte de som svensk hiphop..

dom tiderna är rakt av en låt som e från hjärtat. låten ja hörde ovan " ja älskar att vara tjock" c mon? driveru me mej.
ja hoppas du inte började lyssna på hiphop förra året eller nåt. dom tiderna e precis va svensk hiphop handlar om.

2009-05-18 17:03
låten har attityd
en handling
en feet hook
sanning i sin text. osv.

2009-05-18 18:16
Tycker han med många flera håller en väldigt mycket höghre klass än detta................

2009-05-18 18:58
Detta är fett! Soft beat, grym sång, nice rap.. sista snubben var bäst.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-18 21:09
bäääästa!

dom tiderna...
de e mycke nu....... ta de me en nypa tjack

2009-05-18 21:44
"Jag kan se från min balkong, det är grått i min betong
Vi är fast i denna skiten, som klotter på en perrong"

Behöver jag säga mer.

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-05-18 23:47
ja respekterar de,men de här bär mer rötter av hiphop. de e de ja gillar me den här låten.

2009-05-19 16:12
de e äkta hiphop, tung låt grabbar! ser fram emot mixtapet, och ang deras tidigare mixtape, tycker att större delen av låtarna är bra, ParaPly, svenne hiphop, shu o flummish alla e bra låtar..

2009-05-19 16:17
shiit bre du som snackar om att de e dagis rim osv, vafan? denna låten har en handling som många kan relatera till, vill du lyssna på fina rim i en låt utan handling? vafan liksom ?

2009-05-19 17:28
håller med knatcha... hellre en fet låt med känsla... bigup
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent
Admin

2009-05-19 17:41
Jämför man med mycket annat som finns och tänker på att de här förmodligen inte släppt så värst mycket än, så är det inget annat än lovande. Självklart är det inte topp 10 bästa jag hört i svensk väg, men jag vill gärna höra mer. Känslan är bra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-05-20 02:18
I feel it. . .
Enigma has spoken!

2009-05-20 14:44
Tack knatcha.. Skönt o se att det finns folk som verkligen känner vad vi snackar om.. Vi håller det gata 100%. Så man blir bara glad när det finns såna som känner igen o relaterar.. Det är det som är vitsen med det.. Inte som dom här lallarna som tänker på rim, dom sitter o tänker på hur dom ska rima, skojare ! Vi tänker på hur vi ska få ut vårt budskap.. Det är det viktigaste , budskap. Vårt kommande mixtape kommer typ mellan Juni Juli, o den kommer hårt.. O dom som säger att vi inte kan rimma o ge budskap samtidgt får se på den skivan, för den kommer bli heeelt skitzad sjukt !

Tack till knatcha , Zutt, DigitalDirt, L fresh, o alla ni som kände o diggade låten.. Till alla våra äkta grabbar i orten... Må bäst... hälsningar Realistico från Chorizo Records .......

PS: håll utkik efter nästa mixtape som kommer under sommaren.... SHuuuuuuuz
www.internmusik.com

Hälsningar C.R Familjen

2009-05-20 17:15
Hade velat ha den som mp3 men antar att den kommer med mixtapet?

2009-05-20 17:30
Man kan göra en fet låt med mycket känsla och tung lyrik. Känsla utesluter inte feta rim om man är en duktig textförfattare/rappare.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-05-20 18:37
BearC P21

Sen kan man göra en fet låt nästan utan rim och man kan göra ubercorninga låtar med hur mkt rim som helst

2009-05-20 19:50
Utan tvekan. Men folk verkar tro att man inte kan göra en låt som är real utan att rimma som man gick i förskolan.
Admin

2009-05-20 20:21
Stukad

Den finns på deras förra mixtape. Ladda ner från deras myspace.

2009-05-21 10:27
Tungt!
Yeah, you know..

2009-05-21 10:37
Evolution P25

Jag är helt blind.. var på deras myspace ladda man ner det?

2009-05-21 10:57
Stukad; direktlänk till deras gamla mixtape, (du ska trycka på CD-omslaget på myspacen)

Länk till http://www.msplinks.com/MDFodHRwOi8vd3d3Lm1lZGlhZmlyZS5jb20vZmlsZS93ZDRkdGhtaW9tbS/DhGt0YSBLw6Ruc2xhIE1peHRhcGUgMjAwOS5yYXI9

2009-05-21 21:47
Tryck på Döskallen där det står Klicka här för att ladda ner gratis ( i röd text) ..

annars här :

http://www.msplinks.com/MDFodHRwOi8vd3d3Lm1lZGlhZmlyZS5jb20vZmlsZS93ZDRkdGhtaW9tbS/DhGt0YSBLw6Ruc2xhIE1peHRhcGUgMjAwOS5yYXI9
www.internmusik.com

Hälsningar C.R Familjen

2009-05-23 15:46
riktigt bra, kändes som fan denna låten

2009-05-24 18:09
Big Up ti shonon som lagt upp !
o tro mig kompis, nästa släpp e mkt mer än bara lovande! ;)
Äkta känsla mixtapet innehöll spår som spelades in för mer än ett år sen.
det kommande tapet däremot visar vilken level vi står på i dagsläget o respekten vi egentligen borde ha i den här så kallade "svenska hiphop - scenen" ! Så håll utkik!

respekt o stort tack till alla som diggar o fortsätter sprida den här låten/videon! uppskattas!

till dom som inte "känner" låten - fett synd.. ni har mkt kvar o lära om street hiphop, lämna datorn för en dag, sluta nörda dig på nätet - kom ut till orten, o spendera en dag me mig!

one löv

//Dandon (han i tredje versen :p )

www.myspace.com/dannenadish
www.myspace.com/dandoncr

www.myspace.com/chorizorecswe

2009-05-27 03:33
Fan Flummish har man ju hört för nåt år sen.. soft.

2009-06-02 17:51
C.R grabbarna spelar i Västerås fredag den 12:e juni!!! so be there !

det gör även, Medina, Ken ring, Köza, Pooh & Abu Hassan!
www.myspace.com/dandoncr

www.myspace.com/chorizorecswe

2009-06-03 23:27
Väntar på nästa tape =)
Twang System fi de werl

2009-06-04 09:22
Yes dehär grabbarna är riktigt feta!!!
Ser verkligen fram emot kommande

All lycka till er!
rapperted.se

2009-06-11 11:07
Chorizo Records är skönaste förorts rappen jag hört sedan Campus Click tiden...
Varje medlem är tung på sitt sätt..."Dom tiderna" tar mig tillbaka till Tugget!
Om du vet vad Tugg är så vet du vad det här är...

2009-06-11 23:35
Tungt grabbar!

2009-07-30 01:44
nice