[Whoa-TV] Avsnitt #3: Intervju med DubCNN
Klippt från bloggen:
Whoa-TV! Avsnitt #3: Intervju med DubCNN Video, Whoa I detta tredje avsnitt av Whoa-TV går vi in på djupet med några av personerna bakom DubCNN, ett gäng väldigt driftiga personer med ett stort kontaktnät som arbetar hårt med att exponera hiphop i alla dess former. Vi möter upp Yash i deras imponerande kontorslokaler mitt på Gustav Adolfs torg i Malmö där vi pratar lite om hur DubCNN startade och vad som är på gång i framtiden. Vi får även ta del av ett par intressanta händelser som inträffat under deras arbete … DubCNN började 2002 som en vanlig fansite för västkustmusik, med fokus på nyheter och intervjuer med undergroundartister. Efter några spektakulära intervjuer med bland annat Snoop Dogg och 50 Cent satte den svenska webbsidan sin plats på kartan och kontaktnätet började att växa snabbt. Idag finns DubCNN även som agency och hemsidan har resulterat i en pappersutgåva i Danmark. Samtidigt jobbar de just nu på en intressant dokumentär, en kurs för ungdomar och en svensk lansering av DubCNN Magazine. 25e maj är det premiär i Sverige för DubCNN Magazine, en tidning som kommer att släppas gratis i bland annat en mängd märkesbutiker, caféer och gymnasieskolor. Tidningen kommer ut fyra gånger om året och i första numret får vi se exklusiva intervjuer med bland annat Lazee, Snoop Dogg, The Game, Adam Tensta, J-Son och den riktiga Ricky “Freeway” Ross. Tidningen innehåller även en “Producers Corner” där producenter som Warren G, Drew Correa och Focus ger nyttiga tips och trix till läsarna. Man finner även recensioner från konserter och tv-spel, bilder på graffiti och i premiärnumret ett exklusivt specialreportage om situationen i Rosengård där man har intervjuat poliser, räddningstjänst och boende i stadsdelen. Missa inte heller tävlingen där du kan vinna ett par hörlurar av märket “Beats By Dre”. Avsnitt #3: Intervju med DubCNN: Borde du uppmärksammas i Whoa-TV? Maila i så fall [email protected] (där du berättar om dig själv och din musik) eller skicka ett meddelande direkt till DigitalDirt. Relaterade länkar: www.dubcnn.com www.dubcnn.se Länk till http://Gå till videon/bloggen, klicka här!
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
tack för ett bra avsnitt! det bästa hittills!
ser fram emot DubCNN's dokumentär, Kingsize och annat krafs verkar inte kunna mätas med detta.
Riktigt fet intervju! Dokumentären kommer bli riktigt fet. Så mycket material som finns så det inte är sant. Gällande Dubcnn Agency och allt vad det innebär så är det en klar favorit bland Sveriges bolag. Allt jobb och alla kvalitativa resultat och produkter/produktioner som släpps, stämplat dubcnn, och dem otroligt trevliga människorna bakom gör att Dubcnn lätt förtjänar platsen som Sveriges ledande mediabolag med inriktning hiphop. Lycka till med alla framtida projekt! Kärlek /LEGEND
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Var, när och hur droppats dokumentären? Kommer Whoa-TV fortsätta i den här stilen kommer det bli jävligt nice. Sånt här diggas!
Tungt! ser fram emot dokumentären och tidningen! Big up!!!!/Aki
Wussup, tack Vigge och Whoa för en fet intervju. Alla ni som skrivit i tråden ska ha stort tack också, skriv gärna mer feedback. Peace Yash
WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE
Lätt det bästa avsnittet hittills, riktigt bra kvalite, med nice info. Riktigt bra ideer till avsnitt ni har!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Kingsize kan ju slänga sig i väggen! Ska se klippet efter maten men måste bara säga att jag redan längtar efter denna tidning. Verkar så nice också med "Producers Corner".
skifett! riktigt nice initiativ alltså. sånt här behövs.. e sjukt ready för dokumentären!
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
Grymt! Ska bli riktigt intressant att se hur detta utvecklas. Det behövs verkligen. KÖR HÅRT!
My Best Friend Is My Grind
Fy fan vad bra!! jag har spenderat många timmar på dubcnn. ska bli över fett med ett Svenskt Zine.
----------------------------------------------------------------------------
Shit drömmer jag nu? Detta verkar ju hur jävla fett som helst. Tidningen verkar ju ha precis allt man söker, ser fram som fan emot dokumentären. Softa killar verkar det vara också. Shit va nice. Hade kunnat paya mycket för detta!
Kvalitet!
det finns en chat! missa inte den...
Fett ni diggar intervjun... den är väldigt lång, men tycker det är sjukt intressant... big up till DubCNN.. takin over...
Ah shit.. bra intervju. Nice jobb DD :) DubCNN verkar vara the shit.
Dokumentären verkar grymt bra! Bra avsnitt!
soundcloud.com/jerrones
Ett stort BIG UP till DubCNN för att ni kämpar hårt! Det är uppfriskande att se.. och big up till Whoa för att ni gör detta! =)
Big up till dubcnn ni gör en bra grej. Grymt av whoa också. Ser fram emot dokumentären och tidningen. Enda bulla är att ni tar 400 spänn för att spela in där när ni ska hjälpa kidzen komma bort från gatan. Intressant det med Rick Ross hur han hade snott hela hans image.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
shiiiit verkar hur tungt som helst med dokumentären å tidningen verkar sjukt intressant äntligen nån som verkar kunna visa verkligheten,haha de där med rick ross stämmer nog har alltid kännt på mej att han är en riktig skojjare plus att han är keff på att rappa...........hoppas ni kommer långt med skiten för de verkar som att ni lägger ner fett med arbete på de här. peace out
Fett...tung intervju. Ser fram emot den där tidningen samt dokumentären.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
Nagot jag verkligen hade velat uppleva i pappersform, synd att man inte bor kvar i Sverige. Big up to the guys behind this!
At the gates of Eternity...
Hade hört namnet "dubcnn" förut men aldrig förstått vad det var, men nu, jävlar vad efter man känner sig.. Det är ju hur fett som helst!
Yeah, you know..
hehe va tvungen.. rolig bild
Stukad P22: Vi tar 300 kr för en låt som kan ta några timmar att spela in med en engineer, med tanke på vad hyran för studio är och på att all den utrustning de får tillgång till, som är väldigt dyr, slits, måste vi ta en liten slant. Kursen vi kommer ha kostar inget för ungdomarna, men vill man hyra vår studio och ha en profesionell engineer som sitter hela dagen och spelar in så tar vi 300 kr för en låt. Hitta du en bättre deal nån annanstans let me know. Dont get it twisted. peace
WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE
Word Younglucky. Måste nog vara det bästa studiopriset jag hört.
Vart kan jag få tag i tidningen då? Jag bor i dalarna :( kommer den bara finnas i storstäder? Kan man inte prenumerera på tidningen?
det är ett skitbra pris ju! en timme i en sunken studio brukar ligga på det priset.
Moderator
2009-05-24 02:13
Som sagt, den fetaste än så länge! Riktigt intressant!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Missa inte heller tävlingen där du kan vinna ett par hörlurar av märket “Beats By Dre”. Var är denna tävlingen? Hittar inte den...
I kommande tidning... släpps 25e.
Graffare
2009-05-25 20:10
alltså vill järna ha tidningen !!! hur kan jag få tag i den???
S K B . Graff it dont stop it!! http://oktaykungblackbook.tumblr.com/
jag vill med ha men bor inte i storstan så blir väl svårt :(
så jävla fett att det utvecklas.. skitfet intervju
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Går det att få tag i tidningen på nåt sätt om man bor uppe i lilla Östersund?
Intressant intervju, jag visste knappt något om DubCNN. Dokumentären verkade hålla riktigt hög klass får jag säga. Det såg jävligt snyggt ut. Fortsätt med det ni gör och big up för att ni gör något för kidsen. Det är helt klart beundransvärt.
Younglucky.. Du har rätt, det är en bra deal. Bara det att man har spelat in i en gratis studio ett tag nu som precis blivit nerlagd, som iofs är långt ifrån er kvalite, plus att man är broke as a joke. Men som sagt, det är en bra deal.. sorry om jag lät som en hater.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Jag haffade tidningen idag på Big Apple i Malmö... drog ner till stranden och låg å läste... kunde inte släppa tidningen innan jag läst igenom exakt hela alltet.... bigup och fet release i fredags i Malmö.... Ni som inte kan få tag på ett nummer fysiskt kan gå in och läsa den online... klicka på bannern här på höger sida på whoa....
Riktigt fett att man kan läsa den online, även om det alltid är schysstare att ha den i fysiskt format, men riktigt bra för oss som bor långt åt helvete. :)
big up till dubcnn.. följt er i flera år ni har alltid varit on point.. tidningen va redigt fet, fresh design o bra content.. fast jag ser mest framemot eran DVD.. man blir inspererad av er och det ni gör..
www.myspace.com/konnektent - din källa för grafix