I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Toffer intervju och spottning i studion.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-05-19 21:36

[Video] Toffer intervju och spottning i studion.

Intervju med Toffer inför kommande Hur Går Det Med Musiken? Mixtape som kommer 1 Juni helt gratis på http://www.toffer.se

Filmat i TjockTrångt Studio.

Shu till Länk till http://farsanmiro.se/

Tanka även ner Snart Kommer Musiken! Netplay som är ute nu.

Länk till http://www.toffer.se/Toffer_-_Snart_Kommer_Musiken_Netplay.zip

Länk till http://www.TOFFER.se

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-19 22:42
Toffer är alltid lika skön!!!

2009-05-19 23:03
fett som fan!

Producent

2009-05-20 01:40
ser riktigt jävla grymt ut. kul med en intervju!!

längtar efter mixtapet.

2009-05-20 06:27
fedt med little nicko mcphish! ser fram emot skiten!
http://www.myspace.com/localexpressions

2009-05-20 07:32
fett fett :)
http://www.myspace.com/p2da1

2009-05-20 08:58
Fett
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-20 09:54
kompis e moviestar yaao =)
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2009-05-20 11:13
haha eller hur lyssna noga alla..
man måste läsa lite böcker, man kan inte bara röka hasch och spela hiphop
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2009-05-20 11:15
ABOW DU GLÖMMER MIG VARENDA GÅNG! ska jag gästa plattan eller inte? va ere me dig......

2009-05-20 14:04
toffer , underbart!
längtar tills skiten släpps asså
Attityd Crew 2006-09
Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk

2009-05-20 14:46
toffer har böckerna o mecka på, va ska du spela mr kunskap jaoooo!? hehe

nej men seriöst, mixtapet kommer döda keffa rappare
www.twitter.com/mzamora036
Producent

2009-05-20 17:57
grymt! haninge vad händer!? kul att folk diggar!

blev dissad av whoa-redaktionen för ett tag sen, och nu lägger dom upp en produktion som man har gjort -
känns härligt :)
pharsanmiroh...

2009-05-20 18:58
stefan holm i baggy kläder och med lätt brytning. går inte att undkomma likheten.
http://www.goteborg.se

2009-05-20 19:52
haha, dialekt jao

2009-05-20 20:17
Haha, när du läser dom där böckerna, så måste du ha rökt på innan va? fet intervju
B

2009-05-20 20:21
haha varför skulle ja behöva det? det bror på vad jag läser :-p

2009-05-21 10:14
Jag tycker att Toffer är helt värdelös. Han seriöst våldtar alla instrumentaler han snor (och det inte på det bra sättet). Sen låter han som en 2-åring utan pungkulor. Sen så pratar han ju som en idiot också. Yao vad händer yalla svär len shunnos abo re. Det är för mycket, som om du slänger in de orden bara för att vara mer ghetto. För att komma från Haninge räcker fan inte. Det ser ut som mitt landställe på Gotland där.
Blunted in stockholm
Producent

2009-05-21 11:47
tröttnat på hiphophatare som hänger på hiphopcommunities... va'fan gör ni här?

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 009-05-21 16:39:38)
pharsanmiroh...

2009-05-21 13:57
Gussti
hahahaah skojjar du eller?.
toffer låter helt normal.
han snackar helt normalt med sin slang, vanlig förorts slang bara du som inte fattar ett ord han säger lilla gubben..

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-05-21 16:39:59)

2009-05-21 14:34
Jag är ingen hatare, dock hatar jag på toffer eftersom att han är keff. Visst kan han flowa, men deliveryt och hans röst och hans texter är skit. Ja, han har väldigt ljus röst, låter ungefär som en 12 årig. Hans texter... Ibland flerstavsrimmar han, och visst är det bra. Men texterna handlar bara om samma saker, och är så otroligt intetsägande att det blir läskigt. Sen så överdriver han sitt användande av förortslang, jag menar, jag lyssnar på Näääk och Nimo Cheebs o.s.v, och där säger dom inte len 3 gånger per rad.

(Inlägget ändrat av Oracle pga offtopic 2009-05-21 16:38:49)
Blunted in stockholm

2009-05-21 14:38
menar, jag lyssnar på Näääk och Nimo Cheebs o.s.v, och där säger dom inte len 3 gånger per rad.

de gör inte han heller? hans delivery e ju bra rap, rolig delivery men du fattar ju inte vad han snackar om så du tycker ju de e kefft.

2009-05-21 14:41
Jag fattar sannerligen vad han snackar om, dock låter det jävligt dumt i huvudet när man behöver slänga in ett län efter ord för att få det att rimma, då är man inte duktig. Med delivery menas inlevelse, budskap och rätt röstläge till rätt beat o.s.v, saker som han inte har...
Blunted in stockholm

2009-05-21 17:41
shu till Gussti! len

2009-05-21 17:54
:)

Blunted in stockholm

2009-05-21 17:59
alla kan förövrigt gå in på Länk till http://www.gussti.tk/ o lyssna på hur äkta kvalitativ hiphop ska låta. Nu ger jag dig hype kompis.

2009-05-21 18:00
Tack mannen!
Blunted in stockholm

2009-05-21 20:00
kan ju komma in till Gusstis försvar lite grann då toffer är en riktig whoa-kändis... Jag håller med honom lite, låtarna låter som typ förortsparodi, lite skojjsigtoch absolut underhållande, särskilt britney låten...Dock inte mer än så... Å andra sidan diggar jag väl ingen rappare sound-mässigt som gjort sig känd via audioforumet

Sen hur Gussti låter är väl någonting som verkligen är offtopic...

2009-05-21 23:27
jag älskar era djupa hataranalyser!

2009-05-22 00:00
Alltså visst att man kanske stör sig på det någongång.
Men alla har olika stilar, om du inte gillar det du hör.
Så tycker jag inte det är värt att skriva hur jävla keff han är.
Salut.

2009-05-22 00:14
har sett några inlägg gussti skrivit i andra trådar o så... kom fram till att du är rasist? haha
www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se

2009-05-22 00:54
toffer

Alla som inte tokdiggar "hatar" inte, och jag hatar verkligen inte på din musik om det va mig du syftade på. Jag tycker ju tom att en del låtar är underhållande. Dock så har jag en viss förståelse för Gusstis kritik, va väl det jag ville säga... Och som jag försökte antyda har det ju en del med smaksak att göra... Så nu kan jag nog sova gott

2009-05-22 02:00
Snubben har det som krävs för att gå längre än de flesta i den stora massan av rappare.
Förutom det tekniska så har han iaf en egen stil..

Rolig intervju!

Vem ska jiddraaa yaao?

www.soundcloud.com/hybrismusik

2009-05-22 10:47
har sett några inlägg gussti skrivit i andra trådar o så... kom fram till att du är rasist? haha

hehe jävla stolpskott..

Innan jag lämnar denna tråd skulle jag vilja citera en god vän...

"Folk som tror att negativ kritik är samma sak som att hata hamnar i samma kategori som folk som inte kan knyta sina skor"

fridens.
Blunted in stockholm

2009-05-22 10:53
"Jag tycker att Toffer är helt värdelös. Han seriöst våldtar alla instrumentaler han snor (och det inte på det bra sättet). Sen låter han som en 2-åring utan pungkulor. Sen så pratar han ju som en idiot också."
- så det här skulle vara "negativ kritik"?

2009-05-22 11:05
haha prcis, rasistjävel va noga me det du skriver...

www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se www.DekanMusik.se

2009-05-22 12:38
hahaahahahahahah gussi shoo leen p15

2009-05-22 12:43
Biggups till Toffer! innan den här intervjun så diggade jag inte honom för jävla hårt, men hans kommentarer angående den svenska hiphoppubliken stämmer så klockrent!
Har polare som verkligen sitter och pumpar skitlåtar i veckor, enbart för att det är tungt beat, sen går dem runt och säger att den keffa rapparen som spottat på det tunga beatet är en skillad rappare!

Lycka till yao!:P
Flyter som en död fisk

2009-05-22 16:02
Håller delvis med Gussti och hiccory, fö. soft interju förutom hans jävla yao o lään

2009-05-22 16:34
fiddilito, "Har polare som verkligen sitter och pumpar skitlåtar i veckor, enbart för att det är tungt beat, sen går dem runt och säger att den keffa rapparen som spottat på det tunga beatet är en skillad rappare!"

Detta stämmer ju faktiskt in oroväckande bra på just denna snubbe. Nödrimmar ju fram ord som inte ens existerar i stil med skurrezutt/turreguzz. Vafan? Man blir inte en skicklig rappare genom att krysta fram flerstaviga rim utan någon tanke på att ha verklig substans och en röd tråd.

Laddade även ned "Snart Kommer Musiken! Netplay" och det var verkligen inget att hänga i granen. Mer eller mindre alla låtar hade samma överanvända och tråkiga tema som även helt saknade finess och originalitet.

Nej, detta är verkligen inget svensk hiphop behöver.

2009-05-22 16:50
Är du från balkan, för du påminner om en tanig alban
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2009-05-22 17:09
jeppehehehehehe - haru aldrig rökt en skurrezutt?

jaojao - lägg av med ditt yao, län.

2009-05-22 17:12
tycker inte att det är fel att prata sådär så länge man är under 20. låter så tillgjort och falskt. men angående musiken är han väl helt okej men inte mer. enformig.
http://www.goteborg.se

2009-05-22 17:27
jag förstår verkligen inte hela debatten angående slangutryck.
finns det en åldersgräns numer? OM man växt upp med skiten och HAR det naturligt som toffer och många andra har, betyder det att man ska TRÄNA bort det så fort man fyllt 20?
okej att man kanske ska försöka välja sina ord lite bättre typ under en arbetsintervju, men när man som i toffers fall brukar det i sin rap ser jag verkligen inte varför folk klagar?

känner svennar som snackar värre slang än toffer, och det har verkligen ingenting att göra med huruvida smarta dom är eller nånting. det handlar om att man tar efter sin omgivning och har man växt upp i ett miljonprojekt eller whatever så har man.
jag har haft MVG i svenska A och B men snackar oftast mer slang än toffer liksom, det betyder inte att jag inte KAN svenska. Känner man sig bekväm med tugget så gör man, och gör man inte det så fine.

om ni inte diggar toffer så kan ni lyssna på pst/q eller nått.

2009-05-22 18:10
Jeppehehe: Im feeling you, a little bit iaf:P skurrezutt kan man ju kanske rättfärdiga om man anstränger sig, men turreguzz? vad är det? NO HATING!

Och angående allt slanghatande liksom, vad är det med er?! vårt coola gangstaspråk är det enda som skiljer oss från babylonbögsnobbarna, det som gör oss speciella, ett eget språk dawgs?! använd det med stolthet, det gör jag.

Peace!
Flyter som en död fisk

2009-05-22 18:13
turreguzz är en turkbrud. Se, jag kan : DDDDDDDDDD
Blunted in stockholm

2009-05-22 18:20
ja, nu när man tänker efter så kändes det inte så komplicerat, tack mannen, jag kommer säga det skitofta nu, mina bwois kommer typ "Ey yo mustafa! where did he get that cool slangtalkin' from? hes of da hook!" då säger jag typ "hehehe chilla fett yao, måste iväg och bazza en turreguzz och blaiza lite haze yao" alla kommer bli fett impade.

(Jag är serry.)
Flyter som en död fisk

2009-05-22 18:29
alla som hatar är rasister!

nej seriöst hehe, gillar ni inte så lyssna inte

gussti: vi har förstått att du inte diggar grejen, kritik behöver bara va ett inlägg, att hata fler
du e bara sur för någon som pratar samma slang som toffer förmodligen knullat din brud när du hade en jobbig period o va extra svartsjuk... eller typ slått dig när du va 15 o du inte har kommit över det än.. dr phil mode!

shuuuluuuluuu leeen jao!

2009-05-22 18:31
gussti: erkänn att din mammas pojkvän e från typ iran o du inte gillar honom så det går ut över whoa som bryter

2009-05-22 18:40
Håller i helhet med Gussti.

Jag hatar inte, tycker bara mycket låter krystat och som någon annan sa parodiskt på många sätt.

Citerar Toffer själv. "Jag saknar en publik som är kritisk till vad som levereras till dom". Du har den publiken i dina händer nu, och istället för att ta kritiken till dig kallar du dom som kritiserar för hatare? You get my point?
- grind or die -

2009-05-22 18:41
hatar ni på min rap så är det fine med mig, jag skiter i. alla kan inte gilla allt, men ska ni börja jiddra om att folk är ignoranta för att man använder sig av slang är ni bara större idioter. o snudd på rasism, era jävla idits.

Queff sa det bra. nästa låt ja gör ska ja rappa på 1700 tals svenska. för att keep it real me er ordpoliser.

tack för alla props!