Redaktionschef
2009-05-28 02:43
[Veckans MP3] Maqs - Jag e ingen killer
Natten mot torsdag, vilket innebär ny svensk hiphop på bloggen. Kolla in!Från Whoa-bloggen:
Efter ny hiphopmusik från både väst, öst och norr har det denna torsdag blivit dags för oss att rikta blickarna söderut, och ytterligare en artist på den svenska hiphopscenen som förtjänar att uppmärksammas lite extra. Rapparen heter Maqs, är född 1987 och bor i en lite håla mellan Lund och Malmö i Skåne. Maqs började med musiken runt 2004 mycket tack vare inspirationskällorna Öris & Ågren och deras projekt Ungdumshälsan. Tillsammans med polaren Ceder bildade han under denna tid gruppen Max & Ceder, som sedan starten hunnit ge ut tre stycken släpp. 2008 hookade han även upp med en annan lokal förmåga, Grizzly, vilket resulterade i gruppen SnickSnack och mixtapet Magnum Opus vol. 1 Mixtape. I maj i år hörde vi Maqs på hans, Markes och Bobbos svenska tolkning av Biz Markies gamla klassiker Just A Friend, och mer musik håller på att spelas in. En uppföljare till Magnum Opus vol. 1 Mixtape samt en EP vid namn Bananas Ep är på gång från SnickSnack, och Maqs jobbar även för fullt på sin kommande soloplatta Mångfald. Veckans mp3, Jag e ingen killer, är producerad av ryske XRT och hämtad direkt från Maqs kommande soloprojekt. Med låten vill han bland annat visa att man inte behöver vara någon “killer” för att syssla med svensk hiphop. Ett försök till att pusha folk att våga köra sin egen stil och det de trivs med, helt enkelt. Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-Bloggen (klicka här)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
tyckte det lät riktigt bra !
Magnum Opus vol.1 är ju redan släppt, tror Magnum Opus vol.2 är påbörjad. Sen kallar han väl sig själv Max och inte Maqs? :) Har iochförsig sett att han stavat det Maqs på senare tiden.. Kan inte lyssna nu, men ska göra det så fort jag kommer hem!
Hej
Tuung! Ärlighet varar längst...
don have it all upstairs but who the fuck cares 4-20 24-7 TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM
Detta är den svenska låt som jag spelat mest av alla den senaste tiden.. Sjukt real låt.. "Om man inte räknar CS på en public server":D
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Redaktionschef
2009-05-28 11:30
Magnum Opus vol.1 är ju redan släppt, tror Magnum Opus vol.2 är påbörjad. Sen kallar han väl sig själv Max och inte Maqs? :) Har iochförsig sett att han stavat det Maqs på senare tiden.. Tror du läste slarvigt för det är ju precis vad jag skrev... haha. Angående stavningen så har han ändrat stavning från Max till Maqs.
Angående låten så tror jag att många kan komma att pumpa den i sommar :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Grym låt, blev positivt överraskad. Props till dig!
Skitfett!
Sopsäck Serenad
han den där maqs verkar vara en everyday normal guy...
Orale!
gillade!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
superfet låt mään.. du vet att jag gillar.. är nog t.o.m den skönaste jag har hört från dig.. såhär ska du låta och inte på autotunebaserade lilwaynebeats.. Im out! peeys n luuuv
Producent
2009-05-28 13:17
den va skön. men att rimma hiphop på tiger är lite. ehm. ah
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
riktigt bra
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
va fan är de här haha,dålig rap,de ända ja diggade va beatet för de är fett soft.................
en fråga till max, kommer dom släppen du ska släppa kosta pengar eller är det gratis? :)
word på danne .. detta skriker verkligen max, som fan också! gay autotune är bara trams, och väldigt faggy^^ .. det är absolut den bästa låten du gjort, efter "så fel, så fel" .. fortsätt med detta mayn! det låter sjukt fett Fred ut!
Södra Sidan , ÄR NI MEEED!!!!!!
Oracle P26 Ber hemskt mycket om ursäkt! :) Skulle läst det noggrannare, haha. Därför får du propps för ett bra blogginlägg!
Hej
fan vad fett att så många diggar den =) angående mitt namn, så har jag bytt från Max till Maqs när jag kör solo.. lite lättare att hitta mig om man söker osv på nätet..jespers haha, precis, en helt vanlig påg! mhhk släppen kommer va gratis.. kommer kanske till och med trycka upp en del skivor av min soloplatta "mångfald"när den släpps... som jag kommer dela ut gratis om man hellre vill ha en fysisk version
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
cool. big ups dude. du vet att det är kärlek från mitt håll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Detta beat va riktigt skönt alltså, resten var inget jag rådiggade men de va int dåligt
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
asma tack man! love tillbaks, o stort tack för du hooka upp mig med beatet till denna! =)Hock man kan inte digga allt =) men fett att du tog dig tid o skriva ner lite rader iaf
tack så mycket! var fan e hatarna?
no haters här mään! bara kärlek .. detta är fett mayn ! när kommer mångfald?
Södra Sidan , ÄR NI MEEED!!!!!!
jag vetifan.. inget datum spikat direkt.. den kommer när den kommer =)
hähä du vet redan att jag hatar.. ;)
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
soooooft, diggar som faen...gratis downloads ar alltid nice, men fysisk media vinner alla dagar i veckan :)
DigitalDirt P25 ja det va dig jag väntade på.. suck ;)
håller med wetbo, vart fan är hatarna? komsi komsi
http://www.goteborg.se
dom kommer inte komma, detta är för fett. Som sagt, fet låt. Passar perfekt på sommarspellistan direkt efter T.R & Nicolas L - Mördar Mc's :)
Blunted in stockholm
Gussti haha tack man! skitfett att det gillas =)
extremt fet track, du vet redan vad jag tycker
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Jävligt skön låt. Skåne holdin it down!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
tack så mycket grabbar :-)
Jävligt mysigt faktiskt. Skönt med lite självdistans kombinerat med kreativitet och framförallt skills. Haha, jag är inte speciellt van vid skånska och har på riktigt problem att urskilja "R:et" i refrängen. Detta resulterar i att mina öron tolkar det; "Jag är ingen kille" No offence though, alla kan inte vara killar. Skämt åsido, sparar detta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yo Mr. m to da ax fet låt, gillar vibben som fan, och du lägger det tight as usual.. word på anta & resten angående dina klubbiga autotune låtar : skippa dom, för detta är du, och du gör det fett man :) big ups & luv ya boy addict p.s ses den 27 ;)
http://www.myspace.com/daaddict
taktsbar-0 P21 hahahha "jag e ingen kille"... remix på g kanske? hahah. fett att du digga vibben iaf!DaAddict P20 haha, fan vad ni är emot autotune då ;P gaddat ihop er jävla bönner.. jaja tack dansk;P..guldmedalj den 27e i choklad..
Shit haha, kom precis hem och kollade tråden för första gången, skönt att Vigge bidrog med lite hat, blev lite väl overwhelmed när alla diggade något så pass real som denna! Sjukt tung track, en av dina fetaste, saknar lite autotune och Weezyvibb men annars är den lugn haha.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
BearC P21 ere bjööörnen.. vi får göra en autotune remix "jag e ingen kille" hahahahautan_armar håller med dig
mannen du vet vad jag tycker.....jag sa till dig var ärlig i dina texter då kommer längst....de bevisar du verkligen här....feeeeeeeet låt och de e DU.......
"Fullt med snitches överallt,alltid lugn i sinnet för jag röker hasch"
..seglarskor? haha, sluta spela östermalms brat yao! ;)
..skämt o sido max detta var lätt den bästa jag hört från dig!
han e sig själv........jag har jobbat med snubben o känner han bra.....sen har jag mina åsikter om seglarskor med......jag äger inga och kommer aldrig göra men maqs gör och står för de och de e sjukt fett....istället för att spela G.....
Critical och där e mer o vänta som jag hört som kommer komma med Maqs som e fetare än detta o denna e feeet
han hade custom nike IDs när jag träffa han, trodde bara han spela över lite 'to prove a point' .. men om du säger det så tror jag dig! :-D