I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Osten af Mozzarella - Farväl Örebro

Svensk Hiphop - Audio & Video

Moderator

2009-06-11 15:41

[Video] Osten af Mozzarella - Farväl Örebro

Osten af Mozzarella har flyttat ifrån Örebro, han bor nu i sin gamla hemstad, Västerås.
Han gjorde en "Farvällåt" som han nu har släppt video till!

Videon är sveriges första musikvideo på teckenspråk, pga att teckenspråk är örebros andra största språk, och han har stött på många ungdomar som är döva och pratar teckenspråk i sitt yrke i örebro, där han jobbade på en fritidsgård.

http://magazin24.se/nojesnytt/2009/06/11/osten-gor-video-pa-teckensprak

jag tycker den är nice iallafall!

Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Producent

2009-06-11 15:47

2009-06-11 18:59
"även om jag nu bor i västerås
kom jag aldrig sluta prata teckenspråk"

nice!

btw Mexxi dem körde teckenspråk i "vad glor du på?" redan 2001 ;-)
Moderator

2009-06-11 21:00
Jaha, Har dock hört att det är sveriges första video på teckenspråk av flera, så jag har ingen grund och vet inte om det är det.

2009-06-11 21:21
Denna låt och video är sjukt bra. jävligt fin känsla i den å osten är grym live oxå.
Han är en grym artist som jag önskar all lycka i framtiden.
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2009-06-14 12:11
sjukt bra!

och organism 12 hade väl bara lite teckenspråk i ngn ref?
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2009-06-14 15:36
Fan den är fet
Hej, Träffat Jacob?

2009-06-14 19:38
härliga rader om örebro!!!
hustla hustla

2009-06-14 20:01
Tööng låt!

och Videon är ju riktigt riktigt nice!

2009-06-14 23:15
Fett fett! Let it shine!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-15 12:04
Heil Osten!!
mok vurban

2009-06-15 13:10
riktigt bra låt och video, skön känsla som fan
www.twitter.com/mzamora036

2009-06-15 14:07
Riktigt skönt beat!
Aldrig hört talas om han förr, han var duktig! Skön låt ;D
"Visst är det vackert.."

2009-06-15 20:19
Grymt Osten! Har pumpat låten i min mp3spelare halva vintern. Holler!
Sopsäck Serenad

2009-06-15 23:37
fet video fan !!
WWW.ISMEN.NU

2009-06-15 23:39
hahaha beatet låter som bone thugs - ghetto cowboy

fett fett!
Blunted in stockholm

2009-06-16 01:36
grymt bra låt och video!
Moderator

2009-06-16 15:06
Pingviin från Estland har proddat beatet.

Upp för den här!

2009-06-19 01:56
Gillar inte låten. Kanske beror på teckenspråket. Då man kollade mer vad han gjorde med händerna än att lyssna på honom.

en sak till... Det var lite onödigt med teckenspråk, då döva varken hör din röst eller beatet eller du kanske flowar fet med händerna :) va vet jag haha. För döva så tror jag att detta e lika intressant som att en vanlig man står o snackar till oss om örebro i 3 min, för att det e jo precis det han gör.

Det e säkert nån förening för döva som står bakom videon då du fjäskat för dem. Due tuktig på utnyttja. Gillar inte den stilen
Man ska inte se döva,blinda som ett offer. Dem e männsikor precis som alla andra. Det e det killen i videon gör. Så han spelar in en låt o vill ha teckenspråk i det för att typ visa att jag bryr mig om d döva. med andra ord. tycker synd för dem inte e s.k Normala. Fel sätt o tänka. för att med din video har du inte gjort så mkt för dem. för att som sakt, dem tolkar hela din projekt som en man som står o talar om örebro. WOW.... Så tanken e inte dem utan att du ska få det du vill ha. Komma ut me din musik o att folk ska gilla dig för att d tror att du gör nåt bra för d döva o typ att du visar att du bryr dig om dem.
Aska på
Producent

2009-06-19 02:06
Askfat P27

eller så är det så att Teckenspråk är näst största språket i Örebro....

2009-06-19 13:13
Precis, Örebro har sveriges ända gymnasium för döva.
"Visst är det vackert.."

2009-06-19 13:32
Askfat, du säger ju förfan emot dig själv...
i o m att hörselskadade är som alla andra människor, så varför skulle inte en sådan kunna medverka i en musikvideo då?

Det finns ju en baktanke med att ha detta som en röd tråd i musikvideon. Som många nämnt innan, Örebro är en stad där teckenspråk är det andra största språket. Och då låter är tillägnad till just Örebro, så passar väl det ganska perfekt?

Du bevisar sannerligen att det finns folk till allt...
mok vurban

2009-07-03 14:51
Då kan alla musiker i sverige börja ha gubbar o kärringar i sina videos eftersom mer än halva befolkningen i sverige e dem äldre. Desutom är halva av dom blinda, hörselskadade eller handikappade. Ni är idioter hela högen. Det jag ville komma fram till va: SLUTA använda s.k. ikke normala männsikor som ikke normala, Det e det ni gör. Hatar bara när folk vill få ut nått till sig själv genom att använda andra som folk tycker synd om.
o det är igentligen inte synd. dem kanske tycker att det e synd om daj för att du hör, och får stå ut med en massa ljud, tjaffs mm. Sluta se folk som handikappade och speciellt använd inte dem för att du själv ska få ut nått av det.

fuck it hur som helst låten va ren PISS.

Artisten borde få 2 bitchlaps på var sin sida så han själv inte hör sin egen låt.
Aska på
Producent

2009-07-03 14:57
Askfat P27
och du borde få 27 bitchslaps för din bevisade iq-befrielse.

2009-07-03 15:08
snygg video!
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-07-03 16:22
haha Askfat, jävla stolpskott.. Det där var nog fan det sämsta motargumentet någonsin.
mok vurban

2009-07-03 18:04
hahaha ja vilken jävla pajas Askfat är

big upp till Osten för en grym låt och video!!

2009-07-04 00:32
riktigt grym låt, har hört den några gånger innan men när jag lyssnade på den idag slog det mig verkligen hur fet den är! videon är också soft!

2009-07-04 11:08
Askfat P27

Du kan ju inte jämföra det med att ha gubbar och kärringar i videon, dom kan ju se och höra låten anytime. Poängen är ju att Ostens döva polare ska kunna haja vad som sägs i musikvideon. Det är du som gör folk till offer. Tror du på riktigt att det vore ett genialt publicity stunt inom svensk hiphop att smöra in sig hos döva? Like somebody would give a shit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-04 12:31
Askfat
Om du skulle ha gjort minsta lilla reaserch innan eller läst texten till denna tråd kanske jag inte tyckt lika synd om dig. Jag har aldrig sagt någonstans att jag tycker synd om dem, däremot tycker jag att det är tråkigt att döva och hörselskadade ofta inte får en chans att följa med i nöjesutbudet. Killen i videon är hörselskadade vilket innebär att han har hörapparat och hör med den påslagen typ lite sämre än gemene man. Med teckenspråket som ett komplement kan han även förstå innebörden i hela texten. Han lyssnar själv på hiphop och jag fick tom han att börja rappa och börja producera hiphop beats på den fritidsgården jag jobbade på. Nu sitter han hemma och proddar beats som vem som helst.

Eftersom jag känner många döva och hörselskadade och jag ville säga hej då till alla på ett snyggt sätt kände jag inte att jag kunde göra detta utan att göra det på teckenspråk då det är deras huvudspråk. Eftersom det finns grymt många hörselskadade personer som gillar hiphop och som gillar musik i allmänhet tycker jag det är synd att inte fler gör videos på teckenspråk. Så att dom lättare skall förstå texten.
UTE NU! Osten af - Hiphophjälten (Official HD)
http://www.youtube.com/watch?v=UTj-1HJvSSI

2009-07-05 01:44
en sak till... Det var lite onödigt med teckenspråk, då döva varken hör din röst eller beatet eller du kanske flowar fet med händerna :) va vet jag haha. För döva så tror jag att detta e lika intressant som att en vanlig man står o snackar till oss om örebro i 3 min, för att det e jo precis det han gör.

Då skulle man kunna dra samma parallel till filmens värld, enligt dig exempel borde det ju då vara onödigt att texta filmer dom hör ju ändå inte filmer är ju för dom som hör eller vad säger du?

Hur kul är det då att kolla på en film som tillexempel handlar om män som hatar kvinnor om man inte hör?
Min låt handlar om Örebro på samma sätt som in the club med 50 cent handlar om att vara på klubben. Om du inte tycker det är intressant att lyssna behöver du inte lyssna på samma sätt som jag inte finner någon som helst anledning till att lyssna på 50 cent.

Jag tycker att det är en mänsklig rättighet att alla skall få ta del av vad som går på bio och skulle vara helt öppen för att alla filmer på bio skulle ha svenskundertext så att som du säger att du vill att det skall vara så inte dom döva och hörselskadade skall känna sig onormala. Då kan du glida in på en biosalong där den som sitter brevid dig inte hör

2009-07-05 01:46
Vill även påpeka att videon är gjord av mig och en polare som även gjorde min förra video och budgeten har jag själv stått för. Så det är ingen förening som står bakom den

2009-07-06 02:11
Big Up Osten!

Jag lyssnade på denna när jag flytta från Pennybridge :)
Fight Life - either you live it up or give it up
www.kodie.se
www.myspace.com/kodiefightlife