|
|
|
|
|
[Whoa-TV!] Avsnitt #8: Stockholmssyndromet med Aki–I din trappuppgång
SAXAT FRÅN BLOGGEN:
Whoa-TV hookade upp med Stockholmssyndromet och Aki från Labyrint ute i Stockholmsförorten Fittja. Detta i samband med att dem spelade in en ny låt, och självklart passade vi då på att filma en streetvideo. Gruppen består utav barndomsvännerna Skizz (Funkenteller, tidigare Up Hygh) och Starvin Mar (medlem i Solna-kollektivet Hundreadz). Dem förklarar att dem rappar om sin vardag med humor och lyricism utan att strö socker över verkligheten.
Debutskivan ETTFYRANÅNSTANS? är snart färdiginspelad och gästas av Aki, Eye n I, Mohamed Ali, Chicho och Camaleon. Med beats av bl.a Sir Sampalot (Deep Space 69), Mackan (Fattaru), Bud McNuggit (Supahumans).
Passa på att ladda hem låten från Stockholmssyndromets Myspace. SAXAT FRÅN BLOGGEN:
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
detta måste va ett skämt va?
så omoget, ska äldre hip-hop snubbar göra en hel låt om att knarka å sen har ni den på whoa-tv. små barnen på whoa tycker detta ser as ballt å tufft ut och förstår inte problemet med drog missbruk.
låten va värdelös, ämnet va trist, fanns ingen glädje i den.
det är inget nytt med knark låtar, men är det inte dags att försöka sprida glädje och låtar om bra val i livet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
hehe sköön riktigt flummig stiö. men aki lägger det riktigt fett i slutet!
|
|
|
ska man bara visa den "städade" delen av hiphop så e det knappt ens hiphop längre... life is good....
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
|
|
|
men man kan visa en vilja att sluta och att det är fel
för dom flesta missbrukarna vill helst sluta innerst inne
|
|
|
detta måste va ett skämt va?
så omoget, ska äldre hip-hop snubbar göra en hel låt om att knarka å sen har ni den på whoa-tv. små barnen på whoa tycker detta ser as ballt å tufft ut och förstår inte problemet med drog missbruk.
låten va värdelös, ämnet va trist, fanns ingen glädje i den.
det är inget nytt med knark låtar, men är det inte dags att försöka sprida glädje och låtar om bra val i livet. du kallar folk småbarn när du själv är 14?
|
|
|
jag är 14 ser mej själv som ett barn men menade att de yngre tycker detta ser ballt å tufft ut och vet inte baksidan av det.
jag är 14, men har en del släktingar som tagit livet av sej pågrund av missbruk och även äldre vänner som är fast.
|
|
|
bara för att göra det klart för er "småbarn", Cannabis är ingen drog :)
|
|
|
nej, riktigt tråkig låt .. Sånt här har man redan hört, "röker zuttla i din trapp uppgång", okej! Nej, nå bättre kan ni komma med!
soundcloud.com/jerrones
|
|
|
Jag tyckte den va fet som en fet. Och sen när ska hiphoppare vara moralkärringar?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
|
|
|
mvh: word
|
|
|
Riktigt jävla fet låt
|
|
|
äntligen säger jag att sånt här visas...
Fucks your life up crew Tjabo!
|
|
|
Fett! Stockholmssyndromet är skiten!
Redline!
|
|
|
|
|
|
men man kan visa en vilja att sluta och att det är fel
för dom flesta missbrukarna vill helst sluta innerst inne vad fan vet du om nånting du e 14 bast du har knappt ens tänt första zutten!! hahahaah garva som fan åt funkenteller han såg skeeeev ut på akis vers, skön stil diggar de! längtar till er skiva peace!
jag HATAR folk me hip hop kepsar
|
|
|
vi är GRABBARNA ni e småbarn vi bor i betong ni bor i villor vi åker buss ni åker mercor
tar över de här
|
|
|
Är det här musik? På nåt sätt gillar jag den dock, samtidigt som jag aldrig skulle kunna sitta och lyssna på nåt sånt här. Och vad är grejen med att passa höger i Fittja? ;O
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
folk som hatar e bara sura för dom sitter på keff
|
|
|
vad fan är det här om?
typ, eller?
|
|
|
Bra skit!
cannabis är hälsokost!
|
|
|
Tack för alla kommentarerna, nu går låten att ladda ner på vår myspace också Och knatcha, jag garvar med dig. Din observation var helt riktig, jag var heeelt.
|
|
|
tungt, stockholmssyndromet kickar med helt egen stil, inte bara sammasamma
----Vaddeluktar!-----
MCaliste/BlastOff/SB/Fjärde Världen
www.myspace.com/blastoffcaliste
|
|
|
Fett skön låt, sluta vara såna jävla kärringar, man puffar gärna en istället för och drika bärs förfan!
Citerar GreAt_rEtarD;
cannabis är hälsokost!
|
|
|
Gillar den mer och mer. Diggar texten och allt, men har lite svårt för stilen ni kör.
|
Producent
2009-07-21 17:28
|
låten är ju helt okej, men texten är ju ärligt som en 12åring skulle ha skrivit den. (inte på alla dock)
|
|
|
Konstigt: Om en 12 åring kommer med en text som denna så skulle jag bli väldigt, väldigt förvånad.
|
|
|
Har inga alls problem med sånna här låtar. Men den här är faktiskt dålig. Han andre snubbens & akis verser är den enda bra med låten. Reffen låter som något Afasi har gjort och den är riktigt dålig. Förste snubben är kass och man får huvudvärk av beatet. tror inte jag ladda ner albumet.
|
|
|
Så Jävla Pinsamma ni är, hela högen. Ett antal vuxna människor o en liten unge sitter i en trapp o skrytter om hur de röker på. Så lågt att man som vuxen hänger med nån unge o sitter i trappa. Ni är vuxna, har ni ingenstanns o va när ni ska röka? om inte gå ut en promenad o rök. Röka på i en trappuppgång 8e våning haha, det var sånt man gjorde när man började röka cigg i smygg. Ni som vill komma ut med en förortstil, gangstrar o hela den sidan. Ni har misslyckats krafftig efter detta. Coolingarna röker på i en trappa haha. Sthlm nya gangster generation hahaha snarare sthlms hashumaner.
Aska på
|
|
|
Så fort det kommer en låt från förorten så tar alla förgivet att dom försöker spela gangster. Vad är upp med det?
|
|
|
Tung låt, Aki nice som vanligt , går inte att ändra på ... men dom andra va inte så bra som deras förra låtar eller va tycker ni andra ? :O
|
|
|
fett flumigt shit haha,beatet är ganska skruvat å en formigt,aki lägger de lätt tyngast här. första å andra versen är ju fett kefft mixade låter helt skumt som att han rappar igenom sin ölburk bre...
|
|
|
Diggar det som fan, skivan ska heelt klart laddas ner!
Can't break necks in boxes
|
|
|
Så fort det kommer en låt från förorten så tar alla förgivet att dom försöker spela gangster. Vad är upp med det? exakt va jag tänkte... ingen i låten spelar gangster... big up stockholmssyndromet för dom kommer med nåt som känns fräscht. Sen ska inte folk flippa för att det handlar röka. Många röker.
|
|
|
Strålande rapping! Totalsmuts. Passande "gatuvideo" och egensinnig stil.
Betyg: 4/5 gram svart Afghan.
Mvh, Bazz Internet
|
|
|
fuck hatare!!! bara hatare på whoa nuförtin! mer kärlek bros & sis
Peace & Love och allt ordnar sig;)
/Castor P!
|
|
|
"soiffan i min fritidisgård är lite hård, sliten o grå "
fet låt
men skulle kunna gjort den låten när jag var 14, men dom 24åriga grabbarna sitter alltså fortfarande i min trapp?
deepundercover
|
|
|
betyg 3/5 northern lightz
deepundercover
|
|
|
Jag som gillade Labyrint förut...
DP
|
|
|
Tråkigt och drygt sound tycker jag.
Men AKI var skön, som vanligt! =D
vill ha en miljon låtar med honom!
|
|
|
Hahaha, trappuppgången är ju nya krogen. Dra dit några chicks och it's on.
Skön video iaf. :D
|
|
|
håller med lifegoeson P14. denna låten var skit riktigt jobbig va den. att rappa om droger förstör hiphopen fyll glädje i rappen, ffs.
|
|
|
Fan!!!! Aki, vad du än gör så smeker du den, presic som sam-e i medina tar du över vilket jävla beat som hälst me din säregna stämma. Aja, nu till hatarna... Gangster ser jag inte i videon, däremot dom röker i en trappuppgång... Det förstår jag kan låta barnsligt, jag själv röker i en soffa eller vid en dator! Thats it, ngn gång ute i nån keff miljö. Men weed luktar så jävligt tycker folk. Därför vi hänger där ingen ska känna lukten, KAPPISH?! Som högst upp i DIN trappuppgång?! Lights out!
422 Pz
|
|
|
"Jag är vad jag luktar som" :D den där Aki fixar det alltid
|
|
|
Jag ångrade mig, jag gillar fortfarande Labyrint. Aki lägger det ändå skönt, men fan vad jobbigt beat och dem andra snubbarna var inget jag skulle hänga i min julgran direkt...
Sen det här med att glamorisera droger, snälla lägg ner det. Om inte för att framstå som lite bättre förebilder så för att det är jävligt uttjatat!?
DP
|
|
|
trappen e amsterdam hahahaha
one love to aki o 14... fuck resten
|
|
|
hehe..Ni får hänga i min om ni bjuder hahaha! VIVA LOS SYNDROMAS DE ESTOCOLMO!
|
|
|
läs inte flickans kommentar, bara inrökta känner den som funkteller jag är heelt, relatera och musiken är äkta
|
|
|
shit, den där aki måste vara den största fucking loosern ever. vafan, det här MÅSTE vara ett skämt, hur gammal är han? 45? Ni är vuxna män, eller ja, det antar jag väl att ni ser er själva som. Uselt på alla sätta och vis med mest pinsamt. Pinsamt att vuxna karlar göra låtar som 15-åringar skrattar åt.
Sluta lev i er "ryggdunkar-bubbla", bara för att polarna proppsar betyder inte det att resten av sverige diggar.
|
|
|
insdel: Bara för att du inte diggar AKI betyder det inte att resten av Sverige inte diggar. Tro mig när jag säger att AKI är en av dom mest uppskattade MC's i Sverige just nu, och han förtjänar all hype han får.
|