[Veckans MP3] Guerilla War Tactix – Planet Of The Apes

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2009-07-30 13:07

[Veckans MP3] Guerilla War Tactix – Planet Of The Apes

Ny glödhet hiphop uppe på Whoa-bloggen! Denna gång från en konstellation med både svenskt, amerikanskt och tyskt ursprung :)

Från Whoa-bloggen:

Guerilla War Tactix är ett hiphop-team bestående av Cruz DurrtyJada (från Sverige), Matt Maddox (från USA) samt DJ:n Chinch 33 (från Tyskland), som levererar ondskefull och hård musik som sprider sig bortom influenserna utav Non Phixion.

Deras aktuella debutalbum THE INVASION grundades på budskapet av att invadera dagens moderna hiphop-industri och ta tillbaks underjorden till kulturen där den hör hemma. Skivan gästas utav kända namn som Goretex (Non Phixion), Jise (The Arsonists), Planetary (Outerspace) samt den egna sångaren Elijah Guidance. THE INVASION är ett samarbete tillsammans med Sveriges legendariska producent-duo Collén & Webb och är producerad av beatmakers som Dustydress från Chessurect, ”Chessurect”, Mok Vurban, The Infidel, Marc Swing, The Mistanthropist m.fl. Sammanlagt 17 låtar som enligt Guerilla War Tactix tillsammans bildar ett riktigt mästerverk.

Denna vecka har vi fått äran att släppa en av dessa bangers som veckans mp3 exklusivt här på Whoa. Låten i fråga heter Planet of The Apes och är producerad av Dustydress från Chessurect. Lyssna på den nedan och passa gärna på att ladda hem spåret när du väl håller på!

Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-Bloggen (klicka här)

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt |
Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
RIktigt fett att dom får en plats i veckans mp3!! Dock tycker jag det är lite synd att ni väljer att släppa en låt som man redan har kunnat höra på deras myspace sen flera månader tillbaka! Så denna har jag redan lyckats tycka är uttjatad! lite synd! Riktigt grym grupp dock! Är deras skiva ute till salu nu?
Killa!
Mok Vurban of Chessurect
Rapper/Producer.
Moderator

2009-07-30 13:59
Ahh, tycker också det är synd att det är en låt man redan hört en massa. Men det är en grym en, absolut!
time isn't wasted when you're getting wasted .
jag fattar inte riktigt, är albumet släppt eller inte? låten va tung iallafall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef

2009-07-30 14:30
Optimistisk> Svårt att ha koll på sånt. Hade jag vetat det hade jag inte röstat för att lägga upp den. Men den fanns inte på deras myspace för 5 veckor sedan när dom skickade in den och vad jag kan se finns den inte där nu. Jag förklarade även för durrtyjada två gånger att vi bara är intresserade av låtar som inte legat på myspace, youtube eller andra sidor.

men men, bra låt är det. Förhoppningsvis blir den ny för många.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt |
Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
Alltså, det här är skit grymt, fattar inte hur ni kan skifta i kvalité så mycket? te x förra veckans mp3 är ju inte ens i närheten utav detta. Det här är bra skit :D
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Dusty for Dresident!

Den e fet, men av dom e ifrån sverige? vilken vers?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den svenska snubben är cruz durrtyjada som lägger vers nr2
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect
Zoom-Zoom, stockholmssyndromet är ju utan tvekan fetare än denna.
..
Rappare

2009-07-30 20:41
Hah, det här var tokgrymt. Sparas definitivt.
Fyfan säger jag bara! Helvete vad bra låt, rappen är så jävlar hård och beatet är helt sjukt bra. Sen som grädde på moset kommer det scratch på refrängen som man inte hört på en låt en Gustav Wasa levde. Fortsätt leverera. Det här är Svensk underground när den är som bäst
som Guerilla Tactics och Chessurect för att citera en känd skald.
UTE NU! Osten af Mozzarella - Inte min kopp med te 12" finns nu att köpa på: Brädgården (Borlänge), WESC (Falun), Folk & Rock (Malmö), Recordhunter & Throwback Records (Stockholm), Skivbörsen (Västerås), Musikörat (Uppsala) WESC (Örebro)
På nätet: hhv.de eller kulturbutiken.c
Producent

2009-07-30 23:38
Skitgrymt! jag gillar den som fan. Guerilla War Tactix mosar!

kolla gärna in sneak-peak-släppet här på whoa från mitt nya album:

Henry Bowers - My Scapegoat's With Azazel/
throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch
fofoyafoster - tänkte mera på förra veckans mp3, den panik!
Hehe vi håller nog större kvalité än de flesta

Zoom Zoom och alla andra tack så mycket.

Skivan släpps snart håller på med sponsorer just nu, den kommer pressas på både cd och vinyl och sedan släpps den på i tunes också.
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!
ah, haha my bad zoom, hade helt enkelt missat den :|
..
Hehe, no problem,

CruzDurrtyJada - Diggar låten stenhårt, rappen är stenhård shit. Riktigt bra skit. Kommer troligen fixa skivan sen.
riktigt fett! ser fram emot att höra hela skivan. härligt med konspiratorisk murder rap från sverige, det hör man inte tillräckligt av.
www.myspace.com/themisanthropist08<br><br>Stocklyn Retrospective ute nu!
fett
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!
Heavy!

Jävlar vilken skillnad det är på veckans mp3 och veckans mp3. Ibland är dom riktigt kassa och ibland riktigt bra. Denna va bra :)
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Sjukt fett :D
Jag hatar alla. Ni kan kalla det för kollektiv bestraffning.
rätt inställning, hatten av.
"Better to write for yourself and have no public, than to write for the public and have no self"
Helt galet fett faktiskt!
big up Jonas ! längtar efter skivan ! / kdp
80% aggression
Alltså jag big uppade det här för några månader sedan när det fanns låtar från dessa i audio forumet. Riktigt riktigt bra. Rent av utmärkt.

Jag blir bara glad av det här. BIG UPS!
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
tack som fan. om ni diggar guerilla war tactix så fortsätt kolla in oss

Länk till http://www.myspace.com/GuerillaWarTactix

uppdaterar ofta med nya tracks osv
Riktigt fett...Vem är det som lägger vilken vers? Om jag inte är helt ute o cyklar gick Elijah på samma skola som jag, propps till reagge-grejjerna hur som...
äntligen RIKTIG HIPHOP!! knulla era autotune låtar!! the ice age is over!!! big up till wartactix big up till dress, the revolution is nere, one love peace & progress

nytt mixtape finns på Länk till Länk till http://www.revolutionmusic.se
www.myspace.com/progressiveevolution | http://www.revolutionmusic.se/
hiccory P24

Jovisst, Elijah är från Falun. Gick du på Brits?
Har känt honom sen flera år tillbaka och han blir bara bättre och bättre.
The Hassle
Bikarbonat P23

Jo fan, tyckte jag kände igen honom, du prodda väl hans första "skiva"... Rappade en vers för honom i skolan också då bak i dagarna hehe Its all coming back
Riktigt tung låt! Ser fram emot resten av plattan.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna
hiccory P24

Hehe jag gjorde en av låtarna iaf! Dj Andy gjorde resten av den plattan. Sen gjorde jag och Eddie (Elijah) omslaget då.
The Hassle
bästa skite från swea just nu och europa! big up ti cruz!
Keyser Söze
tack krizz
Fyfan va underbart att dte finns folk som verkligen vet vad hiphop handlar om, självklart kommer jag köpa skivan, BIG UP!
Release: 21 Augusti
Den kommer köpas!
Hur går det med plattan? Ute någonstans ännu? Någon som sitter på info?
den är under pressning just nu, det är det som dröjer. jag kan kontakta de som är intresserade här på whoa när allt är färdigt.
Aa hade varit fett uppskattat, längtar som fan efter skivan!
Producent

2009-09-15 12:57
Det här e HIPHOP! GWT mördar de flesta på Whoa - LÄTT! Expect new shit from.......

Producent

2009-09-17 20:01
UPPPPPPPPPP

har plattan släppts än eller?
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!
Producent

2009-09-17 23:22
Den kommer SNART!

Producent

2009-10-12 20:38
PLATTAN E UTE FÖR ER SOM INTE VET OM DET! Gå till Länk till http://myspace.com/guerillawartactix för mer info om hur du köper den!

Va fan väntar du på ungjävel?! Gå dit sa jag! Fuckface...