I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Kid Colt & Gin Joints – Worth The Squeeze (smakprov från kommande EPn)

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2009-08-01 17:34

[Audio] Kid Colt & Gin Joints – Worth The Squeeze (smakprov från kommande EPn)

Från Whoa-bloggen:

Idag ger vi på Whoa er chansen att ta del av sprillans nytt material från en av hiphopsveriges mest spännande akter, närmare bestämt Kid Colt & Gin Joints!

Rapparen Kid Colt och producenten Gin Joints (även känd som Genvägen) driver tillsammans den populära klubben ”Discotheque ála Carte” i Uppsala och Gin Joints har dessutom en skivlabel med samma namn. Vännerna har under en längre tid befunnit sig i studion tillsammans och börjar nu vara redo att presentera resultatet. Inom en snar framtid släpps den nya EPn Reality Raps EP gratis på en rad bloggar runt om i landet och skivan kommer även att kunna stödköpas på iTunes m.m. Den kommer också att finnas på Spotify.

Här nedanför kan du nu lyssna på ett smakprov från den kommande EPn, vid namn Worth The Squeeze.

Gå till Whoa-bloggen för mediaspelare och direktlänk

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Moderator

2009-08-01 18:21
Helt urskönt beat måste jag säga och Kid Colt leverar tvärtungt som vanligt. Tyngsta rösten på whoa helt klart, längtar sjukt efter skivan oc EP:n nu. Bara fortsätt leverera!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Producent

2009-08-01 19:15
diggar verkligen inte techno rap musik. funka inte
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2009-08-01 21:11
haha jag tycker tvärtom jag diggar nästan bara techno rap , tycker allt annat är samma jävla skit som alla gör , det behövs nytt shit

2009-08-01 21:37
gillas fett! kid är urtung alltså!
Check it.
Catch a vision, Spread the vibe.

2009-08-01 23:48
är helt ställd. vart hör du techno?
www.discotheque.se

2009-08-02 02:10
allt me synthar e techno ju
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-02 19:37
toffer: verkar så. fast jag vet inte om sp1200 och analogsynthar i 90bpm är så mycket techno ändå.
www.discotheque.se

2009-08-03 00:08
ord på tuffabögen, om allt som har synthar i sig är techno så är allt som har haft en moog eller korg bas i sig techno, eller? nä. tung låt.
Check it.
Catch a vision, Spread the vibe.

2009-08-03 11:41
Diggades helt klart, riktigt feta beats!

Dock så har jag personligen lite svårt när det blir för mycket "brittisk" rap på en gång, men det är ju en ren smaksak.

Helt klart värd mödan att tanka hem!
jomensåatt...nå vet ja.

2009-08-03 20:40
Kid is the truth!

2009-08-04 00:05
mycket fet låt, hela EPn är fet. big up!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-04 14:25
Klart det är techno. På samma sätt som Låret & Slackarias är hiphop. Vilket skitsnack. Folk söker hela tiden att sätta saker i fack för att kunna bestämma sig för ett sätt att ursäkta och förklara sitt gillande/ogillande men att kalla detta techno, i ett forum ägnat huvudsakligen åt hiphop, är ren och New Era-skär dumhet.

Stort tack till Kid Colt å Gin Joints, verkligt fin låt detta.
It is what it is, and how it is, is kind of fucked up.