Redaktionschef
2009-08-09 16:49
[Audio] Majisterns "Visionär EP" UTE NU!
Ny netplay på Whoa! Majistern är tillbaks! Sov inte :)Från Whoa-bloggen:
2008 släppte Majistern debutalbumet Parabolparadiset som mottogs med positiv respons och goda recensioner. Bland annat fick plattan 4 av 5 G:n av tidningen Groove och jämfördes med Petters och Ken Rings debuter. Nu är han tillbaka med en rykande färsk EP! Släppet består av sex nya spår som behandlar allt från fattigt ungkarlsliv till våld i samhället. Historieberättande på traditionella hiphop beats, inspelat i Studio Classix under 2009. EP’n släpps under etiketten Underground Beats och är mixad och mastrad av Split Keys. Håll till godo gott folk! FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Toastare
2009-08-09 18:10
Tungt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-08-09 18:15
Det här gav mersmak. Var får man tag på albumet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan så freash! Riktigt bra låtar både beatmässigt och textmässigt!
låter nice, simon e riktigt jävla duktig på sjunga alltså. tycker visionär är bästa låten på ep:et. Tungt =)
sounds nice john! dock tycker jag du borde låtit Simon sjunga ut i refrängen, eller i sista iaf. har hört han sjunga på alla sätt och tror det hade varit nice om han tog i, i bakrunden av refrängen. men var fett.. tung EP i överlag /D
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Tycker riktigt om denna! Fortsätt på samma spår. Kändes så skönt att höra låt efter låt på en dag som denna. Satt verkligen fint, tack så mycket! Håller med DAVd, med det angående Simon Westin, men det lät ändå bra. /RS
Majjen säger bara forsätt skriv texter och sprid dina grymma texter med en smak av grymt genomtänkta shiit och mycket av det gammla goda livet som förenas på en lijne mot det nya stressiga och galna samhälle så får du oss människor att släppa allt bara lägga i nedre växeln och bara glida och glömma det som fuckar upp allt i det vanliga livet men frågan ställs igen ? vilket är det vanliga livet det som var då och nu det får majjen svara på peeeeyz gabbe mc
aldrig hört dom förut. diggas fan.
Music for film: http://www.nimashams.com
Redaktionschef
2009-08-10 01:19
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Det ver helt klart en av dom skönaste låtarna jag hört i år!
It's Unique! It's Me!
Nice! Visionär var riktigt tung! Grym EP mannen! :D
Käft
word like a mamma
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
låter bra som fan, påminner om petter i rösten lite faktikst...
BAHA!
Tack för kommentarerna! det uppskattas verkligen, Debutalbumet: Parabolparadiset beställer ni genom att maila mig på [email protected] även att göras video på minst en av låtarna så håll ögonen öppna och öronen vaxade! Respekt! /Majistern
Blev riktigt fett dethär !.
www.Myspace.com/Danilbeats
dont sleep on this aiiit
morning majjen vill säga det shiit så grym den är första tracken galen
Aldrig hört denna snubben innan, låter tungt
Det här är tungt. Ju mer man lyssnar på EPn så sätter den sina spår av tänkvärdhet och självkänsla. Man blir glad av att höra att fortfarande att det finns hopp för den svenska hiphopen. Jag skulle ställa Majistern i samma rad som Jacco, Carlito, Aki, Mohammed Ali och liknande rappare. Hoppas det är fler som lyssnat in denna Ep än de som kommenterat, ibland behöver man inte gå ut på stan för att leta efter gosaker, man kan helt enkelt bara ladda ner dem på nätet... Big UP och var kan jag beställa denna snubbes album ?
Dethär är galet bra !. Sköna texter, Sköna beats..
Big UP och var kan jag beställa denna snubbes album ? Debutalbumet: Parabolparadiset beställer ni genom att maila majistern på
[email protected] ...
"10 Snubbar" var fetaste låten på hela EPn. Gillade verkligen hur "Simon" la sina små rader här och där. Även "Trakten där" var jävlig tung, känner att jag kan reflektera väldigt mycket därifrån då jag själv växt upp i "Parabolparadiset". Förövrigt var ju resten helt clean också.
10 snubbar är tyngst på epn!
fick typ virus när jag ladda ner... mitt internet böra cp å mappen som jag la upp rar filen i blev helt konstig å de gick it att göra nå i den, it ens radera den. men när jag slängde textdokumentet å tracklist kunde jag iaf radera mappen. men nu efter e min internet cp än. de kommer upp där de står att internet stäng av pga fel fast de it gör de :S hann it ens lyssna på musiken...
R.I.P
Redaktionschef
2009-08-19 22:28
Det finns inget virus i den mappen, så du måste ha laddat nåt annat från nån annan sida.
Så jävla bra alltså, varför syns inte Majistern mer? Måste man va från huvudstan för att få shine. Ah fett alltså
YES!!!Instämmer me Hiccory.JÄVLIGT NICE.TACK MAJISTERN!
Hittade denna på youtube, är den från hans album Parabolparadiset ?
^^ den e från Sentense's skiva. och just for the record så sjöng jag inte off beat de hände tydligen nå skumt vid mixningen =)
Jävligt tung i alla fall!