I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Veckans MP3] Hampus Bergman feat. Jacket – Ta mig dit

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2009-08-20 06:50

[Veckans MP3] Hampus Bergman feat. Jacket – Ta mig dit

En lite sen sommaranthem upplagd på Whoa :)

Från Whoa-bloggen:

Många av de mest kända svenska rapparna lyftes fram på Whoa som veckans mp3 innan de slog igenom och detta är vi givetvis stolta över. Med tanke på hur mycket talang som existerar i det här landet finns det därför ingen som helst anledning att sluta sätta lovande förmågor i rampljuset. Denna vecka riktar vi blickarna mot göteborgaren Hampus Bergman, född 1986, som började göra musik under slutet av gymnasietiden och därefter fortsatt.

Hampus kände snabbt att musiken hjälpte honom att ge uttryck för känslor. ”Alltid från hjärtat, med en penna som blöder!” skriver han på sin hemsida och det råder ingen tvekan om att författarbiten väger tungt. Vi tar del av texter tänkta att leverera den typ av känslor som betyder något för lyssnaren, som är så äkta att det gör ont när man lyssnar eller som helt enkelt bara bidrar till en grym stämning.

Efter ett mixtape 2007 och en EP 2008 (laddas hem via hans myspace) har det nu blivit dags för Hampus Bergman att släppa nya Känslan tar mig dit EP. Releasen blir nu senare i augusti och veckans exklusiva mp3 här på Whoa, Ta mig dit, är hämtad därifrån. En slags hyllningslåt till sommaren men även en uppmaning till att våga lyssna på sin inre röst. Heavy Weight Beats har producerat, Parham har mixat och gästar det gör Jacket.

Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-Bloggen (klicka här)

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!