I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video]Mojizzle (1-8 click) sitter anhållen!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-09-09 19:08

[Video]Mojizzle (1-8 click) sitter anhållen!

Nu släpper Mojizzle en spontanvideo mest för att vi hade lite att göra, sen kände vi oss manade att göra nåt på svenska bara för skoj skull och fucka lite med aina också...

Ni kan se det som en teaser inför två tunga låtar vi kommer släppa snart "Gotta Get That" och "Mighty Ganja" (För alla reaggeheads)

Mojizzle - Förhöret

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-09 23:52
I like it.

2009-09-10 00:00
feta grejjer här ! big up

2009-09-10 00:25
Mighty ganja vill ja höra :)
http://www.facebook.com/pages/Coff/187962211219396

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2009-09-10 18:18
Fan vad fett att ni gilla det, cheers guys. Pls Mighty Ganja kommer uppladdas snarast möjligt. Dom som gillar låtar som babylon brinner kommer förmodligen gilla den....

Håll er uppdaterad ;-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-11 00:54
tung som fan
ait

2009-09-11 19:46
vart tog alla haters iväg? haha

2009-09-11 23:36
shoo tunga video..tunga rader och musik som är äkta inte wanna be G .. han vet vad han snackar om....

mer sån musik behövs i branchen för att nå ut med sina känslor....svensk hiphop är inte död....

mojo lägger på tungt sätt och mina ord är bara forsätt att spotta.....tunga låtar ..

Very very niceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

N.A.N

helt levererat=)
Softa

N.A.N.D.O
Poet

2009-09-11 23:55
Haha, jag gillade faktiskt denna, känns gjord med glimten i ögat på något sätt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-09-12 01:07
Nice!
My Best Friend Is My Grind

2009-09-12 02:40
Grymt att ni gillar skiten!

Uppdatering: som ett resultat av den nya videon "förhöret" och den av media uppmärksammade videon "stay outta reach" gjorde nu umeås polisstyrka med: Mats, LÅNG-Kalle och den där adopterade sellout-snuten som tror att han är umeåpolisens grymmaste under-covergris (han tror att han är osynlig när han beträder Ersbodas gator i hiphopkläder med en extremt ful poliskärring som ingen annan vill jobba med), just tillslag i lägenheten där studion finns. I lägenheten fanns även Mojizzles tre-åriga dotter som tvingades upp ur sin sköna säng, skräckslagen, av ovannämnda snutar och 4 stycken patrullerande töntsnutar som för en gångs skull får följa med på ett "coolt" uppdrag med de "tunga grabbarna i kåren".

Och som slutkläm: Mojizzles dotter lider av allergier - den äckliga hunden lämnade päls överallt...

VI hade tänkt att lägga locket på över aina-konceptet i våra låtar för ett tag, men nu kan vi bara inte låta bli.. Vänta er tunga grejer inom kort!

2009-09-12 13:14
Mojo briljerar som vanligt, intressant att notera är att det fungerar väldigt bra även på svenska!

2009-09-12 13:19
nice video och låt, Måste få säga att klippet som ligger på youtube med 3 verser på olika beats är fet också. OT: hiphopsnutar i umeå är väll vanligt, om det inte är snabba snubbe som jag har sett

2009-09-12 16:47
Wirrwied och Sam1: Kul att ni diggar det folks! Det är väldigt mycket på gång just nu, ni måste hålla er uppdaterade för att hänga med! Mighty Ganja kommer bli en hit och förmodligen likaså gotta get that.. Snart släpps som sagt även mixtapet, Mixtape Maniacs.. det kommer bli fett!

Vad gäller snuten, så är det en "invandrar"-snut med spretigt svart hår, jobbar för grova-brott-enheten... och har en förkärlek för att klä ut sig till "hiphopare"

2009-09-12 18:52
cool låt!
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2009-09-12 20:10
Represent ERSBODA!

2009-09-13 10:01
Grovt man, grovt! BIG UP! Som någon sa, den här är gjord med glimten i ögat!
Lojalitet.

2009-09-14 16:54
tack så mycket guys for the support... much love. Det är verkligen uppskattad... Det är just därför Mojizzle ska lägga upp ett 'exclusive' freestyle på run this town instrumentalen senare ikväll...

Whatch out for this one. ITS HOTT

2009-09-17 12:18
sååå mycket fint där !!!
det hårda arbete börjar få uppskatning !!
 Jag vet Vad ni tycker fast ni inte sagt det !!!

2009-09-21 01:17
kul att denne tråden är fortfarande kvar...

2009-09-23 12:20
ni är tunga som fan Big up! =)

nästan bara skit på whoa men de här är grymt tungt fan! =)

Peace!
ait

2009-09-23 18:06
Nee asså, inte bra
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-09-23 20:39
Mattheew... jag gick inne på din myspace och lyssnade på dina låtar... Och du säger att varan grejer är inte bra
Nee asså, inte bra
hmmmm okej dina grejer är mycket bättre :p

du skratta högt för dig själv sa du i låten och jag fatta varför hahaha för jag skrattade för mig själv oxå när jag hörde första låten. lmao

om du va bra hade jag dissat dig på nån låt but ....... U suck

2009-09-24 07:16
Ny låt uppe. Vi skriver i denna tråd eftersom vi blivit cencurerade på slutet. De nya inläggen blir bortplockade. Besök vår nya blogg för mer info:

Länk till bloggen http://oneight.wordpress.com

Mojizzle - Dom Fattar Ingenting

Låten kommer finnas med på Mojizzles mixtape; MixTape ManiacS, där ett flertal artister kommer medverka: Kaanquest, (Allyawan kommer eventuellt finnas med på en av låtarna, men då låten är på egna beats överväger vi att släppa den på ALBUMET The Dosage II). Mixtapet gästas även av Mr Loco från L.A - True West Side Soldier!

På albumet kommer ytterligare artister höras, som än så länge hålls hemligt. Men en sak kan vi nämna. Kevin Gilliam aka Battlecat som bland annat proddat The Game, Snoop Dogg och Xzibit har producerat två spår på The Dosage II

Free Master T, Dugle, CC EXP, K-Slice, och Lil-J. Fuck bubbel gum rap och dess största förespråkare på Whoa!

2009-09-24 16:04
måste fråga ! Hur gamla är ni i 1 8 ??
"Lever orden i eviga tider likvid lingvistik med musik omgiven av mystik
mikrofonmetafysik, inte ens professorer i matematik kan räkna ut min skit"

2009-09-24 21:07
dom här igen haha =D

2009-09-24 22:56
Vad har åldern för relevans?

2009-09-25 08:12
den har jävligt stor betydelse !

2009-09-25 13:10
För vad? Du anser kanske att du inte kan relatera till musiken för att du snart är fylld gubbe? Säg det till Snoop och grabbarna

2009-09-28 05:10
haha nu fattade du va?

2009-09-28 14:36
Fatta vaddå ! Det ända jag ser är ett par vilsna snubbar ! Kom igen nu. Om du tror att du kan va häftig mot mig så tror du helt fel . För du har inte en aning. Ägna er åt musiken för den har jag inget emot. Det ända jag stör mig på att ni försöker leva upp till nåt som det är jävligt svårt att nå. Och om ni når dit kommer det vara jävligt långt fall tillbaka ner ! Lär er nu för ni kommer garanterat ångra er senare.

2009-09-28 15:20
oneight. Man behöver inte vara bättre än personen för att ogilla det dom gör. Ni/du klarar ju tydligen inte av att någon ogillar er musik.

Lägger man upp låtar på en community så får man klara av om det finns människor som inte gillar det man gör. Hoppas det går bra för er, ändå.

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Graffare

2009-09-28 16:24
Beef?

2009-09-28 17:26
Det handlar absolut inte om det. Klart oneight är öppen till kritik...

Men grejen är att dom som vi inte gilla är 'HATERS' om jag inte gilla din musik, då skriver jag att jag gilla inte den och det passar inte mig, inte ska jag säga på direkten att detta är kefft el typ hur gamla är ni? its not right and we dont like haters.

Skriv vad du personligen tycker istället... (Hur Gamla är ni?) ha du aldrig hört utryket
dont judge a book by its cover ??

och macster om alla tänkte som du gjorde, ingen skulle ha nån stort mål i Livet, tänk om JAy-Z hade lyssnat på dig och gett upp på sina drömmar huh? tänk om Fotball spelaren pele hade gett upp som du vill att vi ska göra... Tänk om Martin Luther hade ingen drom????
This is music, This is Hip hop we all have a dream so why try to stop me from dreaming? bara för att du inte ha nån dröm???

2009-09-30 23:48
Klart oneight är öppen till kritik...

Hoppas att ni är det, nu i.a.f. Jag sa exakt min åsikt och blev påhoppad direkt och min skit var dålig etc etc. Vill ni komma nånstans får ni skippa de sårade känslorna direkt någon inte tycker om.

Hoppas som sagt det går bra för er, keep it up.

2009-10-01 16:46
vaaa!!... samma grisar som plocka mej forra hosten! va han me den dar blonda som allti strippar av sej vasten framfor en, inne i forhorsrummet? som tror man ska dra en kniv lr nat for man har handerna i fickan nar han star o vantar pa back, fett nervos haha

2009-10-01 18:56
soft, va är de för låt i slutet av videon?
Konse''

2009-10-01 20:46
Feeeetaste!!! Jag diggar den!
oneight>> Jag ska till studion i helgen, so jag skicka mej ett annat beat med din vers pa redan, and we'll get this collabo crackin!
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO

2009-10-02 14:13
Matthew, dont get it twisted, du skrev faktiskt inte att du inte gillade låtarna, det du sa va

Nee asså, inte bra

och om jag förstår rätt när det gäller kritik, då kunde du ha sagt att du ogillade den. Men istället, du stekte låten direkt det va därför du oxå blev påhoppad. Ta det inte heller personligt.
Big ups buzz head du känner igen dom här keffa snutar oxå ;-) watch out for them,

vampirer på natten efter ditt piss å blod
som Aki sa.

Låten i slutet av Förhöret heter "Aint Playing" Den kommer ut på Mojizzle's Album The Dosage II.. Låten e klar med vi Jobbar för fullt med Albumet as we speak ;-) Thanx for noticing.

Loco man... I think u need that westcoast flavor innit? trodde du gillade crunk ;-) but i got you homboy! check your box in a min.

2009-10-02 16:44
Som jag tolkar det syftade inte Mcster på drömmarna inom musiken utan mer att du försöker spela gangster. Cmon vi bor i Sverige och inte LA. Killarna i de stora gängen är bara nerpissade osäkra små liv som kräver tillbaka sin revansch från tiden de fick skämmas för sina misslyckanden. Alltid Lättare att byta sida å få känna gemenskap istället för att bevisa vad man går för, simple as that. Jag antar att drömmen är att bo i Compton å få sina vänner ihjälskjutna av hustlers så att du kan rappa om misären senare? Att folk ska ha respekt (vara rädda) för dig och att en å annan m16 en vacker dag ska pryda väggen bakom datorn? Kom igen vilka blir imponerade?

En extremt stor skillnad mellan t.e.x 2pac, Big L, NWA och många idag är att de föregående föddes och växte upp på gatan och ville kämpa sig därifrån genom musiken, medan rappare idag så jävla bajsnödigt försöker få sin streetimage understryket. Det är skillnad på att rappa om kriminalitet & våld för att avskräcka och informera än att skryta om det för att imponera.

Det här var inget direkt angrepp mot dig egentligen men jag reagerade lite på hur du tolkade hans inlägg. Viktigast så var det här INGET om själva musiken, du är duktig, men använd det till något vettigare. Om den stora kakan handlar om hat mot polisen, övervåld, segregation eller rasism är det väl snarare det som borde tas upp. Att sitta å gny över vilka brott som begåtts och hur våldsamt allt ska behandlas är bara rätt av fånigt. Folk ser igenom sånt å ser den lilla personen inuti. Och kom inte och säg att jag inte förstår eller inte vet någonting för det gör jag. Alla vet att det stämmer.

Anyway diggar run this town freestylen och keep up med musiken. Peace!
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-10-02 18:14
Äntligen en som fattar !!

2009-10-03 11:58
JohnLemon>> Det kvittar om man bor i Sverige eller LA... Jag bor i California sjalv i inte det finaste omradet om man sager so, men jag kan saga att typ samma sak hander i Cali som i Sverige, fast ja vi har en del fler mord, men kriminaliteten finns i Sverige oxa....

2009-10-03 16:31
Jag diggar det! Ovanlig video!

Keep it up! / J.L
You don't know what you got, until you lose it.

2009-10-05 01:52
Hmm johnlemon, jag digga din kritik, och jag diggar att du gillar låten oxå. MEN jag fattar inte varför folk vill fortfarande leva i denne 'fairytale' om sverige. Det var tom nyss VÄRSTA helikopter rånet i sverige som vissades på alla kanaler runt om i världen, var det i compton??? NOPE. Det e mord varannan dag i sverige, kolla på efterlyst om du inte tror på mig, var det i L.A?? NOPE. Det händer grejer i sverige oxå mannen.

Min polare blev huggen med en yxa i bakhuvet här i umeå på gatan, va det i brazilien?? NOPE det var i umeå på umedalen. Min bästa kompis sitter 6 bast för att huggit när en kille va det i compton?? Jag ha själv suttit 2 gånger. Dem flesta i denne musikprojektet ha suttin inne nån gång oxå. rästen ha alltid haft 'runends' with the police... Och kom inte heller med det där att "oj nu skriter dom om sina grejer'. NEJ , för det gör jag inte för det här är vår verklighet mannen. För ett tag sen la vi ut varan bröttsregister pga av nån som dig som trodde att vi ville bara va wannabe gangsters och blev påhoppad att "nu skriter dom igen... Vad vill folk att vi ska göra liksom.

Jag är upvuxen i Nigeria, och jag behöver inte ens snacka om vad jag ha gjort där...
Gå fråga runt om oss så kommer du höra lite grejer...

Ingen försöker skrita om nånting här. MEN om du lever det här livet, och det här är dina erfarenheter.. What else could you possibly talk abt som en artist???? Mickey mouse??? HELL NO.. Du skulle oxå snacka om vad du vet och vad du ser och vad du upplever.. Jag är så trött att folk i sverige vill inte veta whats really going on on the streets. No more fairytale. The truth shall be told! Men som sagt jävlgt bra att du diggar nån låt iaf... Nice one

Big Upps MR. LOCO u understand me!

2009-10-07 12:02
http://oneight.wordpress.com/ flölj bloggen!

2009-10-08 01:02
Oneight>> Exakt, the country's different, but the game's the same....
Samma saker hander i hela varlden, o under tiden jag bodde i Sverige hade jag forlorat en hel del kompisar, plus en hel del av folket jag umgicks med har suttit ett flertal ggr, en del har huggit folk, nagon har skjutit, ett par kompisar blev skjutna osv o allt det hande i Sverige... Den verkligheten finns overallt i varlden... HA, Bandidos, Jugge Mafian, vanliga ungdoms gang o andra kriminella finns i Sverige o det e bara verkligheten! Dags for medelklass svenskar som har blundat till Sverige's problem och oppna ogonen o vakna upp! It's real!

2009-10-08 16:18
haha bra.. satt dom pa plats!

majoriteten av svenska undgomar har inte en susning.. vi borde separera "gatu-hiphopen" fran "rikemansbarn som ocksa vill va me-hiphopen" till 2 olika scener.. for bade fansen o artisterna i respektive grupp lever i helt skiljda varldar...

halsa nando fran franzoa o skit i alla javla moralkarringar!

2009-10-08 19:16
haha inte det det handlar om. "ni" lyfter fram det som om det var något ballt och inte något problem..mest det som sticker i ögonen på folk.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2009-10-08 19:53
Hehe ganska rolig video och låt , förstår att det inte är på så pass allvar.

DOCK MÅSTE JAG SÄGA!!!.

låten som kommer efter. Vad heter den? .. Refrängen där var riktigt grym, kanske någon som redan skrivit de men den var bra.

Vart kan man ladda ner låt nr 2 på första videon?
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-10-09 12:21
Locdasmoke: word bro!

Buzdead: Precis, folk som klagar har svårt att relatera till musiken eftersom de lever i en helt annan värld. VI hälsar Nan : )

JohnLemon Det är fortfarande en fråga om du kan relatera till musiken eller inte. Uppenbarligen har du svårt att göra det, och då är musiken förmodligen riktad till någon annan än just dig kanske? Det handlar inte om att det är ballt: det handlar om vår vardag och tusentals andra människor som upplever samma saker som oss. De svenska låtarna är för övrigt mest för skojs skull. Det är inte vår verkluga grej, vi kör som sagt huvudsakligen på engelska, och vår grej är GANGSTER RAP på engelska.

JohnJohansson112: Roligt att du gillar skiten, och låten du syftar på kommer finnas med på The Dosage II, som släpps strax efter mixtapet MixTape Maniacs i år.

Uppdatering till er som undrar: detta sägs med sorg, men det finns en stor risk att albumet och mixtapet blir försenat. Polisen har beslagtagit studions dator med all musik, backup-datorn och 2 andra datorer efter en husrannsakan i förrgår.

I dagarna kommer vi gå ut med mer info om händelsen på bloggen:

http://oneight.wordpress.com

2009-10-09 12:38
The Dosage II - är för er som inte vet det ett album! :)