I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Nicko Mack - På Allmän Begäran [Netplay] 15 låtar free, get it DIRR!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-11-13 15:27

[Audio] Nicko Mack - På Allmän Begäran [Netplay] 15 låtar free, get it DIRR!

shu!

nu fan är det dags, jag, Nicko Mack, droppar idag mitt netplay på the one and only tofferbloggen.

15 låtar rakt från fabriken, finns att hämta på http://www.toffertoff.blogspot.com

1. På Allmän Begäran (Prod. Whiteph)
2. Smutsig Rap (Prod. Vapenvila)
3. Det Går Ner (Prod. MgeeBeats)
4. Panik! (Prod. Whiteph)
5. Gnistan (Prod. Lue Goods)
6. På Väg Upp (Prod. Leontin)
7. Fyllecellsberusad Ft. Dubblaa (Prod. Whiteph)
8. Tendens För Dum Skit (Prod. Witheph)
9. Samma Gamla Snurr (Prod. Striga)
10. Godnatt Min Skatt Ft. Dubblaa (Prod. Vapenvila)
11. Vatten Och Blod (Prod. Vapenvila)
12. Tjugofyra Timmar Ft. Acke (Prod. Whiteph)
13. Swaggerific (Prod. Lue Goods)
14. Leva För Evigt (Prod. Blaster)
15. Punkt Ft. Kid Colt (Prod. Lue Goods)

haffa, pumpa, sprid!

(Inlägget ändrat av Oracle 2009-11-14 13:59:09)

"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2009-11-13 15:30
Hade hoppats på nån mer AG gäst men detta blir fint endå!!

2009-11-13 15:38
brööööööööööp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2009-11-13 16:04
BOOM! Alla borde checka in den här skivan. Snubben har till o med producenter på varje spår!!!

"Du vet exakt hur d går ner" !
http://www.diggidave.blogspot.com

2009-11-13 16:04
Gillar att du fortfarande fokuserar mycket på rim men ändå så blir raderna jordnära och sköna. Sedan har du väl inte världens skönaste "rapröst" att lyssna till. Men detta är ändå bland det bättre i Sverige, i min mening.

Jämför ofta er (AG, dubbla, nicko) med Ri-Fa och jag tycker ni glidigt ifrån dem lite. Kanske inte flowmässigt men att ni leverar bättre textmässigt.
Nu blandar jag säkert ihop folk, men inte så lätt att hålla reda på.

2009-11-13 16:17
oh snap, high praise indeed, tackar och bockar =)

stort tack till toffer förövrigt som hostar skiten på sin blogg, good looking out!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2009-11-13 21:54
Den är så fet asså! Vatten och blod, godnatt min skatt, ouff asså! TANKARÅÅÅÅ
Mud on your sofa - FRRRRRUCK your couch!

2009-11-13 22:58
Rikskänd..du är ute och cyklar om det här ligger på nivån som rifa ligger på.

eller vänta, man får ju tycka som man vill här på whoa...men i alla fall!

gilla dig mer förut nicko, nu låter du mer likt toffer än någonsin och det e inte alls bra..toffer e keff.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !

2009-11-14 11:07
bigup brodeeeeer!!! den e grym tapen! inte lyssnat sådär superdupernoga men de kommer de kommer o då fåru en mer utförlig kommentar.
måste ti runby brushhh c yaaa!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-15 02:35
sover ni? wake up! =)
Groupie

2009-11-15 20:24
Om du laddat ner tapet, langa en kommentar oxå
Moderator

2009-11-15 20:41
Asså, det här är så ruskigt fett rakt igenom! Hade från början tänkt mig att kommentera varje låt i sig, men eftersom jag knappt hittat något att klaga på så kändes det som att det skulle bli lite överflödigt och enformigt till slut.

Kan ju börja med att jag tycker du sammarbetat med grymma producenter, helt tvärsköna beats på varje låt, mycket cred till dom också! Även gästerna är urtunga. Har lyssnat på tapet konstant sen jag fick hem det för två dagar sen, så ett tecken på att du gjort ett grymt jobb.
Känns bara som jag vill överösa dig med beröm, för det är sånt här jag saknat att lyssna på så jävla länge, men ska försöka hålla mig kort iallafall.

Sista låten har iallafall blivit min favorit, troligtvis på grund av min förkärlek till Kid Colt, men den känns så ärlig och djup så det är sjukt, awesome. Men allt är bra och jag lär spela det här ett jävla tag till. Mer musik med er från AMG nu, min favoritklick i landet om jag ska vara ärlig. Det här gjorde verkligen min månad.

Bless
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-11-15 21:22
bra skit brush! sov inte på detta whoa
www.twitter.com/mzamora036

2009-11-16 16:18
väldigt mixad respons, dock soft att några av er som tankat tar tiden att skriva nåt om det.

ramuz: det där gjorde fan min dag, soft att det diggas =)

jag passar på att säga som kunntilicious: wake up people!
Producent

2009-11-17 13:59
fet rakt igenom! gnistan, på väg upp och vatten o blod va fetast. nice work
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Producent

2009-11-17 16:40
me like! punkt är min favorit:)
http://www.soundcloud.com/luegoods

2009-11-19 17:35
fett som fan! skulle ju varit med på gnistan egentligen, vi hookar en remix ist :)

2009-11-21 16:18
lätt, reeeemiiiiix!

2009-11-21 16:59
tyyyyngd!!! vatten och blod är absolut fetast. ärlighet varar längst ;)

Sångare

2009-11-22 00:11
Riktigt fett detta alltså. Ogillar att kritisera flow och liknande då jag var klar med den biten 2005 ungefär men måste säga att ditt flow och rimstruktur är top notch.
En svensk Fabolous näst intill. Stora ord men det är så jag känner direkt efter att ha lyssnat på track 10 bland annat.

Sitter iförsig på en laptop med skitljud men jag anar att det fortfarande är lite budget-feeling över produktionen, rätt/fel? Styr du upp den biten ordentligt så kan du bli stor.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-11-23 23:15
S-oteric P23

mycket stora ord som sagt, men jävligt kul att läsa nonetheless =)

hur menar du med produktionen dock, enbart beatsen eller syftar du på mixningen också?, för den vart lite halfassed på sina ställen, mycket pga tidsbrist
Sångare

2009-11-26 13:17
Nä fan. Beatsen låter feta av det jag kan döma. Tänker mer på mixning ja, eller... hela ljudbilden liksom. Detta är inte mitt expertområde men säg såhär, en mixtape-låt har en annorlunda ljudbild gentemot en låt som Organismen och DJ Large suttit och filat ett halvår på.

Hur som helst, fler borde vakna på detta. Upp.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Moderator

2009-11-27 19:48
Får väl också säga att det var riktigt skönt att du hade taggat albumets låtar själv, blir så irriterad över att få göra det själv när man laddat hem något album. Så även det var bra gjort! :) haha ,
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-11-28 19:40
lätt, brukar hata det där med, alla borde ta sig tiden att fixa lite simple shit innan det släpps
Groupie

2009-12-06 18:59