[Video] Tävling: Remixa/rappa J-Son - Exercise och vinn iPod Nano, Dr Dre hörlurar och en Whoa-hoodie!
Hey hey! Efter flera mycket lyckade remix/raptävlingar annordnade av MyBestFriendIsMyGrind.com i samarbete med Whoa.nu är det nu dags för tävling nummer #4. Denna gång är det J-Son ft. Johan Vega - Exercise som är låten ni ska antingen skall rappa på framför er webcam eller remixa. Orginalet är producerat av Ade . Priset till en producent och en rappare är en iPod Nano och ett par hörlurar från Dr Dre samt en Whoa-hoodie . Som vanligt har vi lyssnat på er feedback från förra tävlingen och gjort ett par förändringar i hur det hela går till. Först och främst kommer nu tävlingen även ligga uppe på Nattstad.se . Detta för att se till att ännu fler människor får ta del av den ständigt växande Svenska hiphopscenen . Förändring nummer två är att att bidragen kommer presenteras i deltävlingar där två bidrag från varje deltävling går vidare till en final. Detta för att ni alla skall slippa sitta och kolla/lyssna igenom 110 bidrag i ett svep. Den tredje förändringen är att det endast är en domare i juryn - nämligen J-Son himself. Även röstningen kommer att ske på ett annat sätt än tidigare. För att vara med och rösta denna gång skickar man ett mail till [email protected] . Anledningen till detta är att det ska underlätta rösträkningen samt att även de som röstar nu kan vinna en iPod Nano om deras favorit går till final! ------------------------------------------------------------------------------------------------Hur gör du för att delta som rappare? 1. Ladda ner orginal/instrumental/acapella genom att klicka här >>> 2. Skriv en fet jävla text! 3. Filma när du spottar din vers. 4. Ladda upp versen så jag kan ladda ner den och lägga upp på MBFIMG's YouTube-kanal. Skicka länken till [email protected] före midnatt mot Fredagen den 4:e December Endast bidrag som skickas in till mig kommer vara med i tävlingen. Var nogrann med att sätta dit ditt namn på filen! 5. Lördagen den 5:e December startar delfinalerna. Ett antal videos kommer läggas upp och två av dessa kommer gå vidare till en finalomgång. Dagen efter fortsätter vi med fler videos tills alla bidrag är upplagda och alla finalister uttagna. 6. Beroende på hur mycket bidrag som trillar in så är det någon gång i mitten av December dags för final!Hur gör du för att delta som producent? 1. Ladda ner orginal/instrumental/acapella genom att klicka här >>> 2. Gör en fet jävla remix. House, Techno, Rock n' Roll, HipHop, Jungle etc 3. Ladda upp remixen på valfri nedladdningssida så som Zshare eller YouSendIt så jag kan ladda ner den och lägga upp på MBFIMG's YouTube-kanal. Skicka nerladdningslänken till [email protected] före midnatt mot Fredagen den 4:e December Endast bidrag som skickas in till mig kommer vara med i tävlingen. Var nogrann med att sätta dit ditt namn på filen! 5. Lördagen den 5:e December startar delfinalerna. Ett antal videos kommer läggas upp och två av dessa kommer gå vidare till en finalomgång. Dagen efter fortsätter vi med fler remixes tills alla bidrag är upplagda och alla finalister uttagna.Hur vinner du? 1. För att gå vidare till finalen skall du se till att få ihop så många views du bara kan på din youTube-film/remix på 48 timmar . Dina views omvandlas efter 48 timmar till poäng. Den med flest views efter 48 timmar får 750 poäng. Den som kommer på andra plats kammar hem 400 poäng. En tredjeplats ger 300 poäng. Hamnar du på plats nummer fyra får du 200 poäng och kniper du plats nummer fem får du 100 poäng. 2. Se till att folket röstar på dig och ditt bidrag. Detta gör de genom att skicka sin röst till [email protected] inom dessa 48 timmar. Man får endast rösta en gång och är även då automatiskt med och tävlar om en iPod Nano . Den med flest röster efter 48 timmar får 750 poäng. Den som kommer på andra plats kammar hem 400 poäng. En tredjeplats ger 300 poäng. Hamnar du på plats nummer fyra får du 200 poäng och kniper du plats nummer fem får du 100 poäng. 3. J-Son har även själv i varje deltävling 50, 400, 300, 200 och 100 poäng att dela ut till sina favoriter i varje delomgång. 4. När alla poäng i alla deltävlingar är sammanräknade så har vi hittat våra finalister. 5. Information om finalen kommer upp på My Best Friend Is My Grind , Whoa och Nattstad , samt mailas ut till finalisterna när finalen närmar sig. Verkar något otydligt så skriv gärna här i posten så vi kan disskutera och förklara. MBFIMG - Swedish HipHop on CPR. Tycker du att Svensk hiphop ska ta mer plats både inom och utanför landets gränser? Tycker du att det är dags att scenen kommer till liv på riktigt? Se då till att sprida vidare MBFIMG's budskap och musik till andra som kan vara intresserade. All hjälp uppskattas enormt! Nu kör vi! Sir David HusselhoffMyBestFriendIsMyGrind.com Twitter.com/MBFIMG
My Best Friend Is My Grind
Redaktionschef
2009-11-26 17:09
Passa på nu gott folk!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Första två verserna är inskickade! Blang!
Har en kul remix på gång (aka inte rappa). Ska börja dra igång med att rappa i tävlingarna också, om ni fortsätter hålla dom såklart.
nån som vet BPM? (tempot)
fett initiativ!
~ Digital Dirt Ent. ~ www.twitter.com/digitaldirtent
Redaktionen
2009-11-27 11:02
Åhå! Spännande, dags att släppa en bomb igen då!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Det gick sådär att ladda ner filen. Det funkade inte ju.
BPM: 85
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Den Som E Den - Det ska gå. Om du inte får till det så maila mig på
[email protected] så skickar jag den till dig direkt!
Jävlar va stilat. Okej langa mig beaten så jag vinna skiten.
Den Som E Den - Såg mailet. Du har beaten inom 3 minuter. Holla om du fortfarande har problem.
Ännu ett bidrag inskickat!
Ännu ett bidrag inskickat! Tay Tay you that dude!
Nice, kul med fler tävlingar, ska bli intressant att höra vad folk styr upp för grejer.
Fan, jag har två tunga remixes istället för en nu. Bara ett bidrag per person som gäller?
Den som är den kommer knäcka ju!
www.mofetajerre.se
Anenkefali - Håll dig till ett bidrag. Mest för att chanserna då är större att inte dina röster delas upp på två olika bidrag. Däremot borde du vara med och rappa också!
MBFIMG.com Inte den här gången :) Sparar på det lite.
Producent
2009-11-28 16:03
Fett, får bli en remix =)
One Day.
MiboLineBeats - Ska bli kul att höra!
time to hit the booth then
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Har en remix klar nu, mailar iväg snart.
Yeey, skickat in och allt. Rätt nöjd.
3 till har nu skickat in. Mer mer mer!
3 till bidrag inskickade och det är fortfarande lång tid kvar till deadline! Blang blang blang!
Vilka har skickat in hittills?
Beatet var riktigt fett. Jävligt roliga priser också, får se om man styr upp nåt. Fast drygt med youtubevisningsgrejen..
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Vv - Kör hårt! Vad är det som stör dig med YouTube-visningarna? Jag vill verkligen veta varför folk inte tycker om den delen av tävlingen.
Okej, here's my 2 cents: Jag TROR att det beror på samma princip som när Professor P vann över Aaron Phiri i battlen som Craig G hostade. PP la det inte wack men hade MÅNGA vänner på plats som skrek väldigt HÖGT. På samma sätt kan en del communitykids P15 med 1 miljon internetvänner få massa folk att gå in och se på deras videos. Aningen spetsad retorik men du förstår poängen. Huruvida detta är en betydande aspekt vet jag inte men jag tror att många iaf tror att detta är en faktor som spelar roll. //Paz
MBFIMG: Youtube-visningarna är inte tillförlitliga, speciellt inte över en så kort tid som 48 timmar. Dessutom borde ju en remix/rap-tävling handla om bidragens eventuella kvalitet, inte hur många polers man har. Jag antar att det är dessa faktorer som folk kan störa sig på, jag gör det i alla fall:) Men om ni kan styra upp det bättre än förra gången där man inte såg vem som gjort vad kanske det funkar bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag TROR att det beror på samma princip som när Professor P vann över Aaron Phiri i battlen som Craig G hostade. PP la det inte wack men hade MÅNGA vänner på plats som skrek väldigt HÖGT. På samma sätt kan en del communitykids P15 med 1 miljon internetvänner få massa folk att gå in och se på deras videos Exakt så.
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
På samma sätt kan en del communitykids P15 med 1 miljon internetvänner få massa folk att gå in och se på deras videos. Youtube-visningarna är inte tillförlitliga, speciellt inte över en så kort tid som 48 timmar. Dessutom borde ju en remix/rap-tävling handla om bidragens eventuella kvalitet, inte hur många polers man har. Enda anledningen att det är ett krav handlar om att MBFIMG vill att alla deltagare ska jobba åt honom för att sprida namnet på hans blogg och hans youtubekanal. Det har egentligen ingenting med tävlingen att göra.
Jag ska fundera ut ett sätt där vi kan ta bort YouTube-delen i tävlingen till nästa tävling. Jag hoppas att ni deltar i denna tävling ändå, Det viktiga är inte att vinna, det viktiga är att delta och tillsammans bygga upp den svenska hiphopscenen. Kör hårt!
Det låter fint det, skulle gärna själv vara med men har tyvärr ingen tid alls. Får bli nästa gång. Jag gör ett beat från scratch på 5 - 6 timmar men tyvärr har jag inte ens en 10 minuter att spara atm. Ska kolla alla andras grejer om nån vecka eller två, förra tävlingen var det faktiskt en hel del bra grejer med, beats som verser. Kul att se indeed! //Paz
Det är nu 15 bidrag inskickade!
Jag e down... blev nyss klar med remixen..
JAVZ ||| DEZON / LARGE MONEY |||
Vad händer då? Hur många har skickat in?
All info kommer upp imorgon. Det var en hel del folk som skickade in sista timmarna innan 12-slaget. Räknar ihop och ger er en exakt siffra så snart jag kan.
Deltävling #1 kommer upp runt 14.00 idag. Var beredda och se om ditt bidrag är ett av de som tävlar idag.
Som sagt 14.00 smäller det. För att ge de artister som tävlar så mycket utrymme som möjligt så är det idag endast fem rappare som är med i tävlingen. De första producenterna kommer upp imorgon. De tävlande i dagens omgång är:Gomse Daavd Ferdi RazOne Dida Känner ni någon av dessa herrar så meddela dem att de ska vara beredda vid 14.00 sharp!