I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa Netplay] Alex-j – Ljudet från orten. UTE NU!

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2009-11-28 15:58

[Whoa Netplay] Alex-j – Ljudet från orten. UTE NU!

Från Whoa-bloggen:

Det har blivit dags för oss på Whoa att fortsätta lyfta fram nya och intressanta förmågor från den svenska hiphopscenen. Denna gång i form av rapparen Alex-j och dennes mixtape Ljudet från orten, som är 22-åringens första fullängdare hittills i karriären.

Alex-j kommer från Botkyrka i Stockholm och är förmodligen en ny bekantskap för de flesta av er som läser detta. Det råder dock ingen tvekan om att det är något speciellt över artisten i fråga. Ett bevis på detta är att Masse från Salazar Brothers tog fasta på stockholmarens originella leverans och känsla, i samband med sitt mixtape Gott & Blandat # 2 förra året. Den uppmärksamme kommer även ihåg Alex-js låt Ansökan, som vi släppte som veckans mp3 för några veckor sedan.

Mixtapet Ljudet från orten består av elva låtar, till stora delar producerade av Hurricane. Medverkar på flertalet av spåren gör även Nano, en spännande sångare med ett personligt sound som inte bör missas. I övrigt talar musiken mycket för sig själv. Vill du ha avslappnad och okonstlad hiphop direkt från betongen med både verklighetsanknytning och känsla så har du hittat alldeles rätt.

FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-11-28 17:17
tuungt som fan !
http://soundcloud.com/mikeybeat

2009-11-29 00:03
Fett tungt, kom ner med oss var lätt topp tre på gott å blandat vol.2. Big up på det här släppet också.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2009-11-29 01:44
Fan vad tungt det låter! har lyssnat igenom lite snabbt. Jag gillar ämnena du tar upp & liknelserna du fått till då och då. Kanske återkommer med en lite mer utförligare kommentar senare(om jag orkar.) Gillar inte "ansökan" dock. Tycker den är lite små trist, men allt annat låter skit tungt!

2009-11-29 05:52
sköön grejer!(Y)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2009-11-29 12:34
riktigt bra! Tunga beats
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2009-11-29 13:50
tummen upp bror :)
/JasMiin

2009-11-29 14:10
Riktigt bra, diggar alla låtar :) kan kännas lite enformigt dock.
Your crew is full of more faggots than greek mythology.

2009-11-29 16:44
Skön som fan!

2009-11-30 10:56
tungt som fan!!
svartsprit a visst njut vafan ska jag betala skatt för mitt missbruk

2009-11-30 17:25
däymn! possitivt överaskad! det här lät bra gemfört med annat som lagts upp på senaste!

Ansökan <--- Favvo !

2009-12-02 18:04
Ok, här kommer en lite mer konstruktiv kommentar:

Ditt flytt är väldigt enformigt. Alltid samma röstläge. Så till nästa släpp tycker jag att du ska försöka flowa runt lite. Våga leka lite med rösten också. Skadar aldrig att testa nått nytt.

Jag gillar dina val av beats rakt igenom. Ger mig en känsla av lite äldre svensk hiphop.

Jag gillar texterna. Men även här är du lite enformig. I för sig så heter ju skivan ljudet från orten. Och det är väl såhär "ort-soundet" ska låta? Men tycker du ska testa på lite nya topics. Det är ju problem rakt igenom hela skivan i princip. Det blir lite små tråkigt. Och sen tycker jag att du borde testa lite nya rim konster. Lite dubbelrim, flerstavsrim osv. skulle inte sitta fel.

Galen platta, kommer nog att spelas ett par gånger i alla fall. Men tycker du borde våga testa lite mer till nästa gång!

Freddah signar ut med ett tjut :)

2009-12-06 17:09
wordat typ flowziik

2009-12-07 18:25
Måste säg att detta verkligen är bra. Gällande att det skulle vara enformigt med samma röstläge håller jag inte med om. tycker det är riktigt behagligt att lyssna på.

Startade upp frizon.info runt 99 med två andra som brann för svensk hiphop. Facklan är överlämnad. Men lyckades bli en bit av svensk hiphop-historia.

2009-12-09 18:48
tyckte va ett nice album asså
www.barabazz.com