[Veckans MP3] eLDhee – They Don’t Hear Me Doe

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2009-12-17 06:09

[Veckans MP3] eLDhee – They Don’t Hear Me Doe

Från Whoa-bloggen:

eLDhee är den talangfulle rapparen från Göteborg som presenterade sig på allvar för den svenska hiphopscenen i samband med sitt – för många – oväntade gästinhopp på remixen av Petters singel Eller?!. Väl under början av 2009 insåg sedan många Zandile Zulus höga kapacitet som soloartist i samband med nätreleasen av 2008 års promotionskiva 1 Love, där framförallt låten Sometimes uppskattades av många.

Sedan dess har eLDhee legat ganska lågt. Utöver sin gästinsats på albumaktuelle J-Sons The Smoke Mixtape och smakproven hos MBFIMG respektive DubCNN, har koncentrationen mest legat på det kommande debutalbumet samt mixtapet Let The Dollar Circulate, där det senare släpps nu i dagarna och blir en kombination av nytt material på egna beats, osläppta låtar över andras instrumentaler samt lite äldre inspelningar.

Veckans mp3, They Don’t Hear Me Doe, är hämtad från Let The Dollar Circulate och är producerad av D-Slaps.

Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-Bloggen (klicka här)

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew |
Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt |
Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2009-12-17 06:55
Helt fucking sick! Eldhee och D-Slaps, 2 av sveriges fetaste.
Read between the basslines..
Välproducerat och tight, men hur intressant?

Känns likriktat och substanslöst på något sätt.
 http://www.fromdust.se
fett chill låt,bra producerat...men rösten är skumt mixad för diskanten är fett hög å de skär i örat men annars soft................peace out

Den ständigt fresha Eldhee.. Snygg låt, Bra känsla

Indeed. Galet fresh låt. Slaps flippar Bob James cutten heelt psycho.
Micro P22 Det är intressant det där. Jag lyssnade på låten nyss i mina koss porta pro och i mina högtalare, och jag tänkte att fyfan vad bra mixad och cleant ljud det var. Liiite vass bara men det är najs.. Förmodligen har dina högre frekvensomfång, vilket snappar upp dom där oskönt vassa. Det är jävligt svårt att veta hur man ska mixa sånt där... Man kan tänka att dom flesta inte har HD lurar och därför kan man mata upp dom höga för att ge cleanare ljud i vanliga högtalare och så. Intressant, mixning är knepigt. Hursomhelst, nu till låten. BEATET haltar perfekt asså, bra gung. Rappen och sången är riktigt bra, och D-slaps flippade samplingen orginellt och roligt. Catchy chorus. Kul att höra!
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu!
www.thosedamn.se
www.randombastards.com
d-slaps måste vara sveriges fetaste producent, word up.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-12-19 03:48
måste också påpeka att beatet var riktigt snyggt. imponerande.

rappen var inte i min smak.
Producent

2009-12-19 17:29
Producent

2009-12-19 20:04
fetaste beatet i veckans mp3s historia, no doubt
Read between the basslines..
riktigt fet!
fan vad veckans mp3or får lite kommentarer nu förtiden.. whats up med det?
förra veckans var också skitfet!
Alltså, hehe, intressant detta. Laid-back, får bli mitt one-phrase impression av denna. Hade ju tänkt försöka skriva nåt rejält fast skulle dona på med nå webbtjosan medans jag lyssnade in, fast den var så mjuk o rytmisk så den låg som bara på i bakgrunden så jag kände knappt av något, på ett bra sätt, om ni hajjar. Så den får bra plus denna. Passar som handen i handsken till mjukisbyxor. Keep up the good wërk!
Producent

2009-12-20 22:33
OOOOF, Riktigt tungt, Keep it comin

Props till Zandile, keepin it real still !
Since 1984
http://www.therealgizlee.com
d slaps på beatet och eldhee på micken, kan inte bli fel. sjukt dope!
Schysst funk!
"Ice cold liqour, the way I like it. Reminds me of Siberia.."
big up, gunshot å allt det där ja!
Västkust Rockerz