I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Yde & Tobbe - Jävligt Bra EP: UTE NU!!!

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-01-01 18:07

[Audio] Yde & Tobbe - Jävligt Bra EP: UTE NU!!!

Nu släpper vi vår gemensamma debut Jävligt Bra EP! Du kan ladda hem den via THATHYPE.COM eller KLUBBKOLL.SE!

Låtlista:

1. Håller Inte Käft
2. Kväll(j)ning
3. Soluppgång ft Renio Poli
4. Jävligt Bra ft Maks
5. Jag Om Tjugo

Alla låtar är producerade av Maks från Funkalics.

EP:n finns även på CD, och du kan få ditt ex direkt hem i brevlådan. Det enda du betalar är portot! Skicka ett mail till [email protected] för mer info!

Vill du veta mer, checka vår myspace!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2010-01-02 01:29

2010-01-02 23:46
Bra jobbat bwoiis!
Gillart. funkigt, mycke drag och fet attityd! haha löv it!

Måste säga att "håller inte käft" var min favvo trääck! Fan inte ofta man hör så mycket skrikande i en svensk hip-hop låt! Good!

Hoppas folk tar sig lite tid att lyssna och lämna en kommentar! detta var riktigt nice!

One!
-F
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-03 02:17
Låter fan bra, skönt med lite annurlunda beats än vad svenskhiphop brukar ha.

Tobbe låter bra, hade lite svårt med Yde's röst i början men efter någon till lyssning lät det bra.

Bra släpp ialf, lätt värd att ladda ner

2010-01-03 15:17
Jävligt kul att ni gillar't! Vi har slitigt sjukt mkt och haft en massa strul med EP:n, så positiv respons är en underbar belöning!

_nobel - Det är go i den låt'n! ;)

P.SProduction - Tack som fan för responsen!

2010-01-03 15:31
reffen på soluppgång var riktigt nice =)

Annars fattar jag ingenting tycker att ni låter rätt tråkigt faktiskt.

dags att utvecklas snart kanske?

2010-01-03 15:50
tummen up,
DJ Dale!*

2010-01-03 16:56
Låter riktigt bra grabbar!

2010-01-03 17:20
Gudde - Trist att du tycker så.

Dj-Dale - TACK!

The16Bars.com - TACK TILL DIG MED!

Kan meddela att EP:n nu även finns tillgänglig hos Random Sidewalk!

2010-01-03 19:44
aaaaaaaaas fett grabbar!
han som sa det han var det, men hällsa han som sa det att han var det sämsta skit jag hört och att han snart är begraven.

2010-01-03 19:59
"jag fattar ingenting tycker att ni låter rätt tråkigt faktiskt.
dags att utvecklas snart kanske?"

kunde inte sagt det bättre själv..
jag har slutat rappa av en anledning,ni borde göra en FET makeover
eller kasta micken i papperskorgen haha onestly Damn yde..Raplinjen o allt? du skolkade en hel del va?

och när vi endå är igång..du borde raka av dig ditt Promoe wannabe skägg snart asså..
softa hårt

2010-01-03 20:44
fink_one - Man tackar!

MatteOne - Att du slutade rappa är upp till dig. Jag känner fortfarande personlig utveckling, och så länge jag får ut något av det kommer jag att fortsätta. Förvisso pratar du om Yde, men jag är övertygad om att han är inne på samma linjen. Synd att du inte gillar, men det får står för dig.

Whoa, GE OSS MER! :)

2010-01-04 05:01
haha det var bra :D

2010-01-04 08:48
Lyssnade igenom skiten och måste med en tår i ögat förklara att jag inte gillade det. Det ända jag gillade, och med "gillade" menar jag älskar det, är Håller inte käften. Helt jävla total tung låt! Älskar den, sån jävla skön attityd på refrängen, ah fyfan. Den ska lyssnas på dagligen! Synd bara att resten inte var något för mig. :(
Dra åt helvete!

2010-01-04 13:50
rinkeby163 - Härligt! :)

Entertainment P17 - Kul att du diggar Håller Inte Käft iaf! Du har ju ändå lyssnat lite på våra grejer tidigare, så det är synd att du inte gillar resten.

Jävligt blandade åsikter verkar det som! Det vore skitgött om alla skrev VAD som är bra eller dåligt. Det gynnar ju både oss och era öron! :)

2010-01-05 01:11
:) kul med hyfsad respons iaf

MatteOne: du vet att de inte e jag som vill vara som promoe, de e tvärt om ;)

//Yde - Jävligt Bra EP!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-01-05 19:13
Klapp på axeln för att ni gör det ni tycker om. Tummen ner för innehållet:(
VAD som inte var bra..? Heh..ok, texterna är ok, resten får ni jobba vidare på..
Lycka till!

2010-01-06 18:17
laflame - Tack för respons!

2010-01-09 13:45
Drar en UPP!

2010-01-10 22:05
laflame, tack för klappen på axeln då ;P

Men jag ska jobba vidare på allt urom texterna och sedan komma tillbaka med grymma grejjer! :)

//Yde - jobbar stenhårt!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-01-11 13:25
tycker de va mysiga beats raktigenom, Yde gör sig bättre i cypher med en öl i handen än i studion och det märks, men på Håller Inte Käft leveras det riktigt fett tycker jag. förövrigt tycker jag de va kul att ni fick upp er på några sidor och kämpade lite mer än "bara" en tråd på whoa.. Släpper ni mer så håller jag koll, det som fattas enligt mig är struktur i texterna, det känns ofta som ett solo raktigenom när det borde vara mer strukturerat, coolt om ni båda tillexempel kom överens om ett pattern som ni följde raktigenom.

tummen upp får ni i alla fall!
Check it.
Catch a vision, Spread the vibe.

2010-01-12 12:51
phono: roligt att du diggar, och roligt det du skrev om pattern-grejjen för vi har precis skrivit en låt där båda verserna flowar likadant å lite sånt :D

//Yde - tummen upp!
www.myspace.com/ydetobbe

2010-01-13 22:51
phonografic P19 - Tack för konstruktiv kritik! :)

Nån mer?

2010-01-16 12:28
nehe, ingen mer.. då vill jag tacka alla som tagit sig tid för att lyssna och kommentera, trots de negativa bitarna som riktats mot mitt håll, och önska alla en fortsatt trevlig dag.

//Yde - thx 8-)
www.myspace.com/ydetobbe

2010-01-18 13:17
Kan meddela alla att EP:n nu finns tillgänglig i ett flertal butiker i Stockholm och Södertälje. Några exempel är Skank, Top Streetwear, Record Hunter mfl. Hör av er för mer info!