Redaktionschef
2010-01-09 12:45
[Whoa Netplay] Ri-Fa @ The Movies Vol. 4: Fyra Nyanser av Brunt. UTE NU!
Vi på Whoa är glada att kunna presentera ännu en exklusiv netplay, med fet svensk hiphop. Checka!Från Whoa-bloggen:
Ri-Fa är en grupp bestående av Shazaam, Tay Tay, Freezylocc & Smo Jo. 2007 släppte de sin debutskiva Ri-Fa Madness efter åratal av samarbeten och hundratals spelningar. Plattan släpptes via internet, fick bra respons och laddades ner av fans över hela norden. Under senare delen av 2009 har gruppen jobbat hårt. Tre stycken volymer av mixtapeserien Ri-Fa @ The Movies har nått allmänheten och responsen varit grym! Du kan ladda ner alla tidigare mixtapes i serien på rifacrew.blogspot.com. Nu släpper Ri-Fa tillsammans med Whoa fjärde volymen i serien @ The Movies Vol. 4: Fyra Nyanser av Brunt. I och med detta släpp avfyras även starten för arbetet på den femte delen av Ri-Fa @ The Movies. Vol. 5 kommer vara ett fristående album och den första officiella uppföljaren sen 2007 och Ri-Fa Madness. Fyra fingrar upp för Sveriges bästa grupp! FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skivsamlare
2010-01-09 12:48
Har inte Ågren släppt ett nätsläpp under det namnet? Eller var det bara en låt kanske?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Producent
2010-01-09 12:50
inget nätsläpp, ingen låt. Det är en rad..
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!
Ahh perfekt såhär dagen efter när man e körd i huvet!
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Nedtankat nu, ska lyssna igenom. Men kan redan nu med säkerhet säga att de är bra skit det här!
Can't break necks in boxes
Tyngst i sverige!
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video/702079/1.aspx
så JÄVLA fett är detta tapet ! som jag sa hemma hos dig tay fett med detta material för det kommer knulla allt live ! Fett grabbar hooooooooooooooooolllaaaaa skkkuuuunkboooi
Fucks your life up crew Tjabo!
Så sickt! allt låter så fett, inte en enda mening jag inte gillar! :o Lätt Sveriges bästa rappare! Peace! / MaCo - Hutt1
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-01-09 13:39
Tycker det va helt ok, hade högre förväntningar. Inget som kommer spelas i framtiden.
One Day.
Perfekt start på morgonen. Övertungt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"rap är en promenad i parken" ri-fa dödar scenen. inget snack.
Oj vad bra mixtape! Riktigt grymt! Ska lätt köpa albumet när det kommer! :)
"Visst är det vackert.."
fyfan så fett!
Think of a colour you've never seen.
Enligt mig det sämre släppet i @ The Movies-serien men helt klart fett, det uppskattas som fan att ni släpper det här gratis för oss att haffa hem ! Banger Mode pumpas flitigt, big up Riiiiii !!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent
2010-01-09 22:13
vilka är dom här tjommarna? lät mest lullalullascoobydoo stoppa in skjortan asså
Sjukt fett alltså! Big up boys! Peace!
www.vidsidanav.com | www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!
Herrejävlar! efterlängtat!
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--
Galet fett! Sparar definitivt.
http://www.youtube.com/user/jungsubprod http://www.twitter.com/jungsubmusic
Skön blandning av låtar =)
Har inte lyssnat igenom allt men verkar tung! Hitta hem var fetast än så länge
where my smokers at?
Skriver en liten mer utförlig kommentar..Fader som son . Var riktigt tung, ovanlig låt! Smo hade fetast vers!På din scen . Hade riktigt skön känsla!Lina : Riktigt bra storytelling av Tay!Hitta hem . Tung!Nummer 1 . Jävligt fet cover! Det var nog mina favoriter. Men resten av låtarna var också bra! Tycker ni borde göra streetvideo på Nummer1 och en liten seriösare på Fader som son, det hade varit töngt!
"Visst är det vackert.."
Jag tycker nog detta va det fetaste tapet i serien faktiskt. Nästan spelats på repeat sen det släpptes :) Ser fram emot albumet som fan
Moderator
2010-01-10 22:27
Har lyssnat sen det släppts i princip, urfett. Kanske kommer med något längre senare, men "Banger mode" är helt klart favoriten. Suttit och väntat på den låten sen den spelades i någon youtubevideo av er, hur jävla tvärfet är den verkligen.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Grymt bra! :) Detta va efterlängtat!! nu bara väntar man på albumet :D gogo, keep it up!
måste ju hojta på bästa gruppen i svergie by far!! mixtapet är överfet, inte lyssnat igenom hela så nog ännu, de kommer med dagarna, men enligt mig är detta bästa sen vol. 1 för min del! på din scen snubblar riktigt softa tracks kan jag säga hittills! Ha de fätt alla 4!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
the block moves with the movement..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
En liten oas av kvalité i ett annars påtagligt uselt hiphop sverige. Somliga kritiker och rappare borde skämmas. Seriöst. RIFA 2010!
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Nummer 1, nej fan.. de där funka fan inte! resten av tapet var grymt fett! =)
bästa låten: hitta hem
www.myspace.com/040anel<br>
det stämmer.. det är den bästa låten..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Lyricist
2010-01-18 10:54
sitter och lyssnar på första låten nu, Har undrat va den har hetat för jag har hört den på er blogg:) Den är fett nice !
jag lägger så bra rapp att du stänger av snabbt
tänder o andas in cannabis gittar bevakad av ainasissss
www.myspace.com/040anel<br>
Shazaam's vers på Nummer1, tung attityd på är rått jävla beat då är Shazaam som bäst! Upp för fan det här förtjänar mer hype!
"Visst är det vackert.."