|
|
|
Redaktionschef
2010-01-14 06:07
|
[Veckans MP3] Stockholmssyndromet – Lasta + Lasta remix med Dajanko , Black Sunday, Mc Habit, Abidaz, Chapstahman, C.U.P., Näääk, Nimo & Mackish
Denna vecka ger vi er inte bara en utan två exklusiva låtar!
Från Whoa-bloggen:
Botkyrka-baserade duon Stockholmssyndromet följer upp succén I din trappuppgång med ett nytt smakprov från kommande skivan ETTFYRANÅNSTANS?, den här gången med en lite mer dansgolvsvänlig låt producerad av ingen mindre än Marcus “Mackish” Price (Basutbudet/Fattaru/Safehouse Staff).
Medlemmarna Skizz och Starvin Mar leverar unika flows och annorlunda stilar kombinerat med råa texter. Att placera Stockholmssyndromet i ett fack kan bli svårt men om du frågar grabbarna själva är detta “schmutz hiphop – rap från förorten men inte den stereotypa förortsrappen. Elektroniska, futuristiska beats men långt ifrån electropop-svängen. Välskrivna texter men inte elitistisk medelklass-svensson-rap.”
Som om inte låten och den tillhörande nysläppta videon (klicka här för länk) skulle vara nog så bjuder vi idag även på en specialare i form av ytterligare en exklusiv låt. Nämligen den nygjorda remixen av originalet med en minst sagt otippad line-up av rappare. Förutom Dajanko från Labyrint, Mackish, Näääk och Nimo lägger även veteranerna Abidaz och Chapstahman (tidigare Chapee & Chess som kunde höras på Sleepwalkin’ på klassiska samlingen Sidewalk Headlinerz) varsin vers, plus Chapstahman’s bror C.U.P. Black Sunday som Skizz började sin rapkarriär med (i gruppen Nemesis Godz för tio år sedan), och Mc Habit (som har varit överallt under ytan), blessar också låten med var sin vers. Mediaspelare och länk för nedladdning finns på Whoa-bloggen (klicka här)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt | Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Remixen är helt galen!!
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
|
|
|
Jävligt mustig video. Storvretsbadet, hehe :D
Redline!
|
|
|
|
|
|
helt jävla sjukt tung
rapperted.se
|
|
|
ABOW va tuuuuuuung!!!
sluta kasta börja lasta..
jag HATAR folk me hip hop kepsar
|
|
|
hahaha tung låt lasta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
|
|
|
Jävlar vad jag inte gillade detta. Kul att höra Mackan dock.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
|
|
|
Sjukt jävla bra!
Kan någon lista ordningen på rapparna. Fyll i ordning, tidskoder i ett excel-ark och faxa det till mig, eller så kan ni skriva det här.
Tack på förhand
|
|
|
Galet! Cheebish la den fetast.
|
|
|
Tycker Mackan var det ända feta
http://www.johnlemon.se - varje dag
|
|
|
Tack för kommentarerna!
BazzInternet Ordningen är precis så som det står på låten om man tar bort mig (som kör först) och Mar som kör femte versen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Kan inte sluta lyssna på den här,
|
|
|
Flummit att höra alla på svenska
Twang System ah di future! http://www.levebrod.com/
|
|
|
Ouuuuuuuuuuuuuuuufffffff!
It´s all about Don W Miami!
|
|
|
Riktigt bra!
randombastards.com | twitter.com/randombastards Trainspotters - Dirty North: http://bit.ly/dirtynorth
|
|
|
tung den va asså, stockholmssyndromet är grymma asså
www.barabazz.com
|
|
|
Gillar detta. Ännu bättre än trappuppgången som förvisso också var rätt bra men kändes lite ojämn.
Videon är riktigt fet. Lite småpsykadelisk och sen blir det ju roligare av att man vuxit upp där den är inspelad. Storvretsbadet, hehe...
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
|
|
|
Skönaste remixen på länge. Fan va clean röst Nimo hade i denna. Satt o asgarva till den :D SOM EN SVALA YO!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
Fett med så många jämna lirare på svenska!
/KG BOOM
|
|
|
|
|
|
Inte riktigt min kopp med tee då jag vill ha det lite funkigare. Men annars väll producerat ^^
Keep it up
|
|
|
|
|
|
haha nääk låter fett bögig. hajar inte hur folk orkar me han. "för jag har lagt gram i små kuvert" annars fet låt!
|
|
|
Remixen är helt klart överlägset originalet.
Gillar snubben som flippar ur i början av låten & Nimo mest. Sen sätter Näääk alltid standarden.
www.twitter.com/nollettfemsju
|
|
|
gillar originalet och videon som fan. och såklart nice med mackan!
www.mofetajerre.se
|
|
|
En sak jag glömde skriva som är jävligt irriterande. Varenda jävel i denna låten rimmar ju lasta på pasta.
www.twitter.com/nollettfemsju
|
|
|
Kul att de flesta verkar digga. Glöm inte att kolla på videon också ifall ni har missat det.
Nollettfemsju P15 hehe, jag vet men d e så d kan bli när man samlar 11 rappare på samma låt. Fast alla rimmar faktiskt inte på pasta, men ändå...
|
|
|
Förresten... En sak jag glömde skriva som är jävligt irriterande. Ja, det är ganska så irriterande att du påpekar det :P
|
|
|
Det är fan vad rap från Stockholm är grym nuförtiden.
|
|
|
Detta Borde vara veckans Mp3 Istället.. Men jag orkade ej vänta en vecka till la upp den på egen hand istället ( Tänkte på er ) :P ENJOY FOLKS!
LooseGroundRecords
|
|
|
LooseGrounds, det här med marknadsföring verkar inte var er starka sida och tyvärr så verkar det även gälla ert musikskapande. Mitt tips är, behåll era dagjobb och lägg ner tid på att skapa något nytt och intressant. När ni är klara med det så kan ni starta en egen tråd med era verk och därmed heller inte framstå som spammande idioter.
Mvh Bazz
|