Redaktionschef
2010-01-22 23:02
[Whoa Netplay] Olsepp & Den Som E Den - Elefantbajs. UTE NU!
Från Whoa-bloggen:
Att det görs mycket bra musik i huvudstaden är kanske ingen nyhet, men vad många ofta glömmer är att det även finns mycket grymt att hämta i andra delar av landet. Låt oss därför rikta blickarna mot den för varje dag allt mer levande västkusten och stadsdelen Majorna i Göteborg, där rapparna Den Som E Den (Fredrik Laestadius, 22 år) och Olsepp (Ole Fjellman, 21 år) kommer ifrån. En duo som gör så pass tung och skitig hiphop att det egentligen aldrig fanns några frågetecken kring vad den nya skivan skulle heta. Låt oss presentera releasen av Elefantbajs! Under slutet av 2008 släppte artisterna det gemensamma mixtapet De é en Majorna grej, där bland annat låten Utskickad fick uppmärksamhet. Kort efteråt kunde man även höra Den Som E Den på det då nya släppet från Laxmacka Crew, det artistkollektiv av vänner där rapparen ingår tillsammans med andra akter som t.ex. Ismen, Gorillala och inom kort albumaktuella Mofeta & Jerre. Olsepp, i sin tur, låg lite lägre under denna tidsperiod men hann ändå med att dela med sig av ett par alster via myspace och våra diskussionsforum. Det nya mixtapet, Elefantbajs, innehåller 19 nyinspelade låtar över allt från lånade instrumentaler och freebeats till produktioner som gjorts till duon under årens lopp. Olsepp & Den Som E Den vill passa på och rikta ett speciellt tack till Dave från Rough Lynx Sound för all hjälp med mixningen samt alla andra som har varit med och gjort tapet till vad det är. FÖR LÅTLISTA OCH NEDLADDNING, GÅ IN PÅ WHOA-BLOGGEN HÄR
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Producent
2010-01-22 23:09
hoppas och önskar att det inte ENDAT är 4 stycket exklusiva beats till detta. börjar tröttna på all jävla "mixtape"släpp med enbart instrumentaler + 2 egen proddade låtar...
Det är bara 1 instrumental. Alla andra är exklusiva beats eller freebeats.
Moderator
2010-01-23 00:23
Ska bli jävligt fett att lyssna igenom det här!
time isn't wasted when you're getting wasted .
Äntligen nåt som kan påminna om bra igen
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Fy fan vad fett, Mera droger mer våld är så jävla tung.
bra bra bra ! kul att se grappar !
WWW.ISMEN.NU
Riktigt bra Den som är den! / Södertälje Massive klicken
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Fastnade bara för Götebarn. Som var galet jävla tung.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sex droger & hiphop, sjuk, rolig, sjukt rolig! haha, tungt!
Riktigt riktigt bra skit grabbar! Ska snurra skiten hela jävla dan :)
Denna har man längtat efter och denna gillar't man som satan, fint jöbbat grappar! Såatteh.. Dags för er att påbörja nästa projekt och schlänga ut snart, I command you to! :)
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
tack för dom fina orden gubbar :) micke och tim ska ha big ups för sina verser på utskickad också dom va sjukt feta!
www.myspace.com/olseppgbg
brrap!
www.myspace.com/roughlynx
N_Jack - Haha, vi har just gjort 19 låtar, borde inte det räcka ett tag iaf?
Hangaround
2010-01-23 20:23
Fan vad fint! snurrar den som cutmastercarl gör.
Efterlängtat som fan. Ska tanka nu, tvivlar inte en sekund på att detta kommer va skitfett
Nice! GBG Big Up!
"Today's the tomorrow you should've feared yesterday"
Toastare
2010-01-24 15:57
Skåne tankar också ner
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Fan riktit fett grabbar! En duo man kan räkna med i frammtiden också? Det hoppas jag verkligen...
Det e bra gubbar, snurra sönder skiten bara.
Fett soft var tight.. vem står för beatet?
shades on my eyes you can't tell I'm .....
"e så pejfekt för mej"
....do_Ob.......
Fett soft var riktigt jävla fett soft ! Den som e den påminner som fan om sober :P Olsepp har en galen attityd å fett flöw som fan !
http://www.myspace.com/akaamusik
Skulle fan vilja höra en collab mellan Olsepp & Den Som E Den och Sober , alla tre har (enligt mig) smått liknande röster men en varierande hård attityd samt dialektskillnader som skulle göra en tung låt med de tre galet jävla skön!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Duvan : fett soft är den enda instrumentalen på tapet faktiskt, Nipsey Hussle - hussle in the house kommer den ifrån. Gött att folk diggar skiten!
Goa gubbar som gör gooooa grejer!
Kul grabs! Ska lyssna mer, det lät nice i första lyssningen!
www.mofetajerre.se
Ska ta mig en lyssning idag, återkommer =)
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Sober är en mycket fet rappare. Jag får nog övertala honom att gö en låt med oss.
Denna ska lätt in på mp3-spelaren min, tummarna upp även om jag bara är på spår4
pumpa den bara!