|
|
|
Redaktionschef
2010-02-25 06:21
|
[Veckans MP3] oBx feat. Roffe Ruff - Förlåt granne
Från Whoa-bloggen:
Det är över ett och ett halvt år sedan vi hade nöjet att presentera nytt material med artisten, men nu är det äntligen dags. När det bar av förra gången hade ObnoXIuz, eller oBx som han gärna kallar sig, just börjat spela in mer material på svenska, som han kickat på sedan 2005 års Channel X. Efter det har dagarna rullat på och nu börjar ett helt album på modersmålet närma sig.
Den kommande plattan, När världen är redo, beräknas släppas till våren och “kommer att innehålla ett gäng låtar som har olika anknytningar till mina egna goda och onda egenskaper”. Låtarna, som är skrivna under olika perioder av 00-talet, kommer att gästas av bland annat andra västkustrappare samt ha gästproducenter som Loopaddict och Matti Salonen.
I väntan på releasedagen för När världen är redo, och så klart även Gubbs Psalm 23 som släpps i samma veva, ges nu ett grymt smakprov i form av den första singeln från plattan. Låten, Förlåt granne, handlar om en kille som skriver ett brev till sina grannar där han ber om ursäkt för festen i lägenheten som lyckades urarta totalt. Gästar gör Roffe Ruff på refrängen och produktionen står oBx själv för. Mediaspelare och länk för nedladdning hittar du på Whoa-bloggen
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt | Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
|
|
|
Jag blir kär i göteborska varje gång jag hör obnoxiuz, så fruktansvärt bekväm för öronen!
Och roffe är ju fet också!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
|
|
|
Haha klassiker. Mina grannar brukar blänga i tystnad sen får man ett brev i lådan, kört! Men nog har snutfan knackat på... Tidlös låt! Göteborg droppar bomber!
/ Mäch Kinski
Mächy Med Vinet - Boogversioner & Shit vol.1 ute o ladda nu!
|
|
|
Yes... Götet lever i allra högsta grad om nån trodde nåt annat??? Vi har bara varit fullt upptagna de sista två åren med att lagra proviant, gräva skyttevärn,foxholes och med att förstärka bunkern inför domedagen ... illizit muzik kommer som sagt så tidigt vi bara kan i vår att leverera två av de garanterat mest lossaste, hatade,älskade albumen på svenska ni kommer pumpa 2010... GUBB - PSALM :23: (download-album & limiterad fysisk upplaga för äkta fans) (läste nån tyckte Gubb´s releaser sedan Mitt Liv Som Hund varit lite väl "uppåt" och klubbiga? hmm ok . har redan glömt dom själv typ så??? kan ba säga att Psalmen är allt annat än munter. Följ en sargad gammal soldat i hip hoppens namn genom mörker, hat,kärlek, avundsjuka, liv och död... OBX - NÄR VÄRLDEN ÄR REDO (download-album. men även lim fysisk upplaga) (jag har alltid sagt : "det är på svenska den här göbben på allvar kommer fram! OBX mångsidighet vad gäller topics av alla möjliga de slag, har på de engelska släppen hamnat ofta i lite dunkel. så såväl som solo artist som debutant på svenska så kommer OBX växa. En salig blandning av blodigt allvar och sinnes störd humor kan ni vänta er!) Så Gott Folk. Om ni diggar vad ni hör. Skicka ett mejl till illizit muzik e-mail adressen som gäller är illizit@tele2.se Då hamnar ni i automatiskt vårt kund/fanbase register och i alla våra news utskick. Billigare plattor, merch till alla reggade mailkunder utlovas. förbeställningar av kommande släpp, exklusiva låtar etc är likaså... Om Ni på allvar vill sponsra,pusha och själva tjäna lite ? Gå med i illizit street-team frågor kring detta sker via mailen.Gubb på Myspace:Länk till http://www.myspace.com/illizitmuzikceo Obnoxiuz på webenLänk till http://www.obnoxiuz.com
GUBB - PSALM :23: (album) OBX - NÄR VÄRLDEN ÄR REDO (album) (FÖRBESTÄLL LIMITERADE FYSISKA UPPLAGAN AV DE BÅDE BOMBERNA IDAG!!! illizit Muzik på nätet snart uppe igen
|
|
|
|
|
|
Riktigt grymt jobbat. Repeat i lurarna här.
/Z
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
riktigt fett ObX platta lär bli galen om allt låter som denna.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
|
|
|
Riktigt nice faktiskt, håller med om göteborskan där...
FETT!!!
PaZ!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Klockrent Obbe! Du vet att jag ser fram emot skivan.
Gubb: Vilka är det som står för beatsen på din skiva den här gången? OBX?
|
|
|
Så jävla nice. Ruffs hook är out of this world...
|
|
|
|
|
|
sanslöst jävla överfet, ja
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
|
|
|
|
|
|
Jäkligt bra, kul tema framförallt!
va?
|
|
|
Som gammal vän till oBx är jag nog lite "hemmablind" för hans talang eftersom jag ständigt hör grejerna han håller på med, från början till slut och har vant mig. Och det är lite synd. Man blir lite skadad. Men jag inser att detta är en RIKTIGT fet låt!
Big up Håkan! Och Roffe givetvis!
"När världen är redo" kommer döda. Tro mig.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
|
|
|
Ding-dingelidång!
http://fredpajordenprojektet.wordpress.com
|
Producent
2010-02-25 21:02
|
fyfan vad fet den är.
roffe mördar dom!
|
|
|
|
Producent
2010-02-25 21:32
|
vem har producerat beatet? hittar inte i bloggen.
|
Redaktionschef
2010-02-25 21:36
|
Beatet har oBx proddat själv ... la till det nu.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew | Nytt skivtips: Johan Alander - Punkt | Nytt låttips: RMK feat. Toppen - Sluta stressa mig |
|
|
|
Dingelidång. Riktigt skön låt.
|
|
|
Riktigt fet!
Level 8 Studio - www.level8studio.se Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats. Bevismaterial DVD - http://www.bevismaterial.se
|
|
|
Haha härlig låt :)
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
Tung skit !
http://www.myspace.com/akaamusik
|
|
|
Lyssnar knappt på svensk rap längre, men den här snubben får mig alltid att mjukna lite. Rimma lee-jeansjackor på tidningspapper... Genialt!
|
|
|
Riktigt bra låt. OBX är alltid att räkna med, hög igenkänningsfaktor. Alla har väl varit på lite stabila hemmafester som gått till överstyr. Roffe är för fin på reffen.
|
|
|
Feting! Hade dock hoppats på en vers från roffe men får nöja mig men denna döfeta reffen!
where my smokers at?
|
|
|
@gärningsmanRoffe lägger en vers på en annan låt på den kommande skivan..
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
|
|
|
brukar inte kommentera men denna låten e fan fet!!
|
|
|
förjävla fet låt
Svammel, nu i din mormors walkman
|
|
|
The_Loopaddict
Damn, trots ljudkvalitén så går den på repeat! det materialet jag har med Roffe har jag lyssnat sönder så den här ser jag fram emot, big time
where my smokers at?
|
|
|
|
|
|
Första gången jag hörde Obx (det var på engelska) tyckte jag att han hade ett säreget och jävligt grymt sätt att rappa på. En egen stil liksom. När jag köpte hans platta blev jag dock besviken, big time. Mycket pose/intetsägande låtar och beats som ioför sig var tunga men inte kändes helt färdiga än. Vissa låtar var så klart tunga även där och Obx hade fortfarande en egen stil, men skivan var en besvikelse.
När jag hör den här låten minns jag den där första känslan igen, och får på nytt hopp. En jävla massa hopp, faktiskt. För det här är ljuuuv musik. Snälla gör mig inte besviken en gång till ;)
Mollgan, Middlesex. "Jag är hög och het så kalla mig ers höghet" www.middlesex.nu
|
|
|
mfs P24som brukligt så är inte jag den som sitter å jagar "demon proddare" som ska ha fett me cash för beats för pga av att de har majors som backar dom å osv... bra dedikerdae unga hungriga typ gbg proddare gör skiten minst lika bra....om inte bättre??? ja, OBX backar nåra av tracksen, SharpChest (enligt mig en av de hetaste unga nya gbg proddarna jusst nu) Salonen (finland) , Kristus finns med på ett litet hörn, LoopAddict Fingal som bl.a ligger bakom MORD beatet som ligger här i länkarna nedan,apfett beat... kollade in MORD videoklipp tråden , så jäkla ball asså , trenden håller i sig på webben ( 50% love och 50 % Hate ) får kanske börja byta alias till 50 öringen, haha för gammal, töntig. fattar ni inte att Gubbs hela wardrobe är gjord i teflon pajjasar, rinner av mig som vatten !!! El ta sikte ist å sluta jiddra skitsnack bakom en skärm! men va beredd på svar i bly!!! ILLIZIT tar ingen skit... VA FAN TRODDE NI! Jag rappar inte för att jag vill längre GBG, jag rappar för att jag MÅSTE. dels hålla skallen i schack samt sprida lite annat än det vanliga i stan PEACE & WARFARE
GUBB - PSALM :23: Ny platta ute i början januari 2012
|
Producent
2010-03-03 09:25
|
du kunde inte skapa en egen tråd eller tagit det där i gästboken? whoa tar inte heller något skit
|
|
|
Mina hörlurar gick sönder när jag lyssnade på detta .. är skapligt sur nu!
Mycket bra låt, sjukt skönt skit
Yours truly, Slobe
|
|
|
Jag brukar inte gilla västkustsrapp, men den här var överfet! Beatet riiiiktigt soft.
Jag är legendarisk
|
|
|
|