I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] VIC - De Nya landet (kvalitativt och osläppt mixtape)

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2010-03-04 00:28

[Audio] VIC - De Nya landet (kvalitativt och osläppt mixtape)



Göteborgsrapparen VIC’s osläppta mixtape Det Nya Landet från 2006. Här finns det 6 låtar ur mixtapet att ladda ned det som finns exklusivt:

Dessa låtar är vad som finns kvar av ett mixtape jag spelade in 2006, ”Det Nya Landet”. Musiken går att beskriva som en dagbok från den tiden. Mina texter kan nämligen aldrig bli något annat än en reflektion av vad jag ser, känner och befinner mig i. Under tiden mixtapet spelades in levde jag ett destruktivt liv, något jag idag är evigt tacksam och stundtals fortfarande häpen över att ha lyckats lämna. Musiken reflekterar den vardag jag befann mig i, präglad av droger, våld och misär. Då jag till slut kände att mixtapet blivit för mörkt och personligt valde jag att aldrig släppa det.

Nu fyra år senare inser jag dock att det är viktigt att även denna sanning kommer fram och blir berättad. I dagens Sverige finns en värld många inte ser och tyvärr väljer att blunda för. När klyftorna i samhället blir större får dem som redan har det svårt värre, deras intressen är knappast politikernas första prioritet. Samhället tjänar idag på många sätt snarare till att bryta ned invidivden än bygga upp den. I det vakuum som bildas söker många ungdomar en tillhörighet och självbild i vad gatan har att erbjuda. Detta är en väg som ofta kantas av droger, kriminalitet, våld och problem. Men framförallt, en ständig dröm om att ta sig ut och bli till någonting annat.

Eftersom denna verklighet knappast skildras i tidningar eller TV väljer jag att släppa det som finns kvar från ”Det Nya Landet” gratis på internet. Syftet är att beskriva en verklighet, inte glorifiera den. Tvärtom vill jag dedikera dessa tracks till alla som fastnat i problem och svårigheter och kämpar för att ta sig därifrån. Önskar av hela mitt hjärta att ni hittar rätt, förhoppningsvis är denna musik något att relatera till på vägen!

Kärlek
VIC

Vic - Det nya landet (2006)
Länk till http://mariaplan.com/?p=2072

(Inlägget ändrat av Oracle 2010-03-04 01:11:48)

"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter "