|
|
|
Producent
2010-03-13 16:45
|
[Audio] Max I Million - The Maxtape (snippets)
Snippets från några av låtarna som kommer finnas på The Maxtape. Release: TBA
Read between the basslines..
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
Producent
2010-03-13 17:15
|
|
|
|
Haha, sjuka beats. Sick. Bra jobbat.
annars pannanarsh
|
|
|
najsa grejer detta ....kvalité från sverige!
yeah i said it!
|
|
|
Riktigt fett!/Peace!
/KG BOOM
|
|
|
Kan bara instämma, jävligt tungt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
världsklass på beatsen! fett tungt!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
quality shit! du får sätta ett datum fan :D
EASTVILLEKöp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE
|
|
|
My boi max got that heat fo you!!! Cop it when it drops!
|
|
|
sjuka grejer max. aldrig hört första innan.
|
|
|
låter riktigt fresh man! ser fram emot å få höra hela tapet. soft också att du håller en konsekvent ljudbild. du får liksom ditt egna personifierade sound då.
funkalisticcc!!
http://www.kalvinhiphop.com
|
Producent
2010-03-14 14:42
|
|
|
|
riktigt bra..GROOVY..detta förtjänar all cred....keep it up! PEACE
http://open.spotify.com/album/2TepE9SgL1OBj9APi3R7O7 CODE 302: http://www.code302.se (LOKALT PROJEKT FRÅN HALMSTAD)
|
Producent
2010-03-14 20:56
|
Tack people! Mixtapet ar klart och datumet kommer utropas valdigt snart.
|
|
|
låter riktigt bra. kvalitet!
|
|
|
Absolut världsklass, inget snack
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
|
|
|
Yeahh bring that funk!
|
|
|
Låter sjuukt fett som vanligt! Big up!
"Ice cold liqour, the way I like it. Reminds me of Siberia.."
|
|
|
|
|
|
Galet bra !
www.Myspace.com/Danilbeats
|
Producent
2010-03-19 18:06
|
Tack, mycket uppskattat!
|
|
|
Har hört en liten del av dina grejer tidigare Max, och har alltid tyckt att du har grym talang och använder den ambitiöst. Jag är glad åt vilket håll du har tagit beatsen - älskar det tjocka, smutsiga soundet. Lekfullheten och innovationen. Beatet från 2.30 är lätt favorit nu efter första snippetlyssning. Basgången påminner om Pete Rocks skönaste basgångar. Bakgrundsvågorna är underbara som tillför det lite utomjordiska som jag älskar (Dilla hade en del såna grejer). Feta "Puui" ljud och övriga samplingar. Det som hade lyft beatet till det yttersta är om trummorna inte hade varit med ett så försiktigt säkert sväng. Lite mer vågade trummor (kanske lite mer avskalat, kanske lite färre hihats... vet inte.). Jag gillar dina smutsiga trummor, men tänk på att det som gjorde Dillas och Pete Rocks stora beats så extra stora är att trummorna verkligen tillförde något speciellt. Nån extra kontrast. Checka här en Dilla instrumental, där trummorna är väldigt simpla, men de gör nästan beatet: Jag tycker dock att beatet (2.30, "supanigga"?) förtjänar en fetare rappare. All respekt till rapparen, men detta beat tycker jag ska ha en tyngre, mer karismatisk rappare. Guilty Simpson, Elzhi... någon... Jag blir i alla fall inspirerad och tycker att du är skitgrym, därför lägger jag ner energi på att försöka komma med, kanske, givande kritik. Självklart är detta bara mina första tankar och känslor. OM DU VILL så ska jag ge djup kritik när jag lyssnat på full version. För jag tycker att du är högt uppe men kan nå ännu högre.
|
Producent
2010-03-21 15:11
|
2.30 är nog den jag gillar minst! Låter knappt som Max imo... Orginalet är så mycket fetare.
Men smaken är (uppenbarligen) som baken.
|
|
|
Chea! Riktigt fett det här fan
beat- http://www.myspace.com/rollablaize rap- http://www.myspace.com/frankienobel other- http://www.myspace.com/disturbedvibes
|
|
|
Låter galet fett som vanligt! Lär väl pumpa sönder mina högtalare med det här tapet...
Öl är Bröd!
|
|
|
Nice! Stundtals finns det RIKTIGT FETA grejor.
Men... jag hade orkat lyssna mer på detta om låtarna vore instrumentals. Som nån kommenterade innan tycker jag att samtliga rapparna drar ner nivån på låtarna. "I try" är en fet låt just för att den är avskalad, men även där... Skippa MC på ett så fint beat, om du inte hittar en kille som kan LYFTA beatet.
Sen tycker jag många låtar är överarbetade med för mkt knappande på synthen, alldeles för många ljud och överflödiga trumslag/rytmer. Storheten är för mig att få det svåra att låta enkelt. En låt ska kunna döda med ett avigt trumslag, en intim basgång och smutsig hihat. Du kommer nära, flera gånger, men som helhet känns en de flesta låtar svårforcerade/överjobbade.
Det som utmärker dina grymma låtar har det där grumliga, segflytande, harmoniska ljudet som de flesta inte skapar nowadays. En trevlig överraskning! Hoppas nästa projekt bygger vidare på samma grunder, men gärna lite mer avskalat, bättre rappare och några nya ingredienser du kokat ihop.
Peace
escuchela.. la ciudad respirando.. escuchela.. la ciudad respirando...
|
Producent
2010-03-25 20:40
|
Abel och Super-Nerd. Uppskattar lite serios kritik! Det mesta ni sager har jag hort andra saga forut eller tankt pa sjalv. Kanske ska dra lite kort om vad The Maxtape ar for nagot; Ett mixtape/street album med blandade latar jag proddat sista 2 aren, vissa har horts pa andra releases och andra latar ar exklusiva. Alltsa inte riktigt ett projekt jag haft full kontroll over. Har dock precis borjat jobba pa ett eget projekt som kommer innehalla bade instrumentals som kan tala for sig sjalva och sparsamma features fran mer etablerade artister. Mer avskalat vet jag inte tho.. Jag snalar inte med maten haha.. För jag tycker att du är högt uppe men kan nå ännu högre. The Maxtape ar bara uppvarmningen :)
|
|
|
...och jag ser fram emot fortsättningen. Då ska jag inte kritisera sönder dessa grejer utan bara njuta av de som de är. Men låt mig dock ge lite fler tankar ändå (ta det till dig eller ignorera ;) Sen tycker jag många låtar är överarbetade med för mkt knappande på synthen...
T.ex.; Beatet från 0.58 hade mått SÅ mycket bättre utan det synthklickande ljudet. När jag försöker att filtrera bort det ljudet från beatet i huvudet så hör jag ett överfett beat. Trummorna är verkligen feta och svänger med tyngd. Där finns tillräckligt med sköna samplingar för att hålla beatet intressant och smakrikt - och rappen hade stått ut mer och lyft beatet mer utan synthljudet. Jag undrar om inte några av beatsen känns LITE överproducerade för att du har gjort beatsen (självklart) utan rap på och därför blivit lite för mycket när rappen väl kommit ovanpå. Det är en bra grej att du är musikalisk på det sättet att du jobbar på beatsen tills de är musikaliskt tillräckligt kryddade. Men den bästa musiken är oftast avskalad och "enkel" - men där varje ljud tillför brutalt mycket. TÄNK PÅ att det är SVÅRARE att göra nåt avskalat BRA. Jag tänker återigen på Pete Rock och Dilla. Rap blir så mycket fetare när instrumentalen är "enkel". Som avslutande ord vill jag starkt tillägga att allt detta jag skriver bara är mina egna personliga tankar och känslor som jag vill skriva ner för att jag blir inspirerad av din musik - och vet av erfarenhet att man lär sig jävligt mycket av andras kritik, då man kan ta kritiken och känna och tänka efter om det stämmer eller ej. Även om det jag skrivit inte skulle stämma, så har du i alla fall koll på läget och blir själv en säkrare konstnär - för du har tänkt på det och vet hur det ska vara. Till skillnad från folk som inte vill lyssna på kritik och bara fortsätter blint med sina egoistiska språng till självbedrift. PEACE och TACK för att du är en av väldigt få som gör FET SMUTS!
|
|
|
Nice! Ska kolla in mixtapet
www.myspace.com/soularp
|
|
|
maaad shit!
myspace.com/kushforeal - Check it out!
|
|
|
AH YES! Tunga grejer som satan. Det dar sista beatet ar episkt assa. Lycka till med skivan!
|
|
|
|
Producent
2010-04-21 21:20
|
Kommer nu pa fredag!!!
|
|
|
|
Producent
2010-04-24 00:11
|
|
|
|
Jag hoppas för hiphops skull att detta blir en succé!
|
Producent
2010-04-24 10:24
|
"Download link will appear in 43 seconds"
Komigeeeeeeennn
|
Producent
2010-04-24 14:51
|
Ooh snap crackle pop. Så nice
|
|
|
|
|
|
Funky Fresh! sluta överanalysera och peta i beatsen, lyssna och njut istället..
labyrint living!
|
|
|
Really nice beats man. That intergalactic style.
WWW.INDUSTRIN.SE WWW.MYSPACE.COM/EROWBEATS
|
Producent
2010-05-04 19:21
|
labyrint, words of wisdom! haha
|