[Audio] Tare Lugnt 4 - Gratis nerladdninng
Har inte sett någon tråd för detta mixtape, så jag lägger väll upp den.Tare Lugnt 4 - Ladda ner @ http://www.tarelugnt.se (Inlägget ändrat av Oracle 2010-04-11 16:23:27)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
diggar det här!
soundcloud.com/jerrones
tungt, tankar nu! blir fint att lyssna på imorgon
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-04-11 12:59
Jaa.. vad säger man? Storslaget är väl ordet. Har lyssnat igenom allt en gång på keffa laptop högtalare. Finns inget annat som låter så här i Sverige. Produktionerna är helt insane in the brain! (positivt) Kan verkligen förstå om många inte gillar det här dock hehe
Redaktionschef
2010-04-11 13:02
Fan vad kul att höra en koncentrerad George Kaplan utan allt drogsnack. Spåret med Cleo är riktigt nice också. Produktionerna är så bra dom kan bli. Njuter! Himalaya känns lite malplacerad.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Fan vad kul att höra en koncentrerad George Kaplan utan allt drogsnack. Spåret med Cleo är riktigt nice också. Produktionerna är så bra dom kan bli. Njuter! Himalaya känns lite malplacerad. Håller med om allt
Props till Academics och alla som var inblandade. Riktigt schyssta grejer.
var är min låååååt !?
WWW.ISMEN.NU
Så sjukt fet platta.. Academics måste vara nåt slags underbarn, killen är 20 år och är kanske en av de mest musikaliska producenterna jag har hört.. big up!
mycket feta grejer för övrigt! kaplans grej va övertung ! jag hoppas ni tänker släppa min låt också !
WWW.ISMEN.NU
Hangaround
2010-04-12 03:23
nu skall jag tanka och lyssna. Fint jävla omslag också, sjukt bra. Vem skall jag proppsa för det?
Är fullkomligt nöjd. Det här ska jag granska med förstoringsglas.
http://www.johnlemon.se - varje dag
De som ska propsas för omslaget är Carl Kleiner
http://www.carlkleiner.com/ och Marc. Sjukt snyggt tycker jag med! Kan någon ändra så att nedladdning är rättstavat haha? Tack alla!
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Lika mångsidigt som det är välproducerat. Att denna platta är alla lyssnare till skänks är värt att klassas som en kulturgärning av rang. Tack Academics, Marc Strömberg och alla inblandade, för ett helt fantastiskt album.
It is what it is, and how it is, is kind of fucked up.
Skitbra, alla låtar var grymma, bara hört kaplan förut i någon freestyle där han rappade om röka, som var rätt tråkig. Här var han en njutning
Så jävla fet my man Kap! Ett av de bästa släppen det här året, so far. Eget och fräscht samtidigt.
Skönt att höra! Kul att visa att kap är lika tung på att snacka om annat också
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Galen skiva! Känns som att ni tagit fram det bästa hos de som medverkar. Och som alla redan sagt så är produktionerna helt galna. Big up!
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
Vad ska man säga? Marc och Alex är magi! Vandrar Med Jättar är en personlig favorit. Tack till alla som lyssnar och för att jag fick vara med... 420247
don have it all upstairs but who the fuck cares 4-20 24-7 TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM
Tack hannes. Det var helt självklart att du skulle va med. Sveriges intressantaste rapröst
På ett bra sätt alltså haha
Jävligt bra !
www.Myspace.com/Danilbeats
Det här är magiskt..
Cause I done mastered my high, you out your mind tripping
Har inte orkat följa med svensk hip-hop nu under en längre tid, och de gånger jag försökt har jag inte hittat något riktigt intressant. Den här plattan blev dock en vändpunkt, så här ska det fanimej låta. Mad props från Hellsinki!
Still in the bridge
Har lyssnat igenom den några gånger nu och det är bland det bästa svenska jag hört på länge. Bra jobbat!
Sopsäck Serenad
Låter riktigt bra. Med ett sound inte helt olikt snook's men så mycket proffsigare gör de något som inte är allt för vanligt i sverige! Dock så förs tankarna mot Magnus Uggla när jag hör sången på "vandrar med jättar" vilket inte är allt för positivt. Men bra sikt! :D
Fruktansvärt cleant album!
"Visst är det vackert.."
inte lyssnat så noga förutom nu. men 3:e versen på åkerbärsfunk och george kaplan låten är så jävla perfekta. jag kommer lyssna på dom tills jag är trött och sen återupptäcka dom på 5år och upprepa. precis som jag fortfarande gör med fight the power och atliens.
www.discotheque.se
och det här är inte snook. snook gör pop.
www.discotheque.se
TARE LUGNT! Norrland rep. Big ups Alex x Marc m.fl Let's get to work, Mr. Noréus!
Hangaround
2010-04-16 02:02
Lyssnat igenom nu ett 4-talet gånger. Tack Alex, Marc, Nathalie, Hannes, Beldina, Victor osv för ett otroligt fint släpp. Hannes, senast jag hörde dig så här bra på svenska var i exitus källare för 4 år sedan. Nej, men det blev min favorit på skivan tillsammans med vandra med jättar.
Det var min källare och éxitus garage! Fan va kul att du gillar, Alex och bitches förtjänst. Har en clean bild på dig och mig och hon eran kompis då jag har en lila jacka btw. It takes me back!
don have it all upstairs but who the fuck cares 4-20 24-7 TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM
Japp, det här är överfett!! Svensk hiphop börjar få en egen identitet.
Tack som satan rhymesayer! Jag kommer inom några veckor att släppa fler låtar som skulle ha varit med på skivan, men som inte kunde tryckas in pga Mixningstrubbel, creative differences och ljudbildsknas. Yeah
Omslaget kan mycket väl vara ett av de snyggaste omslagen någonsin! Efter en genomlyssning är skivan grym med, jag tyckte att det lät som någonting som Bo Hansson skulle kunna ha gjort om han var född 40 år senare. Sjukt speciellt och framförallt jävligt bra!
Jag sökte jobbet som exorsist, men tjänsten var redan besatt.
Tack så oändligt mycket Dr_Lan P22 . Att du sa det där om bo hansson berör mig, speciellt i och med att du sa det innan hans bortgång i helgen.. När jag gjorde de flesta beatsen till den här skivan så var jag i mitt tänk rejält influerad av bosses. Med varje beat satt jag och ansträngde mig för att inte spela en ända ton som kändes onödig eller själlös. V.I.F Bo hansson
produktionen är jävligt fet, riktigt bra beats alltså! Diggar kompis och introducerad mest och även titelspåret är jävligt fett. Fortsätt på de här spåret, man hör själen i musiken!
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
Producent
2010-04-29 23:53
retarded fet rakt igenom! så jävla välpolerat med skills, har kört en heldag tare lugnt och tagit det lugnt idag!
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
Det bästa svenska släppet i år (hittills)
Yeah! Tackar! Själen är alltid där, trademark
Producent
2010-04-30 18:44
Sa sjukt bra fran borjan till slut, beats, flow, texter.. Allt ar on point och malar upp sa haftiga bilder. Valdigt stimulerande for oronen.
randombastards.com | twitter.com/randombastards Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip
Academics - Helvete vilken grym producent du är, dessutom kan man, efter att ha lyssnat på den här skivan på repeat ett tag, konstatera att du är en riktigt underskattad rappare. Var hemma hos Hannes för några veckor sen och spelade in med honom på några gamla beats du gjort, jävligt skoj! Så två tummar upp rakt av, fantastiskt släpp. Hade varit mäkta roligt att göra nån ny grej tillsammans med dig och Hannes!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
En jävla massa tack! Grizzly P22 haha yeah! Fan vad cleant. Vad hette beatet? Tack som fan. Jag är ju producent i första hand, men det är galet kul att spela in rap och sång ibland över mina egna beats. När man komponerar något så gör man ju det med en idé och en känsla, och då är det skönt att gå fullt ut genom att själv även sätta ord på den och försöka uttrycka den ytterliggare genom sång eller rap. Ett riktigt bra samarbete kan göra detsamma, men det är lättare när man är ensam. Snart kommer det upp på spotify också!
Haha jag kommer inte riktigt ihåg, har för mig det var några sjuka namn asså typ Alex says bye to longtime indian friend eller nåt sånt haha. Tror det var två eller tre andra också som låg i samma mapp.
JAa shiit det beatet alltså hahah. Det där är riktigt gamla grejer, skickade dom till hannes 2007 innan jag började göra musik med trainspotters och så. Hade varit kul att höra vad det blev ju! Blev ingen färdig låt? Det var på tiden då jag samplade en massa, samlade vinyl och så... Brings me back.
Grejen är att jag tror faktiskt det blev ett par relativt färdiga låtar men de ligger på en dator utan internet, omixade hemma hos Hannes. Ska dra dit nån dag och lyssna igenom, då kan jag hooka dem på ett usb och skicka till dig!
Galet! Låter skitbra, hojta när det är fixat :) Tack alla som laddat ner! För er som missade så var Tare Lugnts projektledare Marc Strömberg med i Ametists senaste program, där dom spelade 4 låtar ifrån Tare Lugnt. Kolla in det!
Kul med sån respons på skivan! Håll utkik efter Trainspotters kommande album "Dirty North", med Academics beats från början till slut... ute i sommar via Whoa. + efterlängtade The Journal Vol. III, ute i höst/vinter.
randombastards.com | twitter.com/randombastards Trainspotters "Bastards!" | http://bit.ly/bastards-zip