I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Video] Henry Bowers tolkar Johnny Cash, Tom Waits m.fl.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-05-23 20:04

[Video] Henry Bowers tolkar Johnny Cash, Tom Waits m.fl.

Sedan ett par år tillbaka har Henry Bowers (Kung Henry) översatt visor av Johnny Cash, Tom Waits, Woody Guthrie och Harry McClintock till svenska och framfört dem live på scener runt om i landet. Än så länge finns det inga studioinspelningar men äntligen har några av dessa visor fångats på film och kan visas för allmänheten.

Det finns även ett klipp som spelades in för UNT:s musikblogg. Där finns en kort intervju med Henry Bowers.

För mer information, nya bilder, videos m.m. checka hemsidan:

http://www.henrybowers.com

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2010-05-23 20:17
Edit: Henry Bowers finns nu också på spotify.

Kolla den här tråden: whoa

2010-05-23 20:53
Jag vill inte bli stor är rolig att lyssna på, men vafan håller han på med?

2010-05-23 21:43
AndreSalomon:
Vadårå?

Tycker det är riktigt fett! Minns att jag hörde de här låtarna live för typ 4-5 år sedan. Voj voj vad tiden går snabbt. Vill gärna ha den där låten om någon helikopter (?) också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-23 23:31
Haha tyckte det va jävligt bra faktiskt :)

2010-05-24 22:55
Henry är kung. så enkelt är det!
Såg han i Uppsala på nån mini-festival förra helgen. klockren!
Jag är bra - du är dålig.

2010-05-24 23:03
tack_för_fisken
Sophelikoptern, med BeatProphets?
I sådana fall, Kung Henry & BeatProphets - Sophelikoptern

also;
massa låtar han valt att släppa grattis på sin sida!

Henry är the shit, och en riktigt trevlig prick IRL dessutom! :) Big up
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2010-05-25 17:25
N_Jack
Neä det ska vara en cover på någon amerikansk låt. Heter kanske inte helikoptern utan mer typ "flygmaskinen"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-26 17:37
tack_för_fisken:

Jag tror låten du tänker på är "Skeppet i skyn" (efter Woody Guthries "Ship in the sky")
throw your hands in the air like they're not attached
and realize without hands they'll be hard to catch
Manager

2010-05-26 17:43
Jag undrar fortfarande (efter sisådär fem år) när det här ska spelas in i en studio? Kompat med banjo såklart, varför har det blivit gitarr helt plötsligt?

Kom igen nu Henry!
Redline!

2010-05-26 20:54
Några låtar finns inspelade med Farbror Ribba på banjo vill jag minnas.
"Mannen i svart" är tillsammans med "Ränder på min skjorta" de fetaste tolkningarna, i mitt tycke alltså
http://fredpajorden.com

2010-05-27 22:14
Nils:
Yes det är den! Kommer ihåg att du körde den på Subtopia-festivalen för ett gäng år sedan och det var svinbra!

2010-05-27 22:46
nä asså väldigt lite dick i dixien å cunt i countryn. halvdant.

2010-05-28 17:15
henry är tung som fan.

2010-05-28 19:00
hahahah skitkul ju!
enda man saknar är ju kung henrys sjuka energi han kan få fram på scen. Ni vet när ham springer omkring och rappar och spärrar upp ögonen sådär sjukt. Då jävlar hajjar man till och lyssnar!