I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Veckans MP3] Orkesten feat. Pst/Q – Olycksfågel

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2010-07-08 12:22

[Veckans MP3] Orkesten feat. Pst/Q – Olycksfågel

Från Whoa-bloggen:

Orkesten utgörs av Joel Martinsson och Marcus Björn, två rappare från Lidköping som hookade upp med varandra i början av 2009 och beslöt sig för att glida ner i Marcus ökända källare för att skapa deras version av hiphop. De 12 första låtarna tillsammans som grupp resulterade i ett album som släpptes i maj förra året. Plattan döptes till Symfonier ifrån källaren och innehöll bland annat en gästvers av Öris. Då ingen större energi lades på att marknadsföra det hela, gick den förbi ganska obemärkt.

Nu, drygt ett år senare, är de tillbaka med en ny skiva kallad Skaraborgs mest hatade. Denna gången har duon med sig Marke, Toffer, Pst/Q och Format på fyra av de totalt 15 låtarna, som producerats av Marcus och en gammal polare till honom vid namn Sebastian Johnsen, som även stått för mixningen. Plattan kommer att släppas under deras egna etikett Dimmiga Sinnen någon gång under juli månad, och finnas som gratis download på deras blogg och myspace.

Med ett sound som de själva beskriver “kan få vem som helst att höja på ögonbrynen”, är de nu redo att sätta lilla Lidköping på hiphopkartan. Ladda hem smakprovet, Olycksfågel, med gästande Pst/Q nedan.

Mediaspelare och länk för nedladdning hittar du på Whoa-bloggen

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Hangaround

2010-07-08 13:33
Asså. låter som en blandning mellan Byz och mange shmidt.
Hade lite förhoppningar på denna eftersom pst är med, men ikke.

Kommer ihåg tiden då pst klankade ner på alla som rappade såhär.

"ettan, tvåan, ettan, tvåan, ettan, tvåan, ettan, tvåan
så låter det i Sverige, så ni vet la inte bättre än så"

Nu verkar han inte veta bättre heller. Tråkigt. :/

2010-07-08 14:22
dålig, tråkigt dryg låt
Allt är sant på internet.

2010-07-08 15:24
Shit! Detta var fan inte bra. Frågan är hur pst hittade dit.

2010-07-08 15:28
Men helvete vad dåligt?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Skivsamlare

2010-07-08 15:45
Hahaha. Innebandyrap 2.0 eller?

(För er som inte hört Innebandyrap, googla ;)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Manager

2010-07-08 18:31
Jag tycker det är rätt fett ändå. Svängigt beat, helt ok rap och PST lägger den jävligt coolt.
Redline!

2010-07-08 22:05
HELVETE VA BESVIKEN JAG BLEV!
Jävlar vilka förhoppningar jag fick, och de levdes verkligen inte upp!
Va fan är det här?

Jag älskar PstQ och Orkestern förra tape har spelats hyffsat flitigt men detta var riktigt uselt

2010-07-09 08:50
Har sedan tidigare hört låten ni gjorde med Öris, balladen-nåt och den nya låten med Marke hörde jag när jag var nere i studion, har verkligen diggat båda men detta asså... tyckte det var ganska dåligt faktiskt :/.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Sångare

2010-07-09 18:27
Tror fan Trofast är bättre än detta alltså. HAHA! Sorry alltså men allt känns gjort. Vad fick PST, 20 tusen spänn för den versen eller?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Sångare

2010-07-09 18:28
Och varför är namnet felstavat? "Orkesten"? Är det en sån där grej typ: vi stavar fel med flit så börjar folk snacka om det och så blir det hype? Eller är det bara brister i det svenska språket?

2010-07-09 19:32
Det luktar en hel del avundsjuka här från många lirare. Typiskt whoa! Big up till Orkesten för att dom gör sin grej! Fet låt! Peace!
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2010-07-11 05:49
S-oteric, det är nog för att just DU ska störa dig på det ;)

Skivsamlare

2010-07-11 10:14
JastheCat P24, Ja precis.. Eller så kan det möjligtvis vara så att många som vanligtvis diggar PST/Q blir smått besvikna när han droppar en låt som passar i audioforumet.

Det luktar lite IQ-fiskmås från någon här inne.. Typiskt whoa!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-07-11 13:31
Jag hade inga förhoppningar om Orkestern då jag aldrig hört dom tidigare, men fick inte direkt ett gott första intryck, tyvärr. Co-signar INOK i inlägget ovanför detta gällande Pst/Q.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2010-07-11 18:33
Nej men varför är namnet felstavat?
Rappare

2010-07-11 21:35
Nej, det här var riktigt kasst. Självklart lyssnade jag bara för att Pst var med, men inte ens han lägger det bra på denna låten. Det är självklart inte hans fel egentligen, han passar helt enkelt inte på såna här beats.

Riktigt uselt iaf och jag kommer antagligen aldrig att lyssna på denna låten igen.

2010-08-19 15:42
nä grabbar detta gick inte hem,gadämmit Pst ,vad gör du?
http://soundsof051.com/