I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Veckans MP3] Kaplan, Marke & Öris – Ingenting (prod. Academics)

Svensk Hiphop - Audio & Video

   
Redaktionschef

2010-07-22 02:33

[Veckans MP3] Kaplan, Marke & Öris – Ingenting (prod. Academics)

Från Whoa-bloggen:

När sommarvärmen är som högst ger vi er nu ett sprillans nytt spår signerat rapparna George Kaplan, Marke och Öris samt producenten Academics. Ett samarbete mellan Skåne och Norrland som givetvis inte får missas.

Marke släppte sitt debutalbum Marke Emery i slutet av april och är snart aktuell med Tjuck Tjuck mixtape vol.3 tillsammans med Bobbo. I början av 2009 släppte han och Öris, som ni nog minns, också mixtapet Alltid öppet tillsammans med Sebbe och Profet. Samme Öris ger snart ut mixtapet Slugeri kapitel 2, vilket alltså följer upp 2008 års populära första volym. Kaplan, i sin tur, är som bekant högaktuell med sin grupp Trainspotters och Evolution-singeln Fan First, vars musikvideo släpps den 31 juli via Random Bastards TV. Håll utkik efter gruppens kommande album Dirty North, som släpps exklusivt här på Whoa i början av augusti.

George Kaplan om låten:
”Efter att vi (jag, Marke och Öris) lärt känna varandra var det ingen fråga om vad det var vi hade gemensamt. Förhållningssättet, en distans, vi hade till alla de vardagliga sysslor och företeelser som så många andra helt upptas av. Nä, vår prioritering låg någon helt annanstans. Hooken talar för sig själv och jag och Marke väljer att lägga våra egna syner på vad det är som betyder att göra det man vill samt att även om man gör som man vill går det inte alltid som man tänkt sig. Öhhm, typ.”

Marke om låten:
“Låten handlar helt enkelt om att göra som man vill. Och vad jag vill göra är ingenting, problemet är att det finns förmånga måsten. Den handlar om att ta en dag i taget och dagen som den kommer och att inte vara bunden till “det klassiska svensson livet”.. Avslutar med att säga som Kaplan: typ..”

Mediaspelare och länk för nedladdning hittar du på Whoa-bloggen

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!