I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

[Video] Crome Gets Emotional In The Both

Svensk Hiphop - Audio & Video

2010-07-29 00:20

[Video] Crome Gets Emotional In The Both

http://www.tapmixtape.blogspot.com
T.A.P Out NOW!! Get It At Sneakers N Stuff In Malmö
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2010-07-29 01:17
daaaammn inlevelse!
http://www.johnlemon.se - varje dag

2010-07-29 02:41
en av sveriges tyngsta..

2010-07-29 05:05
Shit. Fan va tung snubbe.. Grym inlevelse. Big up crome

Producent

2010-07-29 08:34
tung shit mannen! keep it up... ser framemot den låten
i make music

2010-07-29 09:41
played out concept, och han behöver fortfarande engelska kurser BAAAAAADLY. Finns ingen som helst ursäkt i ett land som lär ut engelska från lågstadiet genomgående till högskola att ha ett så fruktansvärt horribelt värdelöst uttal.

2010-07-29 12:44
tungt...

nice jobbat sindri också.. keep em comin
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2010-07-29 13:01
tycker fan att supreme i looptroop har sämre uttal o han som är med i en av sveriges största grupper borde fan satsa lite om någon!

2010-07-30 17:40
Riktigt tungt!
www.twitter.com/nollettfemsju

2010-07-30 22:09
tycker fan att supreme i looptroop har sämre uttal o han som är med i en av sveriges största grupper borde fan satsa lite om någon!

Matte pushar ju 30+ för sent att lära honom att sitta, men den här personen har ju som sagt varit med under den perioden engelskan lärdes ut från lågstadiet och uppåt. Du såg väl skåne battlet?, kan vara bland det sämsta jag hört på engelska NÅGONSIN.

Och då är det WRITTEN, att sen rappa "schweiz" i en låt på engelska är inte speciellt snyggt.

2010-07-30 23:43
alltså jag har lyssnat noga nu o jag förstår inte vad du riktigt klagar över? visst där va fåtal delar det lät lite otydligt, men i helhet så är hans uttal absolut inte inte dåligt, långt ifrån mestadels. det beror väl mest på vilken typ av dialekt man kör, och crome har faktiskt en riktigt ovanlig dialekt i engelska för att vara svensk, kanske därför du tkr de låter dåligt.

OT; riktigt grym inlevelse, när släpps färdigversionen för den vill jag ha!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-07-31 04:09
och crome har faktiskt en riktigt ovanlig dialekt i engelska för att vara svensk, kanske därför du tkr de låter dåligt.

Det låter dåligt för att han är asdålig på engelska, han kan inte prata det för shit, och enda anledningen han rappar sådär är för att det gör det enklare för honom att skriva bars, går att få precis vafan som helst att rimma när man helt biter av ändelserna som han gör, dock låter det FÖRFUCKINGJÄVLIGT. Vill du ha det övertydligt hur vansinnigt kass han är på engelska så kolla hans "Ozone" skrivna battle som spikar igen kistan rätt duktigt.

2010-07-31 10:01
Tack för alla inlägg, positivt eller negativt. Så länga mitt namn poppar upp här o folk tar sin tid att skriva, så är allt bra.
- "This one here just might be my masterpiece..."

2010-07-31 10:05
btw "...In the Booth", inte "Both" Sindri ;)

2010-07-31 12:48
för din vetskap så var jag faktiskt på plats på Ozone, och jag har sett video på det oxå efteråt såklart, o ja tycker du verkar va lite bitter att han faktiskt skapat sig lite av ett namn, för hans engelska är inte kass, nog du som inte vet hur de ska låta.

kan du ge exempel på artiser som du gillar? (svenska som amerikanska)

2010-07-31 13:55
o ja tycker du verkar va lite bitter att han faktiskt skapat sig lite av ett namn

Kunde inte bry mig mindre, och det är en helt galen trist klyscha att sopfolk skall komma dragandes med "avundsjuka" som enda försvar.

för hans engelska är inte kass, nog du som inte vet hur de ska låta

Fint, då kan du ju ge ett enda exempel på en artist som har engelska som talspråk som biter av ändelserna på dylikt vis eftersom du dristade dig till att dra upp "dialekt" med, något som du uppenbarligen inte ens förstått vad det är för något.

Antingen har man ett bra eller mindre bra engelskt uttal, (när det ej är ens modersmål) din polare Crome som du känner dig nödgad att försvara har ett sådant som man sitter och vrider sig i stolen för det låter så vansinnigt forcerat.

Tycker f.ö det är hysteriskt att en P21 som inte ens avslutat högskola (om du ens påbörjat) försöker tala om för någon 10 år äldre att dom ej vet hur engelska ska låta.

---------------------------------------

Preferens inom musik f.ö har extremt liten relevans för det vi diskuterar här, om du hoppas på ytterligare svar så förväntar jag mig att ditt nästa inlägg har med det som faktiskt diskuteras att göra. Vilket är engelska språkkunskaper, då främst i det här fallet i _TAL_ sista chansen nu kompis.

(Btw dom där Ozone på engelska videosarna postades på diverse engelskspråkiga messageboards och man var ganska rörande överens om att det lät rent ut sagt förjävligt)

2010-07-31 14:04
(Btw dom där Ozone på engelska videosarna postades på diverse engelskspråkiga messageboards och man var ganska rörande överens om att det lät rent ut sagt förjävligt)

Jag vill se dessa messageboards. Länka ! =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-07-31 16:22
^^me 2!! :)

Varför är du anonym brb?
Inga vänner ingen info och du dök upp när jag släppte mixtapet. Vän med Bobby Sandz kanske?

Du promotar mig mer än mitt management team, ge mig din adress så kan jag skicka lite stickers ;)

O jag känner inte Drizzy. Att de kallar dig jellous är samma sak som när du säger att alla som säger emot dig är mina vänner?

Men ärligt du är cool, visst du har lite väl för mkt passion i varje tråd om mig men du ger konstruktiv kritik ist. För bara säga "crome är bögig". Så jag respekterar det, men skulle uppskatta om du inte vore så anonym...

2010-07-31 20:14
tycker också att du har en keff engelsk uttal.. du borde träna på det lite mera, de skiiit viktigt i den här industrin. Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-07-31 20:53
enda sen b-real släppte ett klipp där han kör texten från luren har alla börjat göra det.

men iaf, detta lät fett.

2010-08-01 02:30
Fint, då kan du ju ge ett enda exempel på en artist som har engelska som talspråk som biter av ändelserna på dylikt vis eftersom du dristade dig till att dra upp "dialekt" med, något som du uppenbarligen inte ens förstått vad det är för något.

Antingen har man ett bra eller mindre bra engelskt uttal, (när det ej är ens modersmål) din polare Crome som du känner dig nödgad att försvara har ett sådant som man sitter och vrider sig i stolen för det låter så vansinnigt forcerat.

Tycker f.ö det är hysteriskt att en P21 som inte ens avslutat högskola (om du ens påbörjat) försöker tala om för någon 10 år äldre att dom ej vet hur engelska ska låta.

för de första, bara för du är 10år äldre än mig och har avslutat högskola (antar att du har det efter hur du lagt upp det?) så innebär inte det att du skulle va bättre än mig ang. uttal eller något annat, det innebär bara att du är äldre än mig o e mer disciplinerad för att gå ut skola, vilket jag känner är slöseri på tid om man har jobb t.ex.
och nu över till en annan sak, detta du snackar om att han biter av ändelserna förstår jag inte alls vad du menar om jag ska vara ärlig? jag har de senaste 10åren lyssnat på i princip bara amerikans rap o håller själv på med rap på engelska, så jag är rätt kunnig inom området. vet själv att jag har lite finslipning på min egen, men jag KAN iaf höra när någon har dålig eller bra engelska.
så förklara gärna mer vad du menade med avbitna ändelser, ge exempel tack.

för övrigt ber jag om ursäkt just nu för min meningsbyggnad och allt det dära, är fett trött just nu! och en sak till, jag känner inte crome överhuvudtaget, han är en artist jag finner pontential i, och jag har respekt för vad han gör, men visst finns de låtar med honom som inte är 100%-liga! men videon i tråden kan jag inte hitta ngt större fel i.

och Crome, namnet är Dizzy, inte Drizzy ;) haha sovgott för inatt!

2010-08-01 08:35
Vän med Bobby Sandz kanske?

Verkar jag som typen av människa som skulle vara vän med dylikt avskrap?

säger emot dig är mina vänner?

point taken.

anonym

Inga av mina vänner hänger här längre, och spelar ingen roll om jag så skrev ut full födelsedata och fullständigt namn för du och andra här skulle ändå ej kunna sätta ansikte till namnet. Uppskattat att du tar det på rätt vis dock, och det är inte "hata" för att "hata" det är ärligt eftersom du utvecklats på samtliga plan förutom just detta.

Och för att UTTAL är fruktansvärt viktigt, det blev övertydligt i OZONE grejen att du inte alls använder engelskan annat än när du sätter dig ner och skriver bars (och kör sets) därav att det lät så galet forcerat.

detta du snackar om att han biter av ändelserna förstår jag inte alls vad du menar om jag ska vara ärlig?

Personen som tråden handlar om gör det uppenbarligen, eftersom han sakligt bemött kritiken istället för att som du stoppat fingrarna i öronen och skrikit "LALALALALALALALA"

men jag KAN iaf höra när någon har dålig eller bra engelska

Uppenbarligen inte, och det faktum att du lyssnat på "amerikansk rap" 10år är _HELT_ ointressant.

2010-08-01 11:32
Jag Respekterar din kritik men självklart håller inte med. Det har jag aldrig sagt. Bestäm inte det åt mig haha :)

Fortfarande, länka amerikanska message boards.

Dizzy sry!

Ny låt släpps i veckan ppl!

2010-08-01 13:55
Personen som tråden handlar om gör det uppenbarligen, eftersom han sakligt bemött kritiken istället för att som du stoppat fingrarna i öronen och skrikit "LALALALALALALALA"

ja eftersom crome själv sa att han inte håller med så antar jag att det oxå räknas som att han inte riktigt fattar vad du snackar om, så var god o förklara.
och jag har inte satt mina fingrar någonstans tyvärr, I'm a little bit more mature than that..

anledningen till att ja påpeka att ja lyssnat på det i ca 10år är för du skulle veta att jag inte är ngn bondesvenne som tror jag kan engelska.

så langa nu svar på vad du menar han gör fel, mer specifikt!
och sen precis som crome, så vill jag se dessa amerikanska message boards..?

crome; är de denna låten som droppar eller annan? :)
Producent

2010-08-01 19:06

2010-08-01 22:44
ja eftersom crome själv sa att han inte håller med så antar jag att det oxå räknas som att han inte riktigt fattar vad du snackar om, så var god o förklara.
och jag har inte satt mina fingrar någonstans tyvärr, I'm a little bit more mature than that.

anledningen till att ja påpeka att ja lyssnat på det i ca 10år är för du skulle veta att jag inte är ngn bondesvenne som tror jag kan engelska.

Vad du vägrar förstå är att du blir inte bättre på engelska (bruka) det av att lyssna på hiphop i 10år, anledningen att svenska artister overall låter så forcerad och sluddrig på engelska är för att dom ej brukar det dagligen, du kan inte "rappa" dig till flytande med korrekt uttal, sådant får du enbart genom att bruka språket dagligen så pass att det till slut blir naturligt för dig.

Det är också därför "pure freestyle" på engelska i sverige låter helt förjävligt, blir enstavigt och enkelt pga att människorna är helt enkelt inte tillräckligt bevandrad och språkligt kunniga för att kunna använda språket mer än på ett basic vis.

Kolla "Ozone" det är ändå "written" och hur vansinnigt basic all struktur ur, och _ÄNBDÅ_ låter det forcerat.

Hade du studerat och läst engelska på högskola nivå och läst internationell engelska hade det varit intressant, men att du säger att du lyssnat på "rap" i 10år är helt ointressant för du har ändå inte blivit bättre på bruka språket, enda sättet att bli duktig på det är att använda det dagligen i tal.

2010-08-01 22:47
okej okej nu förstår jag faktiskt liiiite mer hur du menar, men när du säger att de låter forcerad så hörs det väldigt.. hårt. men jag kan väl hålla med om att många låter väldigt onaturliga i sin engelska men det blir ju antagligen så om man inte har tillfällen att börja använda engelskan i det dagliga livet..? äh detta är en neverending diskussion, jag skiter i vilket för jag e trött nu. jag håller inte med om din åsikt ang crome, men jag förstår din mening i helhet. let leave it at that.

2010-08-02 09:22
hahaha så feta ni är =)

tack för underhållningen de senaste 2-3 dagarna, lets make peace nu ni 2 hörrni!

För övrigt, på Ozone, engelskan sprack på alla rebuttles, om du vet vad det är, saker jag bakande in i min freestyle som man vände mot han o kom på där on the spot. Perfekt exempel, "This battle is ÅVAH" =)

Dizzy; Det är en ny låt män, "Whick Whick Wack", en remix på Slaughter House - Wack Mc`s. Hoppas du kommer gilla den!

brb2009 P32: Jag kommer bifoga texten denna gången så att du får en channs att förstå alla forcerade rader i min dåliga engelska =P

Have a nice day both of you!

One diggidy!

2010-08-02 17:50
brb2009 P32 du klunkar mkt hateorade märker jag
Pandilla AOTS
www.soundcloud.com/akopalips
www.sideeffectzmusic.com

2010-08-02 18:42
brb2009 P32: Jag kommer bifoga texten denna gången så att du får en channs att förstå alla forcerade rader i min dåliga engelska =P

hahaha! dagens citat! ska hålla utkik för låten, keep it up!

/dizzy

2010-08-03 08:26
Tycker det låter bra. Varför ska en svensk artist låtsas komma från USA. Tänk om hip hop kom från typ Australien eller nåt...
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-08-03 12:14
Va i helvete spelar det för roll om man studerat engelska på högskolenivå eller inte? C'mon hahaha..Så du menar att alla som inte gått högskola eller nå dylikt inte har bra engelska? Gräv ner dig själv gubben, du förtjänar att bli klappad på huvudet samt få örfilar tills att ditt ansikte ser ut som att de kolliderat med en betongvägg. Pls sitt ner å håll käften, allt du säger är helt ofullständigt. Om man använder sig av det engelska språket dagligen och behärskar det utan att ha några som helst högskoleutbildningar, kan man inte engelska då?...eller?! För jag tror att varken Eboi eller Form One eller ptja..vem mer ska man komma på? Allyawan? Har gått högskola för att försöka lära sig engelska? Och jag tycker att alla dom låter hur underbara som helst på engelska, och det är jag verkligen inte ensam om. Så att du klankar ner på Cromes engelska är skrattirriterande, Själv sitter du väll hemma och pumpar looptroop där engelskan inte är den " fullständiga" engelskan du tycker att man borde ha..haha Enough..

Till låten, Damn vilken inlevelse.
Fick gråten i halsen själv, snyggt arbete :)!

Skjut säkert / Radikal
Coastin' Chucks!

2010-08-03 12:39
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2010-08-03 16:17
Alltid lika tungt å höra nåt från Crome! Oavsett om de e battle eller mixtape eller mp3.. alltid. Han mördar beaten som han mördade bobby the rapist på scen för läääängesedan! Hade diggat nåt nytt med Cap eller Quinze, but thats just meee (=
Big biig up Cdizzle ;) peeeace
ORK CREEEW FUUUCK YOU!!

2010-08-04 09:36
Oh goodie, begåvningsreserven....

Varför ska en svensk artist låtsas komma från USA. Tänk om hip hop kom från typ Australien eller nåt

Så du menar att alla som inte gått högskola eller nå dylikt inte har bra engelska?

Nä, jag menar att "LOL'Z jag har lyssnat på rap 10år så jag är ingen färsking yo" inte är relevant överhuvudtaget för det som diskuteras här, vilket är språkkunskap, hur vore det om du tog och läste inläggen innan du börjar hamrar på för glatta livet? Skulle spara både dig och mig tid, främst mig.

---------------------------------------------------------------------

Kan väl sätta punkt för diskussionen helt med denna frågeställningen till klassen, _OM_ det nu _INTE_ är så att det är dom språkliga kunskaperna hos oss svenskar generellt sett som sätter begränsningarna, vill någon vara snäll då och förklara varför vi inte har en enda innovativ/nyskapande artist som rappar på engelska i detta landet?

Varför finns det inte en enda person där man tydligt kan särskilja denne från mängden och där man hör en tydlig personlig prägel på skapande processen?

Vi har haft haft ett flertal på svenska nämligen, så bevisligen finns ju talangen och lekfullheten i landet, så varför står den då ej att finna på engelska?, varför har tex "battles" på svenska i skrivet format ganska enkelt kunna adapteras till en svensk motsvarighet av den accapella form som växt fram dom senaste åren medans det på engelska låter fruktansvärt utdaterat anno scribble 2001?

Varför har vi Seron,Leo,Zacke,Kihlen,Danne,Frej,Afasi,Simon G,Stor osv osv som alla låtit sin personlighet prägla deras musikskapande, medans det på engelska låter helt vansinnigt basic?

Det handlar inte om att man skall låta som i "USA" det handlar om att språkliga kunskaper och "vana" inte är det som borde få agera "stoppskylt" för en konstform och ett sätt att uttrycka sig, låter man således det göra det kanske man skulle använda ett språk man känner sig mer bekväm med.

Varför har vi ingen

EX-I i sverige tex?

El Passwurdz?

Hollow?

NoCanDo?

--------------------------------

Australien har ju sitt eget sound

(känns poänglöst att nämna england då det torde vara vida känt)

Tummen upp f.ö till alla i tråden som cosignar och fistpumpar att rappa med brytning är skitfett.

För övrigt, på Ozone, engelskan sprack på alla rebuttles, om du vet vad det är, saker jag bakande in i min freestyle som man vände mot han o kom på där on the spot. Perfekt exempel, "This battle is ÅVAH"

Så varför då köra battles på engelska?, du kommer aldrig kunna "rappa" dig till den vana som behövs för att det där skall kunna flyta sömlöst, det spricker ju för att du får "leta" ord, hjärnan är ej van pga språket ej brukas dagligen och därför tar det tid när den "söker igenom minnet"

2011-03-03 10:42
...ryktet går om att låten släpps inom kort....

2011-03-03 14:24
hoppas fan de, denna har ja väntat på sen detta klipp kom ut!

2011-03-04 04:09
du skriver 1000-tals ord men har fortfarande inte länkat dessa omtalade message boards.. snacka om att vara oproduktiv..
det finns en chat! missa inte den...